Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat, proč se u Fabie 1,9 TDI PD 74kW při teplotách nad 5 stupňů a při studeném motoru rozsvítí kontrolka žhavení asi jen na 1s a třeba u Felicie 1,9D svítí kontrolka žhavení delší dobu i při letních teplotách?
Zjistil jsem, že u té Fabie 1,9 TDI PD 74kW jsou za studena i po zahřátí motoru stejné volnoběžné otáčky (cca 900 ot./min) a po zapnutí klimatizace jsou také stejné, nezvyšují se. U jiných motorů jsou volnoběžné otáčky za studena vyšší a po zapnutí klimatizace se také zvýší. Je to u toho motoru 1,9 TDI PD 74kW správně, když volnoběžné otáčky zůstávají stejné? Proč jsou u tohoto motoru za studena i po zahřátí stejné volnoběžné otáčky? Myslel jsem si, že se budou také měnit podle teploty chladící kapaliny jako u jiných motorů. Děkuji za odpověď
Tipuju že by to mohlo být chytřejší řídící jednotkou? V návodu (stejné auto) jsem se dočetl že při teplotách nad 5 stupňů není u tohoto motoru třeba žhavit vůbec, samozřejmě ale vždycky počkám až kontrolka zhasne, vždyť je to jen necelá vteřina. No a ty otáčky asi ta jednotka, určitě vyhodnocuje teplotu motoru, okolí, vody atd a otáčky upraví a to i s tou klimatizací, myslim teda a je to snad dobře, že to tak dělá
Známý má Fabii 1,9 TDI PD 74kW a při 226 000 km mu odešel jeden vstřikovač, projevovalo se to cukáním při jízdě, především při akceleraci. Kilometry jsou skutečné. Jaká je většinou životnost vstřikovačů u těchto PD motorů a co má vliv na tu životnost? Je těch 226 000 km dost nebo málo na to, aby odešel vstřikovač? Podle mě by vstřikovače měly vydržet mnohem déle, vždyť někomu vydrží třeba i přes 300 000 km
Známému vydržel vstřikovač u Fabie 1,9 TDI 74kW 226 000 km. Je to dost nebo málo? Slyšel jsem i o tom, že u těchto motorů vydrží vstřikovače i přes 300 000 km, ale nevím, jestli je to pravda, když tomu známému vydržel jen 226 000 km
Je to predsa komponent s obmedzenou zivotnostou.Ani nepoviem ze spotrebak ale pokial je ten udaj taka informacia ze jedna pani povedala...tak budiz.Vyrobca sam nezverejni zivotnost komponentov.Samozrejme vplyva aj kvalita paliva.Toho znameho zrejme se.e cena.Holt diesel je diesel.To nieje ako cena za vstrekovac do MPi.Sam zacinam mat problem so vstrekovacom na 1.valci (motor 1,4 MPi-50kW) ale len za studena asi tak prvu minutu sledujem obcas trhanie a cukanie na volnobeh.Su tam od novoty (rok 2002) a auto ma 248.000km.
Co sa tyka vstrekovacov este samozrejme treba zvazit ci sa bavime o zivotnosti a kvalite z prvovyroby alebo alternativu z ciny alebo polska...samozrejme aj tu by sa dalo otvorit samostatne vlakno ze?
