Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tak sem to zvedl, ale jeste zmenit kola

Od: rapid® odpovědí: 10 změna:
Zdravim po dlouhe dobe,sem sem zavital, nechal jsem si konecne zvednout auto podlozkami vpredu i vzadu, octavia 2,a dal jsem tam pneumatiky ze scouta misto 225/45 R17 tak 225/50 na disk 7j et 54 , nikde nic nedre a neskvrka ani pri tazeni karavanu ani voziku ani pri plne nalozenem aute proste nikde,sem spokojeny, auto je vyssi mozna vice nez je octavia scout, az na parkovisti potkam tak porovnam, ale otazka zni: Pujde mi tento rozmer pneu i na disk 7j 17 et 45 a nebude to nekde drit o podbehy? Kdyz to bude o 9mm vylezli vice ven? Umi nekdo poradit? Chystam se to polelit na cervenou a dat tomu cernobili alu kola ale nevi jestli lze co sem si vybral tam pujde s timto vetsim rozmerem.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar magdon

Zvedání auta chápu u teréňáků kvůli průjezdu terénem, u auta na silnici moc ne. Zvýšení těžiště snižuje stabilitu v zatáčkách, zvlášť při vyšších rychlostech. Auto se pak stává hůř ovladatelné, až nebezpečné. Už jste někdy viděl nazvedaného závoďáka? Tam je snaha mít těžiště co nejníž. Co se týká těch kol, tak musíte mít přesně to, co máte napsané v techničáku. Při případné havárce se s Vámi o Vaší nevině nikdo bavit nebude. Na znalce moc nespoléhejte, takové právníky, jako mají pojišťovny si Vy těžko můžete dovolit. Navíc změnou průměru kol zblbnete palubní počítač, takže bez jeho přeprogramování Vám budou přístroje ukazovat nesmysly.

doplněno 17.07.15 11:53:

Totak - Vy to očividně nechápete. Právníkovi je jedno, jaká kola mají ostatní auta (i stejného typu). Vy máte na Vašem autě jiná kola, než máte ve Vašich papírech, takže jste vinen. Tečka.

Řídící jednotka je od výrobce nastavená na konkrétní průměr kol, kterými konkrétní vozidlo osadí. Takže když tam dáte kola větší a neseřídíte podle toho ŘJ, bude si tato "myslet", že jedete poameji a že jste ujel kratší trasu, než bude skutečnost. A protože budete mít na kolech menší kroutící moment, bude se to snažit vyrovnat přidáním paliva. Ono se těch pár cm zdá zanedbatelné, ale když si spočítáte kolikrát se kolo řekněme na 1000 km otočí a znásobíte to rozdílem obvodu kola, už to tak bezvýznamné nebude.

doplněno 17.07.15 19:48:

V tom se oravdu neshodneme. Vy asi moc zkušeností s pojišťovnami nemáte, že? Ten právník, velmi dobře placený pojišťovnou, nebude zjišťovat, co kdy kam výrobce montoval. Jeho bude zajímat jen to, co máte zapsáno v českém TP (i kdyby to byla pitomost) a že to neodpovídá tomu, co máte na autě. Využije každé maličkosti, aby škodu nemusela platit pojišťovna. Pojišťovna ho totiž platí za to, aby Vás potopil, aby nemusela platit škodu ona. A na to, že v tom jejich právníci umí chodit se můžete spolehnout.

Jak by třeba konkrétně u mého auta právník dokazoval že vinu nese neschválený tip pneumatiky když půlka aut stejného tipu má povolené 14x165 druhá půlka 15x150 a já bych tam nejrači dal 15x55. A kdo tady blbne řídící jednotku? Já těma 55 nebo výrobce těma 50kama? Dřív stačilo sehnat techničák auta se stejnou homologací kde to měl majitel zapsaný a úřad to doplnil i do vašeho. Jenže to bylo moc jednoduché tak si to úřad opravil podle svého a požaduje vyjádření výrobce.
doplněno 17.07.15 14:55: Na tom se holt asi neshodneme. Pokud sám výrobce dával v německu na stejné auto jiný rozměr než u nás musel by mi zřejmě soud dokázat že ten můj použitý rozměr mohl mít vliv na jízdní vlastnosti. Přitom rozdíl o mezi 15/50které použiju já a 14/65 je nejakých 7mm zatímco výrobce sám povoloval 1465 a 1555 kde je rozdíl v obvodu daleko větší. A řídící jednotka to zkousne. Omlouvám se že jsem ty dva 15kový rozměry v minulém příspěvku prohodil.

