Začátečník- rozjíždění v kopci

Od: Datum: 26.07.15 21:17 odpovědí: 16 změna: 27.07.15 22:17

Dobrý den,

ano, ví, stokrát omílaná hloupost, každopádně potřebuju jako začátečník radu. Nedávno udělaný řidičák, v autoškole rozjíždění do kopce v pořádku, podržet spojku v záběru, přešlap na plyn a jelo se. Teď začínám jezdit s tátou s Audi A4 1997- 1.8, 110 kW a peru se s tím. Rozjet se bez ruční brzdy do kopce je pro mě nemyslitelné. Táta se rozjíždí tím způsobem, že levou nohou ovládá spojku, pravou patu má na brzdě, pouští brzdu a špičkou přidává rovnoměrně plyn. Tohle je pro mě nemyslitelný. A tak se učím rozjezd přes ručku. Každopádně motor dle mého přetáčím, táta říká "jak strejda" :). Ale když to trochu nepřetočím, tak chcípne. Dělám to tím způsobem, že nastavím otáčky lehce přes 2 000, spojka do záběru, pak pomalu pouštím ručku a snažím se přidávat plyn, pak pustím spojku.

Samozřejmě, že po větším rozježdění se dostaví i plynulejší jízda, ale kdyby tu byl nějaký vylepšovák, byl bych vděčný ;).

Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.07.15 21:34

Jezdit, jezdit a jezdit. Cit jinak nezískáte. V opačném případě automat nebo asistent jízdy do kopce, ten má nyní už každé nové auto, nepletu-li se... :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mp
Datum: 26.07.15 21:37

Chce to cvik - to znamená - opakovat, opakovat a opakovat, až dojdete ke kýženému výsledku. Žádná finta na to neplatí

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.07.15 21:44

Pěkný den, tak na to asi žádná finta není, chce to cvik. Má mamka se na ručku v kopci rozjíždí už 30 let a ani jednomu ze dvou aut se nic nestalo - jen vždycky trošku couvne a proto bych se držela jen té spojky. Najdete si nějaký kopec mimo město a trénujte.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ctenar
Datum: 26.07.15 21:47

Kazde auto je jine. Ja jen rychle preslapnu z brzdy na plyn (otacim se na pate) a pustim behem te chvilky spojku do zaberove polohy. Podle auta, obsazeni a kopce se lisi mnozstvi plynu a zaberova poloha spojky. To se musi vyjezdit v danem aute.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 26.07.15 21:51
avatar

ruční brzda je nejbezpečnější variantou - já bych se alternativy neučil hned na začátku...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.07.15 23:05
avatar

Nemá cenu to hrotit. Pokud jste zvyklý rozjíždět se přes ručku, není důvod to za každou cenu měnit. Mě tetnto způsob vyhovuje také, používám ho už takřka 30 let a dá se použít i u aut, kde není klasická ruční brzda - třeba u MB Vito, které má pedál,

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.07.15 23:25

Já se taky rozjíždím v kopci s ruční brzdou a nemám vůbec potřebu dělat to nějak jinak než s ruční brzdou. Je to tak nejjistější. Nedovedu si představit, kdybych se měla rozjet bez ruční brzdy a za mnou by stálo nějaké auto. Ještě kdyby to bylo v zimě na kluzké neposypané silnici - z takové situace bych nejspíš dostala mrtvici!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 27.07.15 09:09

Doporučil bych následující fintu!

Nacvičit a naučit se zadržet aby automobil proti kopci necouval, jen pomocí citlivého a velmi jemného ovládání spojky a plynu (bez použití brzd) - (stačí nějaký mírný terénní svah mimo vozovku). Nalézt při pouštění spojky se zařazeným rychlostním stupněm takovou její polohu pouštění, kdy začíná tzv.zabírat , při současném jemným ovládáním plynu tak, aby automobil necouval ani nejel, ale stál na místě ( je to při pozornosti řidiče velmi patrně cítit). V této poloze spojky jemně ovládat (zadržovat). Poté už stačí jen její jemné pouštění při současném přidávání plynu. Doporučuji spojku ovládat jen špičkou chodidla s patou opřenou o podlahu. Ještě musím doplnit, že automobil proti kopci zadržujeme brzdou (nejlépe nožní) a v okamžiku zadrženého záběru spojky, přemístíme pravou nohu z brzdy na plyn, abychom jeho zadržování a plynulý rozjezd mohli ovládat i plynem.