Když jsem měl u Fabie 1,9 TDI 74kW zapnuté "zapalování" (svítí kontrolky), tak za pár minut se znovu rozsvítily všechny kontrolky, jako kdybych znovu zapnul "zapalování" a současně se palubní počítač automaticky přepnul z původně nastaveného údaje (průměrná spotřeba) na denní čas a také se automaticky vynulovalo denní počítadlo kilometrů a u horního počítadla celkových najetých kilometrů se přičetl 1km aniž by se auto pohnulo. Všechno, co tady popisuji, se stalo samovolně aniž bych se dotýkal klíče ve spínací skříňce, ovládání palubního počítače nebo nulovacího tlačítka denního počítadla kilometrů. Docela mě tento problém překvapil. Čím by to mohlo být? Děkuji za radu
Napadá mě, jestli už není třeba slabší baterie nebo není nějaká závada v elektroinstalaci? Auto jsem kupoval v bazaru před dvěma týdny a je dovezené z Německa
Auto startuje normálně, takže baterie asi bude v pořádku. Potřeboval bych vědět, jestli je to chyba třeba přístrojovky, elektroinstalace nebo je to u tohoto auta úplně normální a je to vlastnost. Při prodeji diagnostika nevypsala žádné chyby. Neměl jsem možnost to porovnat s jinou Fabií I. generace, museli by ostatní napsat, jestli se jim to u jejich Fabie také stalo
S Fabií 1,9 TDI 74kW se mi rozjíždí hůře než s benzinovými motory, při rozjezdu se mi občas stane, že se motor lehce rozklepe, řekl bych, že s benzinovými motory se mi rozjíždělo lépe a reakce na plynový pedál byla u benzinových motorů při rozjezdu lepší. Přitom každý mi říkal, že s dieselem budou rozjezdy snazší a je to spíš horší. Na auto už jsem samozřejmě zvyklý, jezdím s ním delší dobu. Jaké jsou vaše zkušenosti s rozjezdem u tohoto dieselového motoru? Rozjíždí se vám s ním také hůře?
Jak je to se snížením výkonu motoru při zapnuté klimatizaci? U Fabie 1,9 TDI 74kW při zapnuté klimatizaci nepozoruji téměř žádné zhoršení výkonu motoru a třeba u Felicie 1,3 MPI je zapnutá klimatizace hodně znát, auto skoro nejede, je znát, že akcelerace je mnohem horší. Snižuje zapnutá klimatizace vždy výkon motoru nebo to závisí na konkrétním motoru?
Podle zkušeností známých i kolegů z práce, kteří jezdí s motory TDI, odchází váhy vzduchu také často, jak jsem psal, u mého auta vydrží obvykle 60-70 tisíc km. Nějaká konstrukční chyba? Opravdu odchází tak často a mě to také štve. Co může mít vliv na jejich životnost? Dá se nějak prodloužit?
Tak problém se objevil znovu! Dnes jsem vyjížděl autem a před zastavením jsem místo neutrálu omylem zařadil dvojku, motor zhasnul a opět se palubní počítač automaticky přepnul z průměrné spotřeby na hodiny a vynulovalo se denní počitadlo. Předtím se mi to samé stalo, když jsem měl pár minut klíček v poloze, kdy je zapnuto žhavení (motor nebyl nastartovaný). Začíná mě to sr*t, auto mám necelý měsíc a už jsou s ním problémy! Jedná se o Fabii 1,9 TDI 74kW, najeto má 227 000 km a je to modelový rok 2003. Diagnostika nehlásí žádné chyby. Poraďte mi prosím. Děkuji
Chtěl bych se zeptat, jestli je normální, když se mi Fabia 1,9 TDI 74kW teď v létě při teplotách kolem 20 stupňů zahřeje na provozní teplotu po ujetí cca 8 - 10 km? Připadá mi to dlouho
Otvorit kapotu a porovnavat zvysovanie teploty hadic PRED a ZA termostatom.Ak sa zohrievaju sucasne je vadny termostat.Ak sa mylim tak ma opravte.
Mam zato ze pod nickom daf,tony,roman a jola je ten isty clovek.Nechapem ako je mozne ze niekto ziada o radu bez toho aby sam popisal co skusil uz vykonat aby to aspon trochu zdiagnostikoval.Nizke palubne napatie v sieti moze sposobit reset pp.Tazatel spomina modelovy rok 2003.Na vstupe do palubovky su elektrolyt.kondenzatory ktore mozu byt vysusene a skratovat,preto sa resetuje palubovka.Sam som si tym presiel 2 krat a ak niekto napise ze prespajkovat spoje tak je to loz.Lebo to fungovalo tak na poistkovu skrinu favorita.
kolko ma bateria V?Bola aspon dobita baterka...kontakty...kostra so spatnym kontaktom niekde?
