Nejste přihlášen/a.
Syn má Octavii I, benzin, 66 kW, r.výr. 1997 a vyhodili ho od technické prohlídky pro nesouměrnou účinnost zadních brzd. Prosím o radu, jak se to dá opravit a které ND se obvykle na to kupují.
Tak po výměně těch čelistí a seřízení ruční brzdy jel syn na opakovanou TK a bylo to ještě horší, rozdíl v účinnosti bubnových brzd se blížil k 90%, tak mu napsali, že je vozidlo nezpůsobilé. Domnívám se, že ta výměna čelistí byla zbytečná, takový rozdíl v brzdném účinku může být způsoben jedině zadřeným prasátkem nebo ucpanou hadičkou na jednom kole. Vezeme to zpět k tomu garážistovi, ať s tím něco provede. Pak zajedu na nejbližší STK a budu chtít pouze přezkoušet zadní brzdy. Snad mi to udělají, abych mohl vzít auto zpět do Prahy aby opakovanou TK určitě prošlo.
tam sou bubnový brzdy,takže bych to rozebral kouknul v jakým stavu sou pakny a samostav celý bych to sundal pořádně rozhejbal,pokud by pakny byly sjetý dal bych nový,pozornost bych věnoval i pakně která má na sobě táhlo pro lanovod ruční brzdy,to táhlo musí chodit zvolna
po složení je třeba samostav nastavit tak aby šel ten brzdový buben nasadit kapku ztuha a až potom doladit páku ruční brzdy
nezapomenout na kontrolu lanovodu ruční brzdy nesmí bejt přirezlej musí chodit volně
A co třeba ovalita bubnů? Nemohla by být příčinou nesouměrné účinnosti? Kolik asi stojí nová pakna (v katalogu to bude asi "brzdová čelist", ne?
zaleží kolik má nalítáno a zda je měl někdo rozebrané, mohou být zamaštěné, v každém případě při výměně čelistí by se měly bubny stočit...samozřejmě kontrola funkčnosti celého mechanismu včetně lanovodů...co koupit - no, rozebrat přetočit bubny, rozhodně pakny a to co nebude fungovat, dopředu nemá cenu nic kupovat, jedině pokud je bezproblémová vratka...
pokud tam je stejně jako u fabie klínový samostav, tak ten jsem naposled nastavoval tak, že jsem auto projel, pak shodit jeden šroub, sešlapnout nožní brzdum a ten samostav jsem zarval co to šlo dolu.. ručka byla o dost lepší.. jinak na těch fabiich to prd brzdí.. nevím jestli to zpusobují vyjeté bubny, protože pakny jsem dal nové a stejně nic..
Díky všem rádcům, už je mi to celkem jasné. Bude to opravovat jeden garážista a důležité je, že pokud bude nutno vyměnit čelisti, tak se musí současně stočit bubny. Jakmile se zjistí netěsnost prasátka, tak bude postup podle toho videa. Jenom ještě nevím, zdali se mohou vyměnit čelisti pouze na jednom kole?
Zdravím,
přesně ten samý problém sem řešil před necelými 2 měsíci. O autě jsem měl představu, že je to ještě poctivá klasika a navíc sovětský výrobek (LADA 21072 r.v 1988), takže oprava bude sranda jako to bývalo u všech starých aut. Žil jsem v představě, že sklepnu bubny, prohlídnu pakny, případně si zajistím protočení bubnů a smontuju dohromady - práce na jedno odpoledne.
Jenže to sem netušil, že v ramci modernizace už bubny nejsou klasiky litinové (čili protočitelné), ale hliníkové s ocelovou vložkou (takže protočit nejdou, ale musí se vyměnit) atd. Skončilo to tak, že jsem opravu svépomocí vzdal a nechal to udělat specialistovi na LADY. Nakonec se měnilo: oba brzdové bubny, obě prasátka, komplet nové brzdové čelisti, lanovody ruční brzdy. Díky tomu, že díly jsou doslova za hubičku (jeden brzd. buben za 1.000,-Kč apod) stály díly cca 3.000,-kč a něco přes 2.000,-Kč byla práce.
