Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak poznat vadné klouby na poloose?

Od: vklus odpovědí: 9 změna:

Otázka jednoznačná jak poznám, že jsou špatné klouby na vymontované poloose?

Na mém autě jsou totiž špatné manžety a zvažuju dvě možnosti opravy.

1. koupit nové manžety a pracně to vyměnit. Cena za manžety by byla něco kolem 400kč. Nechci levné čínské z papíru

2. koupit použitou poloosu s dobrými manžetami a jen vyměnit celou poloosu kus za kus

3. teoretická možnost tři i když se k ní nekloním je koupit celou čínskou poloosu i s klouby za cenu kolem 900kč a celou ji vyměnit. Tuhle možnost jsem už v podstatě zavrhl kvůli kvalitě dílů.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mzxy*
hodnocení

1x
Nejlepsi bude koupit cele auto, s manzetami...samozrejne stare, protoze potrrebujes stare manzety...pak stara ztvrdla praskne , znic se i stara poloosa a nakonec si ty nove za 400 koupis, vcerne novych poloos, a budes to delat 2x...a to se vyplati
vklus
hodnocení

Hele blbci umíte číst zadání otázky? Neřeším nic jiného než jak poznat špatné klouby. Kolikrát mám tu otázku opakovat paka.

S prominutím jste Blbec vy sám! napsal jse jak poznat ale hned jste doplnil zda koupi to nebo ono ,tak neurážejte každíého za snahu poradit!a naučte se alesapoň terminologii - poloosa je vpodstatě jen kus železa přenášející točivý moment z rozvodovky na kolový náboj (u předohrabů na homokinetický kloub který umožňuje tento přenos i při zatáčení!Poloosa pokud je špatná tak vybruje,ale to by musel způsobit nějaký náraz a hooodně velký a zřejmě by to odneslo víc dílů než poloosa.Vy totiž myslíte ne poloosu ale homokinetický kloub!ten se pozná že cvaká při zatáčení ,pokud nic při jakémkoliv rejdu a rychlosti,tak je kloub OK.

Jinak je nesmysl měnit skrze stokorunovou záležitost díl ne za stokuruny a za tisíce.Kde máte záruku že kompplet (poloosa-kloub-manžeta) z vrakáče budou OK a hlavně manžeta? je to pryž a ať je čínská nebo česká či nejlépe německá-stárnou všechny stejně!Výměna manžety je docel jednoduchá a servisy to dělají bez demontáže kloubu z poloosy jen demontují z těhlice. někdo (já jsem si měnil zase tak že jsem srazil kloub z poloosy abych nemusel vypouštět olej ze špajzky!

ju*

Milý genie pokud nemáš základní znalosti o opravách mot. vozidel a debilně pokládáš dohadovou otázku, tak se nediv že ti debilně my paka odpovídáme, a pokud poloosu s hom. kloubem vytáhneš a chceš udělat defektaci - tak by jsi musel mít přípravek s příslušenstvím aby jsi vůle vymezil a popřípadě změřil pohyblivost či její odchylku při opotřebení - tak jak ti to popisuje diesel - hochu nešťastný...ale každý se učí...a ty to zvládneš - jsi příjemný a vůbec nejsi arogantní...

 

