Profesní průkaz

Od: Datum: 09.07.15 12:55 odpovědí: 16 změna: 12.07.15 10:39

Řekne mi prosím,proč je profesní průkaz tak drahý(16000kč) a co to vlastně je a proč musí být a proč nestačí jen řid.pr-sk.C, a také dělal ho z vás někdo levněji?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: vklus
Datum: 09.07.15 13:06

Se podívej kolik hodin to je to školení. Pokud budeš jezdit jen svým autem a nebudeš podnikat tak ho nepotřebuješ, ale to asi víš když se o to zajímáš.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.07.15 13:26

Vím,je to přes 140h,já jsem chtěla vědět co to je ,ten prof.průkaz,co se tam učí a tak.Mě to jen zajímá,ne,že bych to potřebovala.Protože,když čtu nabídku práce,všude chtějí prof.pr.Nebo si myslíš,že je blbí se zajímat o něco,co to nebudu dělat?Od čeho je tedy ,,Poradťe" Asi seš,ten chytrej,co všechno ví,ale já to nevím,proto se ptám,aby mi to někdo vysvětlil,snad nechci tak moc?

Od: ctenar
Datum: 10.07.15 06:01

já jsem chtěla vědět co to je ,ten prof.průkaz,co se tam učí
Obsah skoleni profesni zpusobilosti ridice.

doplněno 10.07.15 23:35:

Podrobnejsi popis temat skoleni primo z vyhlasky provadejici zakon.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.07.15 17:01
avatar

Svým způsobem je to jen a pouze vybírání peněz od lidí-řidičů a buzerace státu!

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ju®
Datum: 09.07.15 17:23

protože by to byloj ako v porevolučních letech, každej trouba kterej měl čerstvej řidíčák s C si sedl do nabušenýho plně naloženého kamionu a mrtví přibývali, bylo potřeba nastavit určité síto aby opravdu náročné povolání nemohl dělat každý nevyjetý zobák...čest vyjímkám...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.07.15 17:41

Ahoj Majenko. Ten profesní průkaz už dneska není nějaká kartička jako dřív. Už se o tom zapisuje do normálního řidičáku číslo kódu: 95 ke skupině, na kterou to platí. Třeba já, to mám na 5 let. Od r. 2014 do r. 2019. To školení stojí 1000 Kč/1x za rok-období. Je to na velký náklaďáky a autobusy. Školí to akreditované autoškoly. Pro řidiče, co se s tím ježděním živí jako vlastním podnikáním v dopravě, nebo jako zaměstnanci u firem. Tahleta sranda je ještě dražší. Ale, zase mi říkal známý, že školili na tohle 30 chlapů přes pracák. Od něj to měli nějak zadarmo. Nakonec z nich jezdí jen dva. Ostatním nešlo pod vousy, že by nedělali od 7 do 15 hodin a v sobotu a neděli by třeba nebyli doma.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 09.07.15 20:41
avatar

tak já to trochu upřesním - každý kdo má profesák, má platnost řidičáku na 5 let, chodí každý rok na školení v rozsahu 5x7h, tedy celkem 35 hodin školení za pět let... poté před vypršením platnosti řidičáku příjde na obecní úřad, doloží pět razítek a vystaví se mu nový řidičák zase s platností na 5 let...

ve vstupním školení se uchazeč o profesák seznámí podrobně se sociálními předpisy - 561/2006 - tedy režimy jízd a bezpečnostních přestávek, což není zase až tak jednoduchá záležitost, dále správné upevňování nákladu a další a další věci, které když jakožto řidič zanedbá, hrozí mu likvidační pokuty... za tahání peněz bych to nepovažoval pokud by akreditovaná školící střediska opravdu rozuměla tomu co učí. ve skutečnosti si může založit akreditované středisko třeba i člověk, který má Bc vzdělání z botaniky nebo ekologie plus tříletou praxi v dopravě třeba jako dispečer a zajistí si smlouvu s autoškolou na cvičné vozidlo skupiny C nebo D s instruktorem... a podle toho ta kvalita vypadá.

