Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dochlazení turba

Od: jarin* odpovědí: 8 změna:

V diskuzích mě zaujal termín "dochlazení turba" např. u naftových motorů. Protože jsem čerstvým majitelem bazarového vozu s motorem 1,9 TDI, zajímalo by mě, co si mám pod tímto pojmem představit. Z benziňáku jsem zvyklý hned po dojezdu auto chcípnout a nic neřešit. Měl bych snad tento postup radikálně změnit?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Turbo sa dochladzovať má a kto to nerobí je rýchly adept na jeho výmenu.Pri rýchlej jazde a v pásmu vyšších otáčok je turbo nahriate od vyfukových spalín,jeho rýchlim vypnutím dochádza k potom k prudkému ochladzovaniu a tým k mikroskopickým deformáciam vnútorných častí ,najmä lopatiek.Nechaním auta ísť na voľnobeh sa to turbo pozvoľne vychladí,na zníženie teploty postačuje aj voľná jazda v nizkých otáčkach.Zhrnúť sa to dá do vety: Nevypínať motor s turbom hneď ak šiel vo výsokom výkone a zaťažení.Platí to pre dieslové motory ako aj tie moderné benzínové s turbom.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Dá se to tak říct. Zejména pokud auto ženete po dálnici, tak je docela dobré po zastavení - třeba u benzinky- nechat chvíli motor bežet na volnoběh, čímž se dochladí turbo.

trtr

Zdravím, zastavit ano, ale u benzinky nemáte co pohledávat se zbytečně nastartovaným motorem, i když u nás i kouří cca 5 metrů od stojanů. *cert*

To trtr - takže vy poctivě auto ke stojanům dotlačíte? *smich* Nebavíme se o doběhu několika minut, ale i v návodech na turbodiesely se jasně píše o několika sekundách. Já to nechávám tak 15-20 sec. což není nic, co by mělo vyvolat jakýkoliv problém.

 

wow
hodnocení

0x

Blábolů je všude dost, ale dochlazení není běžně třeba. Jde o to, že když opojete po dálnici 200 za hodinu a pak během pár vteřin zastavíte u pumpy, tak to není ideální pro žádný motor. Teplo z motoru/turba nemá pak kam odcházet. Z přehřátého motoru (s teplotou vody v chladiči to nemá co dělat) způsobené rychlou se po okamžitém vypnutí nemá motor/turbo jak chladit a teplota je chvilkově vyšší v některých jeho částech než při samotné jízdě.

Takže nic v tom nehledejte, nic vám nehrozí, jezděte jak je libo a neřešte hlaszení turba. Zcela zásadní je ale mít vždy kvalitní a včas měněný motorový olej normy předepsané výrobcem motoru.

hubas*

Dochlazuje se proto, aby se nepálil olej v místě, kde maže turbo. Je zde vysoká teplota od spalin a olej při chodu motoru cirkuluje. Když po "dravé" jízdě motor ihned vypnete, olej necirkuluje, ale vysoká teplota je zde stále. Proto se dochlazuje. Není to nic složitého. Některé automobilky dochlazují i po vypnutí motoru samostatným elektročerpadlem. Asi jsou všichni blbci.

doplněno 03.08.15 00:46:

Cituji Vás: "jezděte jak je libo a neřešte hlaszení turba"

To není dobrá rada a proto taková reakce.

wow

Jste vztahovačný. Psal jsem, že je všude dost blábolů a dále, že není vhodné vypnout motor ihned po rychlé/dravé jízdě. Tedy stejnou myšlenku, kterou píšete sám. Myslím, že o blbích z mé strany nepadlo ani slovo.

 

fik
hodnocení

0x

Samozřejmě dochlazovat,jinak vám turbo daleko rychleji odejde,když má motor velkou zátěž,velké teplo,dlouhá jízda na velký výkon tak hned chcípnout motor to neprospívá ani atmosférickému motoru,natožpak turbu

Nechat běžet na volnoběh tak 30 sek až minutu,i atmosférický motor když zastavím po větší zátěži,nechám pár minut vydechnout na volnoběh,hnedka to nechcípnu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma atmosfericky motor

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]