Přetankování palivové nádrže

Od: Datum: 17.07.15 20:39 odpovědí: 15 změna: 26.07.15 20:45

Dobrý den.

Půjčil jsem kamarádovi svoje auto - Škoda Fabia I 1,9 TDI 74 kw.

On mi ho dnes vrátil s dobrým úmyslem, že tam mám ,,plnou", ale ouha...

( Prý i přes nějaký odvzdušňovací ventil, který je někde v pravo v nádrži ).

Narval tam do prázdné nádrže 55 litrů nafty ( nádrž by měla mít objem 40 L ), nyní padá ukazatel palivoměru - ukazuje nulu, palivo dojezd také nula, pak to z ničeho nic při jízdě zase vyletí nahoru a ukazuje plnou. Většinou ale nulu.

Dále se bojím, aby vlivem teplot a přeplněné nádrže palivem nepraskla ona nádrž. Nechal jsem tedy pro jistotu odšroubovaný uzávěr od nádrže, aby to kdyžtak vyteklo...

Co myslíte, co mám s autem dělat? Udělal jsem to takto správně? ( že je nádrž ,,otevřená" ).

A ten lítající ukazatel paliva přestane, až se nějaké palivo vyjede?

Díky moc.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.07.15 20:52
avatar
Jo muze byt plovak kajsi uz v mezipoloze. Takze ja bych to projel aspon trochu. Jinak delam to taky ale jen kdyz vim ze jedu nakou streku.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vklus
Datum: 17.07.15 20:56

Totální kravina co tu píšeš. Kdyby do nádrže, která má normální objem 40l narval 55l dávno by to teklo ven. To za prvé. Za druhé pokud čepuješ u běžné pumpy tak v pistoli je to bys mohl vědět něco co nedovolí narvat do nádrže tolik paliva aby teklo ven. Jakmile je nádrž plná pistole vypne. Ano mohl teoreticky lít naftu do nádrže trychtýřem z kanystru, ale i tak při takovém množství by dávno vyteklo ven plnícím hrdlem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.07.15 21:08
Davam bod, navic by tam mel byt nejaky prepad
doplněno 18.07.15 08:22: Alesi nevim jak dobre ctes, kazdopadne ja nikoho nekritizuju a za neznalost se nestydim, naopak se rad poucim, pokud budu mit kvalitni info. Jak vidis nejsem sam, kdo tu pise o prepadu. Asi by tak bylo vhodne dat sem schema palivove nadrze u Fabie. U oktavky je nejaka hadicka co vede podbehem za kolo, ale je pravda ze ta je z venku pod vicken nadrze. Jak je tam uvnitr nevim. Ale nekolik lidi mi rikalo, ze nadrz nejde pretankovat, ze by to s prominutim chcalo dole... Co je na tom pravdy nevim.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: ales*
Datum: 17.07.15 21:39
Panove vklus a repkin na sebe proztadili neznalost skody fabie a kritizuji ostatní hmm troufalé. Ano v hrdle máš takový čudlík černý a ten když pistolí podržíš, tak dotankuješ i prostor určený právě k roztažení paliva vlivem teploty. I v tomto horku ma nafta na benzince s podzemníma nádržema teplotu 12stupňů a proto je v každém autě tento rezervoár a u fabie a jiných vw je ten čudlík přístupný. Dělám to také, ale jen když okamžitě vyjíždím na štreku, jestli nikam nejedeš, bude povolené víčko stačit. Max. to vyteče, žádný strach. Plovák se taky probere. Problém by byl u benzinaku, v tomto prostoru je totiž aktivní uhlí a to by mohlo přijít k újmě. U naftaka v poho... V zimě taky v poho, to se neroztáhne ta nafta tolik protože ma tak 8stupňů v podzemí. A ještě... V techničáku uvedený objem nádrže není přesný, pouze orientační, přibližný. Není důvod to měřit a udávat jako superpřesný parametr.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.07.15 21:23
avatar
On myslel spis ten odvzdusnovsk. Jinak ta nadrz ma 45litru.
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=810&t=1054642
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.07.15 21:36