U auta je nefunkční kontrolka dobíjení, která se nerozsvítí ani v první poloze spínací skříňky. Kontrolka byla nefunkční už v době, kdy jsem auto kupoval. Když mi v servisu změřili napětí, zjistili, že alternátor nedobíjí, dobíjení měřili při volnoběhu, takže auto je už dva dny v servisu, aby zjistili, proč nesvítí kontrolka dobíjení. Kvůli tomu dobíjení jsem měl auto už jednou v servisu, ale tam mi řekli, že neví, kde je chyba. Hrůza! Může to být něco vážného, když si s tím ani v servisu neporadí?
Myslíte, že mě v bazaru podvedli, když mi prodali auto, které nedobíjí a ani nesvítí kontrolka dobíjení? Ta kontrolka nesvítila už v době, kdy jsem auto kupoval. Ve smlouvě uvádí, že dobíjení je funkční. V bazaru tvrdili, že dobíjení před prodejem měřili a je v pořádku. Ta kontrolka prý nemá na dobíjení vliv, ale to je pěkná blbost! Když jsem auto chtěl reklamovat, v bazaru mě automaticky odmítli, že nemám nárok na reklamaci a to, že auto nedobíjí, je prý moje chyba, protože v době prodeje bylo prý všechno v pořádku, auto bylo podle nich v perfektním stavu! Vše mi řekl přímo majitel bazaru! Auto je dovezené z Německa a myslel jsem si, že z dovozu bude zachovalé a ono to tak není! Jak můžou z Německa tahat takové vraky? Že se Němci nestydí za technický stav aut, které se pak dovezou k nám, rovněž i dovozci! Všichni říkali, že kvalita aut z Německa je dobrá, protože Němci ty auta prý poctivě servisují a mají i lepší výbavu, přitom jsem možná pořídil auto v horším technickém stavu a s horší výbavou než kdybych si koupil auto původem z ČR. Proč k nám tahají z Německa takové vraky? Má to vůbec smysl? Podle mě je doba, kdy se k nám dovážely kvalitní auta z Německa dávno pryč. To auto má samozřejmě kromě problémů s dobíjením i jiné závady! Mám vůbec šanci na reklamaci nebo vrácení peněz ze strany bazaru? Má smysl kupovat v dnešní době auta z dovozu? Asi je lepší auto původem z ČR že? Tomu majiteli bazaru bych asi měl něco říct! Auto se už vrátilo ze servisu domů, ale pořád jsou s ním problémy! Je to Fabia 1,9 TDI 74kW
Dnes jsem byl zase v jiném servisu a tam mi opět řekli, že si s tím dobíjením neví rady! Bazar, kde jsem auto kupoval, se mnou nechce mít nic společného! Dokonce se jim už ani nedovolám! Tvrdili, že jsem si ten problém s dobíjením způsobil sám a proto se reklamace zamítá! Už jsem z toho zoufalý. Poradíte mi, co mám dělat? Dá se tato situace vůbec vyřešit? Co může být dop*dele u té dobíjecí soustavy tak složitého, že to nelze opravit a dokonce ani kontrolku dobíjení nelze zprovoznit? Poraďte mi prosím, jste tu přece od toho
Zajímalo by mě v jakém servisu to auto bylo na opravě,že nepřišli na to proč alternátor nedobíjí.Jinak není špatné taky trochu pohledat info na internetu.
/forum/viewtopic.php?t=70271&sid=cc3e4bbe526982fd55508094af7b0382
/forum/viewtopic.php?t=88031&sid=5f0a335a7cb2e6721ec927849537494f
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.