Nejste přihlášen/a.
Zvedání auta chápu u teréňáků kvůli průjezdu terénem, u auta na silnici moc ne. Zvýšení těžiště snižuje stabilitu v zatáčkách, zvlášť při vyšších rychlostech. Auto se pak stává hůř ovladatelné, až nebezpečné. Už jste někdy viděl nazvedaného závoďáka? Tam je snaha mít těžiště co nejníž. Co se týká těch kol, tak musíte mít přesně to, co máte napsané v techničáku. Při případné havárce se s Vámi o Vaší nevině nikdo bavit nebude. Na znalce moc nespoléhejte, takové právníky, jako mají pojišťovny si Vy těžko můžete dovolit. Navíc změnou průměru kol zblbnete palubní počítač, takže bez jeho přeprogramování Vám budou přístroje ukazovat nesmysly.
doplněno 17.07.15 11:53:Totak - Vy to očividně nechápete. Právníkovi je jedno, jaká kola mají ostatní auta (i stejného typu). Vy máte na Vašem autě jiná kola, než máte ve Vašich papírech, takže jste vinen. Tečka.
Řídící jednotka je od výrobce nastavená na konkrétní průměr kol, kterými konkrétní vozidlo osadí. Takže když tam dáte kola větší a neseřídíte podle toho ŘJ, bude si tato "myslet", že jedete poameji a že jste ujel kratší trasu, než bude skutečnost. A protože budete mít na kolech menší kroutící moment, bude se to snažit vyrovnat přidáním paliva. Ono se těch pár cm zdá zanedbatelné, ale když si spočítáte kolikrát se kolo řekněme na 1000 km otočí a znásobíte to rozdílem obvodu kola, už to tak bezvýznamné nebude.
doplněno 17.07.15 19:48:V tom se oravdu neshodneme. Vy asi moc zkušeností s pojišťovnami nemáte, že? Ten právník, velmi dobře placený pojišťovnou, nebude zjišťovat, co kdy kam výrobce montoval. Jeho bude zajímat jen to, co máte zapsáno v českém TP (i kdyby to byla pitomost) a že to neodpovídá tomu, co máte na autě. Využije každé maličkosti, aby škodu nemusela platit pojišťovna. Pojišťovna ho totiž platí za to, aby Vás potopil, aby nemusela platit škodu ona. A na to, že v tom jejich právníci umí chodit se můžete spolehnout.
Je, fakt, že se snažím nikoho neodrazovat a přát mu jeho potěšení. Ale co se týče úprav auta, tak to trochu nechápu. Hlavně v dnešní době. To je tak nepohodlné sedět na takových gumách. Jednou mě chtěl můj kamarád oslnit rychlou a přesnou a ostrou a hlučnou jízdou. byl velmi zklamaný tím, že já se na dálnici rád jen houpu a v tichu (samožřejmě při rychlostech blížících se dvostouvce, ale nechci o tom vědět).
Dejte 10mm podložky na stávající disky a zjistíte to hned a budete mít jistotu. Zodpovědně Vám nedá odpověď nikdo, kor když máte auto zvednuté a nikdo neví o kolik a čím...
A nedaj Bože,aby mal niejakú kolíziu a poišťovák si toho všimol,tak celú škodu si zaplatí z vlastného vrecka a dvíhať ťažisko z fyzikálneho hľadiska je nebezpečné.
Omlouvám se, tu odchylku beru zpět, to je 5% tolerance na odchylku tachometru ne na prumer kola, ale s tim z naleckým posudkem to takle doopravdy je.
Podľa akého zákona je tá tolerancia? vysvetlenie zákona podľa svojho uváženia neznamená,že je aj správne.Vždy platí to čo je zapísane v TP auta a tvoj známy sa vykrúti z toho aké pneumatiky si mal na aute pri STK,no ty potom nie.Poskytni tu odkaz na ten zákon a dostaneš tu odpoveď od viacerých.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.