ronyx*
hodnocení

1x

Zdravím,
poloosy z felicie neznám, ale poloos na wartburgy jsem se naopravoval už moc. Předpokládám, že v tom velký rozdíl nebude.
Vůle v kloubech se nejlépe pozná tak, že se uchopí poloosa za její konce tak, aby kloub byl uprostřed mezi rukama a s jednotlivými částmi se různě pootáčí a hrká oproti sobě ve všech úhlech, které kloub umožňuje. Tím se zjistí vůle. Nevím jak jinak to srozumitelněji popsat.
Pokud už je v manžetách díra, je celkem zbytečné zkoušet vůli, protože existuje reálně nebezpečí, že se pod manžety už dostala např. voda. Takže v tom případě radím manžety sundat, kloub kompletně pečlivě zbavit tuku, pečlivě ho vymýt např. v technickém (nebo normálním) benzinu v nějakém pekáči či lavoru a vyfoukat celý kloub stlačeným vzduchem. Na takto vymytém kloubu jsou vůle poznat velmi snadno. Vymývací benzin po usazení kalů z nádoby opatrně přelít do jiné nádoby tak, aby na dně vymývací nádoby zůstaly kaly z kloubu a ty pečlivě prohlídnout, jestli neobsahují částečky kovu (jehel) z kloubu. Pokud tam částečky budou, je kloub nejspíš zcela v háji. Pokud špony v kalu nebudou, odzkoušet v rukách vůli a pokud vůle nebude, pečlivě kloub naplnit tukem (přesné množství tuku je nutností, když ho dálte málo, kloub nebude dostaečně mazán a když ho dáte moc, při pohybu kloubu vznkají tlaky v mazivu a ty vám zničí (případně stáhnout manžetu tlakem zevnitř). Oprava (výměna manžet a tuku) na jedné poloose je při pečlivé práci práce tak na hodinu (nejvíc času zabere vymytí kloubu od starého tuku).
Jak už sem psal, felii neznám, takže nevím, jak pracné je demontovat (případně namontovat) poloosu z auta - u wartburga je to pracné dost a tak jsem poloosu, kterou jsem neznal (koupil jsem ji po údajné opravě) montoval jen jednou jedinkrát (potřeboval jsem rychle auto a poloosa v autě mi na cestě praskla), jinak jsem vždycky montoval jen poloosy, co jsem si nejdřív opravil (vymyl a s novými manžetami). Montáží neznámé polosy si můžete (ale taky nemusíte - podle štěstí) zkomplikovat život - já bych do toho za normálních okolností nešel.

 

ju*
hodnocení

0x

No pokud je vůle na kloubech, mlatí to při zatáčení...nebo svěřit opravu tomu / nebo jen defektaci / kdo má zkušenosti s uvedenými díly...měnit polosu jen kvůli prasklé manžetě je luxus, nepíšete co za auto, kolik má naskákáno, problémy při jízdě atd.

vklus
hodnocení

Luxus? Ať jsem hledal jak jsem chtěl tak nová sada manžet (s tukem a sponami) by mě vyšla na cenu kolem 400 (+pošta). Hledal jsem na různých eshopech.

Jiná starší poloosa v kompletním stavu s klouby a použitelnými manžetami by mě vyšla na cenu i s poštou kolem 400kč. Ano manžety budou staré, ale v lepším stavu než moje

Nejlevnější novou čínskou poloosu jsem našel za 850+pošta.

Práci si chci usnadnit. Auto je staré, ohnilé no prostě plnoleté. Jde o feldu.

A mimochodem ju neodpověděl jsi mi jak poznám špatné klouby na poloose pokud jsou vyndané z auta ne v autě.

 

uc5k8
hodnocení

0x

Čínské poloosy jsou na feldu dostatečné, jen je problém, že nevydrží zase ty čínské manžety.

Takže jestli ti nedělá poloosa na autě žádné problémy, tak kup značkovou a kvalitní sadu spidan. (čínské nemá smysl vůbec kupovat, práce by byla zbytečná)

cc-autodily.cz/...

cc-autodily.cz/...

Jinak u felicie poloosy prakticky vůbec neodcházejí. Bolest jsou pouze ty manžety.

doplněno 25.07.15 16:12:

Jinak pokuď je poloosa venku, tak v ruce nikdy 100% nepoznáš, jestli je OK.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Jestli maš v haji kloub ty u kol na feldach odchazej běžně vem sadu od meyle vejdeš se do pětikila
skoda-club.net/...
Špatnej kloub poznáš tak že se ti za jizdy mele řízení a od kola se ozýva cvakaní většinou stačí ale pokud máš jen roztrhlou manžetu tak kloub vyndat vymejt dat nove mazivo a novou manžetu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]