 

mp*
hodnocení

0x

Je, fakt, že se snažím nikoho neodrazovat a přát mu jeho potěšení. Ale co se týče úprav auta, tak to trochu nechápu. Hlavně v dnešní době. To je tak nepohodlné sedět na takových gumách. Jednou mě chtěl můj kamarád oslnit rychlou a přesnou a ostrou a hlučnou jízdou. byl velmi zklamaný tím, že já se na dálnici rád jen houpu a v tichu (samožřejmě při rychlostech blížících se dvostouvce, ale nechci o tom vědět).

hodnocení

No prave ze ja mam taky rad mekkou jizdou, a ty 225/45 byly slabe a cejtil sem sebensi dirku, takze to vyresilo dve mouchy jednou ranou, nejen te je to o poznani mekkci na nerovnostech,ale je to prave i diky vetsimu profilu o 12 mm vys cely podvozek. Ja spis nechapu ty kteri si to snizuji blize k asfaltu :)

 

hubas*
hodnocení

0x

Dejte 10mm podložky na stávající disky a zjistíte to hned a budete mít jistotu. Zodpovědně Vám nedá odpověď nikdo, kor když máte auto zvednuté a nikdo neví o kolik a čím...

Jak budeš řešit technickou? V papírech asi ty gumy zapsaný nemáš takže budeš půjčovat na stk kola od souseda? Nebo máš kliku a vychází ti stk na zimní gumy? Já koupil Xsaru od mladého rádoby tunera a dostal jsem k ní i pěkný liťáky. Jenže aní jedna sada kol neodpovídá techničáku tak teď dumám jestli liťáky prodat a koupit menší nebo si na technickou kola půjčit. Proto se ptám na tvůj názor.

A nedaj Bože,aby mal niejakú kolíziu a poišťovák si toho všimol,tak celú škodu si zaplatí z vlastného vrecka a dvíhať ťažisko z fyzikálneho hľadiska je nebezpečné.

hodnocení

Na technicke mam znameho, ale kdyby mi to nechtel udelat tak mam doma jednu sadu zimnich kol 5 mm vzorek 16, ktere jsem uzival doposud,ale jelikoz bych vzime tratil 12 mm svetle vysky tak jsem si poridil nove litaky od skody Cepeus na leto 17 a na zimu sem nechal litaky ktere sem pouzival doposud Palass taky origanalni disk 17, takze mam nove Cepeus na leto a Pallas na zimu oboje origos ze skody s pneu 225/50 jak leto tak zima abych mel pocely rok stejnou svetlou vysku, a na technicky diky znamemu projdu ale kdyby nahodou skoncil tak si necham doma ty plechace zimni z 5 mm 16 z 206/55 a muzu je tam dat i vlete protoze to leggislativa umoznuje v lete na zimnich pneu,technicka vychazi na srpen takze prave leto. Takze asi takle to ja budu resit pro hladke projiti stk. Ale ze zakona je tam mit mohu tydle pneu i kdyz nejsou zapsany a ptas se proc? No protoze na prumer kola je zakona 5% tolerance +/- velikost takze mohou byt nizssi a naopak i vyssi o 5% od technocaku a ja to mam 3,54 % vetsi prumer takze se do toho vejdu, to je jedna vec ktera me chrani u pojistovny a druha vec je ze ktatit pojistne plneni lze jen tehdy kdyz se znaleckym posudkem dokaze ze za nehodu mohou vetsi pneu nez je v TP uvedeno :) Tak si spocitej odchylku od kol v technicaku a kol co mas na aute a kdyz to bude mene jak 5% tak mas vyhrano :)
doplněno 17.07.15 08:50:

Omlouvám se, tu odchylku beru zpět, to je 5% tolerance na odchylku tachometru ne na prumer kola, ale s tim z naleckým posudkem to takle doopravdy je.

 

hodnocení

0x

Podľa akého zákona je tá tolerancia? vysvetlenie zákona podľa svojho uváženia neznamená,že je aj správne.Vždy platí to čo je zapísane v TP auta a tvoj známy sa vykrúti z toho aké pneumatiky si mal na aute pri STK,no ty potom nie.Poskytni tu odkaz na ten zákon a dostaneš tu odpoveď od viacerých.

Ten odkaz na správný paragraf bych si taky nechal líbit. Ušetřilo by mi to prachy za nákup nové sady pneu. Ono je to třeba konkrétně u Citroenů tak že auta použitá dotažená z Němec měly v TP psaný kola 14 i 15 Zatímco auta z Francie mají jen čtrnáctky a homologační oddělení odmítá povolovat dodatečný zápis pro 15ky. Na dovršení celé absurdity dvojkové Xsary mají zase povolený jen patnáctky i když se fejslift podvozk nedotknul a oba tipy N1 i N2 mají podvozek stejný. Holt český Absurdistán v praxi.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]