Nejste přihlášen/a.
Chce to cvik a desku mít nakloněnou jako nájezdovou rampu. Když je moc kolmo, tak při velkém prohřátí a náhlém přidání cínu, cín proteče durch i do kontaktních plošek konektoru a díky tomu se nedá pojistkovka připojit na svazky. Třeba u Favorita to hrozí docela často. Lepší je přidat cín, odsát ho i se starím osávačkou a pak nafiniš propájet. Starej cín proletovávat je pitomost. Akorát se vyhřeje cesta a utrhne se od pertinaxu či prextitu nebo prexkartu.
Rozhodně mikro na 350C. Trafopájka se nekontrolovatelně rozžhavuje a snadno cín přepaluje. Pak je hnusný šedý a někteří (prasátka) se ho snaží ještě dopiplat kalafunama. Kalafuna už je jen přežiek a nepoužívá se. Stačí tavidlo v cínu.
Musí se to umět jako sváření. Pak jsou profi výsledky s dlouhým trváním funkčnosti a bez poškození desky.
Hlavně si vyzkoušej pájení někde na nějaké zkušební desce nebo konektorech a pak teprve to zkoušej na autě. Záleží na teplotě hrotu, kterou na pistolové páječce moc nenastavíš, na tepelné kapacitě hrotu, zda stačí prohřát větší, masivnější spoj a na době ohřívání spoje. Některá umělá hmota v okolí spoje teplem taje, měkne.
Pokud je to pájené bezolovovou technikou, tedy pájkou bez olova, je teplota hrotu i technika pájení jiná. Možná by bylo lepší přepájení svěřit odborníkovi, který to má v paži.
Studený spoj snad může být jeden, ale že by jich bylo víc, je podivné. Je dobré se na zdánlivě studené spoje podívat s dobrým světlem a dobrou lupou, zda jde opravdu o studený spoj a pak i po zapájení, jak se povedl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.