Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nevyvážená kola?

Od: lukas90 odpovědí: 13 změna:

Zdravím,při intenzivnějším brzdění při cca 100km/h a více se mi klepe volant a to stejné se děje i při rychlostech nad 160km/h ( bez brždění)... Může to být nevyváženými disky? Nebo něco jiného?

Díky

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar pepr

Může. Je to dost pravděpodobné. Ale taky to může být, zvlněnými kotouči, poskákanými pneumatikami popřípadě kombinaci výše uvedeného. A nebo povolené šrouby (šroub) upevňující kola.

Takže nejsnažší je zkontrolovat, jestli není vidět chybějící závaží na kole, případně nechat zkontrolovat vyvážení v servisu.

A zkontrolovat pneu, jestli není někde seklé, probržděné.

...

Dělá to teď z ničeho nic nebo jste měnil pneu?

trtr

Zdravím, ty šrouby kol zkontrolujte také, jinak chvění vozu celkově způsobují též unavené či utržené silentbloky motoru.

lukas90
hodnocení

Povolené šrouby to nebudou, sám jsem kontroloval dotáhnutí po koupi. Přední brzdy jsou na tom dobře, ale zadní brzdy jsou horší, mám pocit, že třmeny jsou nic moc. Pneumatiky jsou rovnoměrně sjeté.

Ony ty vibrace jsou znát již při nějakých 130km/h, čím jedu rychleji, tak je to horší a horší.. Při těch 160km/h to bylo znát už hodně, dost nepříjemný a nejistý pocit.. Stejně tak při tom brždění z vyšších rychlostí.

Děkuji za rady. V nejbližší době se stavím v pneuservisu.. Nevíte, kolik si za to účtujou? Sundání pneu a závaží, vyvážení a popř. nové závaží?

Děkuji moc.

lukas90
hodnocení

Tak kola jsou vyvážená.. Chtěli za to 530,-Kč což je teda otřesný, za tu práci jakou s tím mají.. (Včetně pár nových závažíček) Jel jsem zatím 130km/h a auto se zdálo klidný, ale při brždění je to přád stejný.. Vibrace do volantu.. Zadní brzdy jsou na výměnu a přední se dají být ok, tak nevím, ale takhle to nepoznám..

V pneuservise mi bylo sděleno, že PP kolo mělo hnutý ráfek, tak ho dali dozadu.. Nejspíš to bylo ono...

trtr

Pane bože to je cena, víc jak 300,-bych nedal. To si raději udělám sám.

lukas90
hodnocení

Kdybych měl možnost nachvíli si odskočit k někomu na vyvažovačku, tak si to radši udělám sám.. 10 min práce za 530kc mi přidje trochu nepřiměřená hodnota za odvedenou práci.. Nedovedu si představit, kolik bych tam nechal za kompletní výměnu kol včetně vyvážení.. Brr...

asd1

Když jim to lidi daj... Máš se na cenu ptát předem a s vysokou nesouhlasit, navrhnout přijatelnou...

Další možnost jsou zvlněný nebo křivě nasazený kotouče (binec na dosedací ploše) Házovost nejlíp přeměřit úchylkoměrem. Pak volný nějaký čep nebo silentblok ramen. Klidně i silentloky zavěšení motoru.. Od věci by nebyla ani kontrola geometrie - kleplý ráfek znamená že nějaká rána byla.

lukas90
hodnocení

Příště už takovou chybu neudělám. Příští týden mám domluvený servis od kamaráda, kde se na to podíváme a kdyžtak dám vědět. Zatím děkuji za odpověď.

ralleste

Poloosy -> vnitřní homokineťák

lukas90
hodnocení

To jste mě moc nepotěšil...

asd1

Poloosy (vnitřní kloub) by to dělaly spíš jen v tahu a ne při brzdění.

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, může být. Prohlédněte disky, zda nechybí závaží, tak kdyžtak nechte vyvážit. Pokud to nepomůže, je třeba hledat dále na nápravě.

lukas90
hodnocení

Děkuji za rychlou odpověď. Mám pocit, že závaží tam je, zítra se na to radši podívám.. Ještě jsem zapomněl dodat, že kromě vibrací do volantu se celkově chvěje celé auto při vyšších rychlostech.. Nejspíše to má stejnou příčinu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]