například já, který mám profesák učitele autoškoly pro skupiny b,c,ce,d,de,t plus 12 let praxe dohromady na buse i kamioně, avšak mám pouze střední vzdělání jiného než dopravního směru, nemůžu toto školení dělat ačkoli dle logiky bych připravil řidiče na budoucí povolání daleko lépe než tito někteří pseudoškolitelé... ovšem už pracuji na tom abych školit mohl

dále u nás existuje vstupní školení v rozšířeném rozsahu, což je 280 hodin - stojí jednou tolik, a je to pro ty, co chtějí dělat řidiče z povolání kamionu né v 21 letech ale už v 18 ti a v případě busu né v 24 letech ale ve 21. jenže tohle už je absurdita, dělat někomu školení v rozsahu 280 hodin je za trest jak pro lektora tak pro uchazeče o profesní způsobilost

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ctenar
Datum: 10.07.15 05:52

Uz delsi dobu me zajima, kolik je tech mladych, kteri delaji tech 280? Jeden ze 100? Co se uci v tech dalsich 90 hodinach teorie?Zajemcu asi neni tolik, aby zaplnili kurz.

Predpokladam spravne, ze pocet tech starsi, kteri dobrovolne absolvuji 280 je roven 0?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 10.07.15 10:43

no s těma letama to teda čumím kamion v 18 nevyježděnej, D v 21 ještě jakž takž...geniové to dovedli tedy ad absurdum...

doplněno 10.07.15 10:45:

No ve státě kde pekaři dělají automechaniky se není čemu divit...

doplněno 10.07.15 10:46:

Ony rohlíky ani chleba se už nedělají z mouky, ale ze substrátu v pytli se není čemu divit...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.07.15 19:41
avatar

v podstatě dříve šlo rovněž jezdit s kamionem - soupravou skupiny CE a to bez nutnosti vstupního školení od 18 let a s autobusem od 21 let...

za větší paskvil považuji to, že řidičák na bus se dá dělat už ze skupiny B bez nutnosti držet skupinu C, tedy někdo kdo dříve jezdil autem, po pár měsících v autoškole a vstupním školení může bez praxe na náklaďáku řídit třeba i patrový bus

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.07.15 11:16

Zmizíku,děkuji za vysvětlení.Konečně mě někdo plnohodnotně vysvětlil, o co tu jde.A ne odpověď typu,,To musíš vědět,když se o to zajímáš" Takový rádci se nemusí ani obtěžovat odpovídat,ale je mě jasné že rypáci mezi námi jsou a budou.

Ještě jednou dík.

Datum: 10.07.15 11:20

Humbucker,děkuji ti za odpověď.

 

Datum: 09.07.15 20:56
avatar

Já jsem dělal levněji profesák, hned na začátku potřeby mít profesák. Proč stojí tolika peněz? Páč je to dlouhé školení, školitelé musí být odborníci. Toto školení musí být po celé Evropě, nikoliv jen u nás..

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.07.15 11:23

milane,také dík.

Datum: 12.07.15 08:10

Že profesný preukaz musí byť podľa legislatívy je je jasné,čo sa tam učí tiež,no prečo je tak drahý to fakt nechápem.U nás kto má vodický preukaz na C,E vydaný do roku 1998 tak platí čo som sa informoval orientačne 220 € čo je z dvoch tretín cena vodického skupiny B,a to mám len školenie v rozmedzí okolo 40 hodín.Takto to je na SK.Parlament schváli legislatívu a súkromný sektor sa nabalí.

doplněno 12.07.15 08:16:

Oprava roku: ktorý skončili do 10.9 2009

doplněno 12.07.15 08:21:

Po tomto roku to majú od 650- 700 € a u autobusoch je to drahšie.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ctenar
Datum: 12.07.15 10:39

V CR je to stejne. Ridicaky na C do 2009 (září = september) a D do 2008 potrebuji jen 35 misto 140 hodin.

Ceny:

35hodin = 140,- €

140hodin = od asi 590,- € (bus)

doplněno 12.07.15 11:12:

Jina autoskola:

35hodin = 110,- €

140 hodin = 460,- € (10 000 Kc + DPH 21%); C a D cena stejna (jeste jsem neslysel, ze by si za D nekdo uctoval vice, ale vyloucit to nemuzu)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.