Tak totální kravina to není 45 litrů má nádrž +potrubí a odvzdušnovací systém +-55lit.Tady je to přímo od škody http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyr…H52objemypalivovychnadrzi.pdf

Jinak fábky tím dost trpí jak se špatně zasune pistol tak to nevycvakne a valí to i do odvzdušnováku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.07.15 21:37
Vklus, ty píšeš blbost, system např u Fabie, nádrž pojme s přepadem o 11 litru více, a tak je to u všech.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.07.15 21:54
Souhlasim s vyse uvedenym. Mam octavii 1 a nadrz na 55 litru. Nez jsem jel na dovolenou blikla cca 3 km pred pumpou rezerva a narval jsem tam taky 55 litru nafty a taky pres odvzdusnovak. A do sluzebni 1 fabie jsem taky narval vic nez je papirova hodnota a kvuli me vedouci resil se servisama zda je to mozne a ano je to mozne. Pokud se to hlavne hned vyjede prdlacky se stane. Jinak ten plovak takhle lita i u favorita kdyz to prepisknu s benzinem. Chvilku lezi, chvilku ukazuje plnou... az ujedete tak 200 km vse se srovna. Ve vedrech to vicko nechte klidne otevrene, aspon se nafta natolik neroztahne a kdyz jo, tak vytece ven... veskere Vami pozorovane jevy zmizi az cast nafty vyjedete
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.07.15 22:30

Tak zejmána je třeba zmínit (pro nezmalé fyzikálních zákonů), že palivo vlivem teploty mění svůj objem. Většina čerpacích stanic má obyčejné stojany, jejíchž průtokoměr měří pouze objem při aktuální teplotě. Existují i stojany, které při jakékoli teplotě paliva přepočítají objem na objem při teplotě 15°C, tedy stanovená hodnota, při které se pohonné hmoty např. zdaňují. Dále je objem nádrže výrobcem určen bez nalévacího hrdla. Společnost Benzina provedla test tankování právě Š Fabia. Na výsledek se můžete podívat sami. Tak prosím všechny agresory, kteří sprostě nadávají na obsluhy čerpaček, aby se nejdřívě trochu zamysleli.

Ohledně konkrétního přetankovaného auta - nechápu, beru plnou nádrž vždy dokud nevypne tankovací pistole.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.07.15 23:04

50l benzinu N95 při teplotě 15°C nabyde při 35°C o 1,18l.

50l nafty při teplotě 15°C nabyde při 35°C o 0,832l.

Zda-li tohle množství paliva při velikosti nádrže 50l spotřebujete cestou od pumpy domů, kde bude auto stát na slunci, můžete tankovat až pod víčko. Popř. výpočet upravte (velikost nádrže, teplota...)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.07.15 23:14

Právě proto nevidím v tankování pod víčko žádný problém a dělám tak pokaždé. I když teplota v podzemních nádržích se během léta pohybuje okolo 10°C a auto na slunci by mohlo mít asi víc než 35°C.

Výpočet upravovat nebudu. Jen vím, že rozdíly objemu mezi teplotou při plnění cisterny, stáčením do nádrží a 15°C počítám ve stovkách litrů (10000 l plus mínus objemový rozdíl přes 200 l)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pjntat
Datum: 18.07.15 00:26
Klidek, jen se vám zaseknul plovacek. Zasroubujte zpátky víko a v klidu jezdete, až projedete pár litrů, tak se odsekne a bude zase měřit.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.07.15 07:23
avatar
Buď rád, ze máš takového kamaráda a vrátil ti opravdu plnou
Ohodnoceno: 1x
 
Od: petrka
Datum: 25.07.15 08:21

Množství paliva na plovák nemá absolutně žádný vliv. Ten jen sleduje hladinu a max. se opře o doraz v mechanicmu. Nic víc. Jestli zázrakem naleje někdo o 15 L paliva více, měl by být zapsán jako rekordman. Ještě mohl palivo nalít do motoru a ostřikovače, mohlo ho být v autě pak ještě více.

Ale vážně, jestli je poškozený plovák, tak opotřebením.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.07.15 20:45

Takže společnost Benzina, která dokázala, že lze natankovat až o 17 l více je podle Vás machr - viz. můj odkaz výše.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.