Protože ceny dílů na LADU a na Octavii jsou nesrovnatelné (čím novější auto, tím ceny dílů vyšší), myslím si, že nějaké 2.000,-Kč bude pro vaši opravu pouze odrazový můstek k cenám podstatně vyšším a to i pokud se vám podaří brzdové bubny opravit pouze protočením, protože další položka budou pakny, možná gumičky atd. A nezapomenout na cenu za práci
no rady dobré ale základní otázka bylo to odvzdušněno?Jinak kdyby prasátko protékalo tak byste poznal na úbytku kapaliny a potečeném kole.Jestli je šišatý buben tak by to technik poznal-ručička by létala.Z 90% těchto závad bývá špatné-přidřené prasátko.Takže bych to rozdělal vyyměnil prase a hurá na opakovačku.Samozřejmě okouknout a očistit obě kola.Nevím kde chodíte na STK ale určitě se s nima domluvíte pouze na kontrolu zadních brzd cca 200kč a když to projde tak doplatíte zbytek(vlastní zkušenost)
A to ten váš mechanik nepoznal při odvzdušňováníA já vám radil první zaplatit prohlídku brzd a poté doplatit opakovačku
Ceny dilu: Sada brzdových če/... - 723 kč, Brzdový buben BRE/...984 kč x2, Válec kolové brzd/... - 181 x2 kč, Sada ložisek kol /... - 1011kč - dalo by se poskladat i v TRW nebo jiny set lisi se to v radu stokorun. Tohle je jedna z nejlevnejsich moznych variant hlavnich znackovych kvalitnich dilu, na komplet brzdy vcetne lozisek. Celkem je to za 4064kc + asi stovku za litr DOT4. Info je z autodily cardo nakupuji tam dlouho a jsem spokojenej. Popremyslejte
At se dari
Vidíš kdyby ses podíval na to video co jsem dal tak o tom taky tam mluví a taky to vyřešila výměně prasete
Já jsem se na to video podíval, ale ten mechanik tvrdí, že obě prasátka jsou v pořádku. Vyměnil tedy oba bubny a oba lanovody a brzdovou kapalinu. Pak s tím zajel na STK, kde mu přezkoušeli zadní brzdy. Zpočátku šly ručičky spolu a při intenzivnějším brždění se rozešly o 40 %. Když se brždění opakovalo, tak se ručičky začaly k sobě blížit. Ten technik z STK říkal, že si nové pakny musí sednout s novými bubny a pak že bude brzdný účinek obou kol stejný. Také řekl, že u nich by auto STK prošlo. Prostě jsou někde rozumní a někde ne.
Dávám sem výsledek našeho snažení, aby se poučili i ostatní majitelé Škodovek. Už potřetí nás vyhodili od TK, protože zadní bubnové brzdy stále nesouměrně brzdily i po výměně obou bubnů a obou lanovodů ruční brzdy. Technik identifikoval závadu jako zadřený pístek v regulátoru brzdného účinku zadních brzd v závislosti na zatížení zadní nápravy (prý tam jsou 2 pístky). Toto jsem řekl už tomu garážistovi, co to opravoval a ten mi řekl, že tam žádný omezovač není ! Vypadá to, že jsme zbytečně vyměnili oba bubny a brzdové čelisti. Nyní jsme tedy zakoupili nový regulátor ( 1600,- Kč) a máme jiného garážistu, který ho tam namontuje. Vyplývá z toho poučení, že garážista je dobrý a levný, když je jasně identifikovaná závada a vyměňuje skutečně poškozený díl. Jinak se nevyplatí.
na tomto odkazu lze stáhnout jedoduchou knížku H.R Etzolda, podle které jsem si jedničovou oktávku opravoval sám, protože je to LEGO, které lze při troše trpělivosti lehce rozebat a složit...zvládnete to bez problémů, a pokud máte garáž, není co řešit
zlatá jedničková Oktávka, na rozdíl od dnešních moderních aut prošpikovaných ekokurvítky , které musí pomalu se vším na diagnostiku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.