Nejste přihlášen/a.
V diskuzích mě zaujal termín "dochlazení turba" např. u naftových motorů. Protože jsem čerstvým majitelem bazarového vozu s motorem 1,9 TDI, zajímalo by mě, co si mám pod tímto pojmem představit. Z benziňáku jsem zvyklý hned po dojezdu auto chcípnout a nic neřešit. Měl bych snad tento postup radikálně změnit?
Turbo sa dochladzovať má a kto to nerobí je rýchly adept na jeho výmenu.Pri rýchlej jazde a v pásmu vyšších otáčok je turbo nahriate od vyfukových spalín,jeho rýchlim vypnutím dochádza k potom k prudkému ochladzovaniu a tým k mikroskopickým deformáciam vnútorných častí ,najmä lopatiek.Nechaním auta ísť na voľnobeh sa to turbo pozvoľne vychladí,na zníženie teploty postačuje aj voľná jazda v nizkých otáčkach.Zhrnúť sa to dá do vety: Nevypínať motor s turbom hneď ak šiel vo výsokom výkone a zaťažení.Platí to pre dieslové motory ako aj tie moderné benzínové s turbom.
Dá se to tak říct. Zejména pokud auto ženete po dálnici, tak je docela dobré po zastavení - třeba u benzinky- nechat chvíli motor bežet na volnoběh, čímž se dochladí turbo.
Zdravím, zastavit ano, ale u benzinky nemáte co pohledávat se zbytečně nastartovaným motorem, i když u nás i kouří cca 5 metrů od stojanů.
Blábolů je všude dost, ale dochlazení není běžně třeba. Jde o to, že když opojete po dálnici 200 za hodinu a pak během pár vteřin zastavíte u pumpy, tak to není ideální pro žádný motor. Teplo z motoru/turba nemá pak kam odcházet. Z přehřátého motoru (s teplotou vody v chladiči to nemá co dělat) způsobené rychlou se po okamžitém vypnutí nemá motor/turbo jak chladit a teplota je chvilkově vyšší v některých jeho částech než při samotné jízdě.
Takže nic v tom nehledejte, nic vám nehrozí, jezděte jak je libo a neřešte hlaszení turba. Zcela zásadní je ale mít vždy kvalitní a včas měněný motorový olej normy předepsané výrobcem motoru.
Dochlazuje se proto, aby se nepálil olej v místě, kde maže turbo. Je zde vysoká teplota od spalin a olej při chodu motoru cirkuluje. Když po "dravé" jízdě motor ihned vypnete, olej necirkuluje, ale vysoká teplota je zde stále. Proto se dochlazuje. Není to nic složitého. Některé automobilky dochlazují i po vypnutí motoru samostatným elektročerpadlem. Asi jsou všichni blbci.
Cituji Vás: "jezděte jak je libo a neřešte hlaszení turba"
To není dobrá rada a proto taková reakce.
Samozřejmě dochlazovat,jinak vám turbo daleko rychleji odejde,když má motor velkou zátěž,velké teplo,dlouhá jízda na velký výkon tak hned chcípnout motor to neprospívá ani atmosférickému motoru,natožpak turbu
Nechat běžet na volnoběh tak 30 sek až minutu,i atmosférický motor když zastavím po větší zátěži,nechám pár minut vydechnout na volnoběh,hnedka to nechcípnu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.