Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Půjčil jsem kamarádovi svoje auto - Škoda Fabia I 1,9 TDI 74 kw.
On mi ho dnes vrátil s dobrým úmyslem, že tam mám ,,plnou", ale ouha...
( Prý i přes nějaký odvzdušňovací ventil, který je někde v pravo v nádrži ).
Narval tam do prázdné nádrže 55 litrů nafty ( nádrž by měla mít objem 40 L ), nyní padá ukazatel palivoměru - ukazuje nulu, palivo dojezd také nula, pak to z ničeho nic při jízdě zase vyletí nahoru a ukazuje plnou. Většinou ale nulu.
Dále se bojím, aby vlivem teplot a přeplněné nádrže palivem nepraskla ona nádrž. Nechal jsem tedy pro jistotu odšroubovaný uzávěr od nádrže, aby to kdyžtak vyteklo...
Co myslíte, co mám s autem dělat? Udělal jsem to takto správně? ( že je nádrž ,,otevřená" ).
A ten lítající ukazatel paliva přestane, až se nějaké palivo vyjede?
Díky moc.
Tak zejmána je třeba zmínit (pro nezmalé fyzikálních zákonů), že palivo vlivem teploty mění svůj objem. Většina čerpacích stanic má obyčejné stojany, jejíchž průtokoměr měří pouze objem při aktuální teplotě. Existují i stojany, které při jakékoli teplotě paliva přepočítají objem na objem při teplotě 15°C, tedy stanovená hodnota, při které se pohonné hmoty např. zdaňují. Dále je objem nádrže výrobcem určen bez nalévacího hrdla. Společnost Benzina provedla /... tankování právě Š Fabia. Na výsledek se můžete podívat sami. Tak prosím všechny agresory, kteří sprostě nadávají na obsluhy čerpaček, aby se nejdřívě trochu zamysleli.
Ohledně konkrétního přetankovaného auta - nechápu, beru plnou nádrž vždy dokud nevypne tankovací pistole.
50l benzinu N95 při teplotě 15°C nabyde při 35°C o 1,18l.
50l nafty při teplotě 15°C nabyde při 35°C o 0,832l.
Zda-li tohle množství paliva při velikosti nádrže 50l spotřebujete cestou od pumpy domů, kde bude auto stát na slunci, můžete tankovat až pod víčko. Popř. výpočet upravte (velikost nádrže, teplota...)
Právě proto nevidím v tankování pod víčko žádný problém a dělám tak pokaždé. I když teplota v podzemních nádržích se během léta pohybuje okolo 10°C a auto na slunci by mohlo mít asi víc než 35°C.
Výpočet upravovat nebudu. Jen vím, že rozdíly objemu mezi teplotou při plnění cisterny, stáčením do nádrží a 15°C počítám ve stovkách litrů (10000 l plus mínus objemový rozdíl přes 200 l)
Totální kravina co tu píšeš. Kdyby do nádrže, která má normální objem 40l narval 55l dávno by to teklo ven. To za prvé. Za druhé pokud čepuješ u běžné pumpy tak v pistoli je to bys mohl vědět něco co nedovolí narvat do nádrže tolik paliva aby teklo ven. Jakmile je nádrž plná pistole vypne. Ano mohl teoreticky lít naftu do nádrže trychtýřem z kanystru, ale i tak při takovém množství by dávno vyteklo ven plnícím hrdlem.
Tak totální kravina to není 45 litrů má nádrž +potrubí a odvzdušnovací systém +-55lit.Tady je to přímo od škody mdcr.cz/...
Jinak fábky tím dost trpí jak se špatně zasune pistol tak to nevycvakne a valí to i do odvzdušnováku
Množství paliva na plovák nemá absolutně žádný vliv. Ten jen sleduje hladinu a max. se opře o doraz v mechanicmu. Nic víc. Jestli zázrakem naleje někdo o 15 L paliva více, měl by být zapsán jako rekordman. Ještě mohl palivo nalít do motoru a ostřikovače, mohlo ho být v autě pak ještě více.
Ale vážně, jestli je poškozený plovák, tak opotřebením.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.