Asi lambda sonda?

Od: Datum: 05.07.15 11:48 odpovědí: 10 změna: 08.07.15 11:31

Dobrý den,

když ráno nastartuju, tak se auto začne třepat. Když takto ujedu pár kilometrů, tak to pak přestane a pak už celý den auto startuje a jede v pohodě. Myslím si, že by to mohla být lambda sonda nebo katalyzátor, co vy na to? Dělá to vždycky při prvním nastartování každý den. Můžu s tím ještě jezdit? Samozřejmě s tím pojedu v nejbližší možné době do servisu. Kolik bude stát cca oprava?

Díky za odpovědi.

doplněno 05.07.15 12:00:

Ještě bych doplnil, že se jedná o VW Golf IV. 1,6 16V, rv. 2002 a má 2 lambda sondy, jednu měnil předchozí majitel a ta druhá je původní. Už je to víc jak rok, co byla původní lambda měřená, nevím kolik naměřili, ani která lambda to přesně je, ale prý ukazovala nejnižší hodnotu. Prý až odejde úplně, tak se vymění. I proto si myslím, že to bude lambda sondou.

doplněno 05.07.15 12:02:

Na palubním počítači mi vyskakuje hláška emise-do dílny a svítí kontrolka, nestává se tak však při každém nastartování, ale většinou se tak stane.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.07.15 13:26
avatar

na diagnostiku co tam mas za chybu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.07.15 13:33

tak ja bych řekl že lambda bud funguje tak jak má nebo nefunguje.. nevím jestli je něco mezi.. a může ukazovat vysoké nebo nízké hodnoty, je to její funkce.. pokud to ukazuje emise do dílny, tak může být špatná lambda za katem a nebo je přicpaný kat, jelikož tato lambda hlídá jeho funkčnost ...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.07.15 13:48
Je to lambda. Taky mi to dělá a normálne s tim jezdim.jak se motor ohreje, je vse v poradku
Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrka
Datum: 06.07.15 20:41

Mě to zase dělaly svíčky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.07.15 01:35
avatar

Sonda lambda dokud se nezahřeje nedává řídící jednotce potřebnou informaci - tedy málo pravděpodobná příčina. Zkontrolujte váhu vzduchu - hadičky k ní, čidlo teploty nasávaného vzduchu. Raději zajeďte na diagnostiku - v historii poruch by měla být informace ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 07.07.15 09:29

Zaměřil bych se na zapalování - kabely svíce cívka, možná i nízká komprese. Podle popisu za studena nezapálí směs (třepání = 3 válce), za tepla ano. Vadná lambda se chová jinak. Emise to hlásí kvůli nespálené směsi ve výfuku.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: namor74
Datum: 07.07.15 10:07

Jo, takže ráno to ,,třepe" a po pár ujetých km a potom celý den už to nedělá...

A není to náhodou tím, že je ráno prostě studenej motor na hranici aktivace autosytiče? A když se zahřeje po pár kilometrech, nebo v odpoledním - již vyhřátém provozu, tak už motor necuká?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 07.07.15 10:13

To neni stará šáde... ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.07.15 14:38

do dneška platilo, že po prvním nastartování každý den. ale dneska to dělalo ráno a odpoledne, jak jsem jel z práce tak taky. navíc ta kontrolka "systém kontroly výfukových plynů" někdy bliká, jindy svítí a někdy když svítí, tak časem i zhasne a auto se chová pak normálně.

Od: asd1
Datum: 08.07.15 11:31

Pokud chceš zničit katalyzátor tak s tim vesele jezdi dál... Nezapálí = nespálená směs hoří až ve výfuku resp. v katu. a ten to nepřežije...

Svíce, kabely, cívka jsou nejpravděpodobnější. A chce to řešit co nejdřív, jinak hrozí že oprava bude výrazně dražší - při příští TK projdeš emisema až po výměně katu...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.