Dochlazování auta BEZ turba?

Od: Datum: 27.07.15 18:42 odpovědí: 16 změna: 08.08.15 21:31

Dobrý den,

jaký je Váš názor na dochlazování auta bez turba? Jak po svižnější jízdě, tak po té běžné? Má to smysl nebo je efekt nulový?

Děkuju za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mate59
Datum: 27.07.15 18:48

Já si myslím, že efekt je nulový.Nikdy jsem to nedelal.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.07.15 19:09
avatar
Co tam chces dochlazovat?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.07.15 19:09
avatar

Blbost, zbytečnost. U Turbomotoru se dochlazuje právě jen turbo, kvůli ničemu jinému se to nedělá. Takže u motoru bez turba jde o naprostý nesmysl :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.07.15 19:37
avatar

Dochlazování nevím ale návod k obsluze u mého auta doporučuje po dlouhé jízdě nechat chvíli běžet po zastavení na volno,byť je motor bez turba ,ale je to 16V ,toto doporučují u všech svých 16V motorů!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 27.07.15 19:52

Zdravím, smysl to trochu má. I motor bez turba bude raději, když chvíli pojede na volno. Olej ještě proudí (maže a chladí) a chladící kapalina také. Některé vozy mají tzv. doběhová čerpadélka kvůli ochraně hlavy motoru před poškozením (zkřivením).

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 27.07.15 20:09
avatar
Ale to neni to ze 130ti hned zastavit i na odpocivadle sjizdis snizenou rychlosti a nez zaparkujes tak to rva a to motor ma jiz volnejsi rezim. U LPG ktery ma vyssi bod vzplanuti to muze byt jinak. Pokud nemas motor z plasteliny tak je to v poho.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.07.15 21:12

Já mám zkušenost, že když normálně jedu, motor (V6 benzín) se chladí jen náporem. Ale když doma zastavím a couvám do dvora z kopce, prakticky na volnoběh, spustí se sahara. Takže na volnoběh motor spíše ohřeju než dochladím.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.07.15 22:54

Tady nejde o celkovou teplotu chladící kapaliny, ale o její rozdělení v motoru.

Když jedeš po dálnici, tak teplota chlazené vody na výstupu chladiče může být třeba 50°C a přitom v motoru mají některé části chlazené vodou třeba 200°C. Takže při rychlém zastavení motoru může dojít vlivem k různé roztažnosti materiálů až k destrukci některé části. ( většinou hlavy, kde rozdíl teplot je asi největší)

V případě, že ale popojíždíš, tak teploty na výstupu chladiče a uvnitř motoru jsou podobné. Proto zde takové riziko nehrozí.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: nnikdo
Datum: 27.07.15 21:47

M8m podobnou zkušenost jako hujer... Když nechám běžet motor na volnoběh, tak se ohřívá podstatně rychleji než za jízdy. Takže v podstatě po zastavení, by mi teplota spíš stoupala, než klesala. Mám 16v motor, 2,3l.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mire
Datum: 27.07.15 22:38

Není to tak, ta sahara se na dvorečku nespustí kvůli ohřevu motoru na volnoběh, ale protože najednou není chladič ochlazovaný jízdou a tak to ta sahara musí dochladit. Na volnoběh produkuje motor méně tepla než při jízdě.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.07.15 23:40
avatar
Nemá to smysl, po odstavení vozu totiž chladící kapalina ještě chvíli obíhá samotíží a tak se motor sám dochlazuje. Proto u většiny aut může běžet sahara i s vyplým zapalováním.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.07.15 00:15

A proč tedy některá auta mají nucený oběh i po chcípnutí motoru?

doplněno 28.07.15 07:56:

Např. Audi 80 1.9D

Ale mají to hlavně Audi,VW,Seat...

http://auto.bazos.cz/inzerat/…on-Cupra-R-vodni-cerpadlo.php

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: cicko
Datum: 28.07.15 01:37

Která to jsou?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.07.15 11:18

Samotíží? Nenechte se vysmát. Viděl jste někdy rozvod hadic chlazení většího motoru? Nesmysl. Já to teda dělám, třeba jen půl minuty, bez turba, opravdový motor ho nepotřebuje

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.07.15 16:31
avatar

A jak jste p.Hájku na tu samotíži přišel?Toto je možné u malůého rozvodu UT ale v autě?Zatím jsem neviděl.Schválně-zahřejte jízdou na 8°,pak vypněte a po minutě zapěte zapalování-teploměr ukáže o něco více než když jste motor "chcípl"!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jdukolem
Datum: 08.08.15 21:31

Samotížné chlazení se používalo u automobilů naposledy před druhou světovou válkou,ovšem hadice měly průměr 70mm.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.