Poněkud složitě jsem to popsal, ale ve skutečnosti, pokud si uvědomíte o co jde, je to mnohem jednodušší.

Zdravím -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: andygos
Datum: 27.07.15 11:45
"Tata se rozjíždí tím způsobem, že levou nohou ovládá spojku, pravou patu má na brzdě, pouští brzdu a špičkou přidává rovnoměrně plyn."
V autoskole jsem se rozjizdel taky timhle zpusobem. Spojka do zaberu, drzet spojku, pak preslapnout z brzdy na plyn, porad drzet spojku a az pak po rozjeti pustit. Takhle jsem se to ucil v autoskole a slo to. Ale tady nemam sanci, at jsem sebeopatrnejsi, motor chcipne, proto taky popisuju tatkuv podivnej zpusob, diky kterymu to nechcipne a jede... To ja ale bohuzel neumim a jen tak umet nebudu. Kazdopadne dekuji za odezvy, bude to chtit opravdu cvik...
Datum: 27.07.15 13:25

Mi se nezdá, že autoškoly učí tebou popisovaný způsob rozjíždění do kopce, snad jedině nějaký divný instruktor. Zato o použití ruční brzdy se píše a mluví všude, nevidím nic špatného na tom ji použít. Až se vyjezdíš a budeš auto řádně ovládat a né se s tím prát, nebudeš motor přetáčet ani ti nebude chcípat, pak teprve si můžeš najít svůj styl jízdy, který ti vyhovuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.07.15 13:27
avatar
Tu "prasárnu" od táty s jednou nohou současně na dvou pedálech, bych se vůbec neučila. Jak už tu všichni psali, chce to jezdit a časem člověk získá cit - kde zabírá spojka a na kolik se šlápnout plyn, bez zacouvání. Žádný fígl, na to není.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: ju®
Datum: 27.07.15 14:33

Hele to snad není ortopedicky možný - to tu pravou nohu má pěkně zkroucenou?

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: trtr
Datum: 27.07.15 19:58

Zdravím, já se v AŠ učil způsob s přešlapem a přes ručku jen jako bonus. Byl jsem upozorněn, že řada vozu má ručku v havarijním stavu, takže pokud mi jednou rupne lanko, tak co? Přes ručku jsem jezdil až na nákladním (kvůli bezpečnosti), nicméně i tam to jde s přešlapem.

P.S.: Jeden instruktor má naučil zmíněnou fintu, zastavení vozu a plynulý rozjezd to křižovatky v kopci, jen za pomoci spojky a plynu (brzda byla tabu-v dané chvíli prostě není).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.07.15 21:12
avatar

Nevím jak koho,ale vím,že se v AŠ běžně učí na ruční brzdu.Jinak-někdy držím auto spojkou ,někdy si dám ručku.

Patabrzda a špička plyn mi přijde hodně náročné a navíc zbytečnost!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 27.07.15 21:25

Pravda, některé autoškoly jsou více či méně exotické. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sebrle
Datum: 27.07.15 22:17

Zdravím,nikdo učený z nebe nespadl,jeden se to naučí za den,jiný za "rok". V autoškole nás učili oboje,já jsem si to vyzkoušel na kopci bez asfaltu,cesta,napřed s ručkou a pak postupně bez ní. Zastavím,dám ruční,levou na spojku,pravou na plyn,ale nešlapu a postupně pouštím ručku,přidávám plyn a pouštím spojku a znovu,dokud nemám cit a motor neskučí,nebo nechcípe. Párkrát do kopce a pak naopak,neztratit nervy a lidi ať si . . .. Auto to vydrží,jen se bude trochu prášit,ale já dnes ruční mám jen na parkování. Tak jsem to naučil x lidí a v zimě jak kdybych našel.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.