Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aditiva do nafty

Od: kamil* odpovědí: 14 změna:

Zdravím, chtěl bych se zeptat,zdali nemáte nějaké zkušenosti s aditivy do nafty - jezdím transitem 2.2tdci a měsíčně otočím okolo 250 litrů shell nafty a dle mého mu celkem nakládám ( většina trasy je dálnice, a když už okreska tak předjíždění - ty 3.5 tisíce otáček je můj strop - vic nemá ani cenu jít- samozřejmě na prohřátém autě ) a chtěl bych motor trošku pročištit, ať vydrží dalších pár let a trošku se mu zvýší pružnost - je to jen 5 rychlostní, ale kopec, rychlost 80-90 a na pětku to má krapet problém a jen tak tak tu rychlost udrží (2000+- otáček ), ale na čtverku to roztáhnu až někam ke 130 bez problému ( přitom motor má 350Nm )

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar clayman
Aditivum dávám abych primaznul čerpadlo, prilepsil vstrikum, určitě ne abych zvýšil výkon. To od toho nečekejte. Pokud by se snad procistil tak to bude tak dlouhodobi efekt, že to nepůjde usledovat.
kamil*
hodnocení

nejde mi o zvýšení výkonu, jen o oné pročištění - motor má najeto 150t km a je staré už 9 let tak ať ještě těch 5 let ujede

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

tankuji z 90% VERVA diesel - jinou naftu jen v případě nouze a jen "na dojetí" k Benzině

Aditiva jen v případě opravdu tuhých mrazů


doplněno 12.07.15 10:42:

Zkušenost po cca 300tis km s naftou - to "placebo" nebo jak to nazvat, není až tak v hlavě. Při natankování z běžné benzinky jedu na nádrž o 50-70km méně než při natankování VERVA diesel. Jezdím pořád "stejně" a shodné trasy. Aditivum do nafty přilévám i do vervy, pokud je zima od -5°C. Aktuální motor HDi má najeto 290tis km, před tím jsem jezdil s 1,9D.

Musím konstatovat, že motor je klidnější, má větší tah, startuje vždy na první pokus. Úspora 120Kč tankováním levné nafty je relativní - při nájezdu km v mém případě je úspora při tankování lepší nafty cca 0,-Kč na nádrž, ale oproti sousedovu vozu jsem nikdy neměl problém s commonraill vstřikováním - on už z té hnusné kombinace blbé nafty dvou nejlevnějších benzinek měnil vstřiky za 20 tis.

petrka*

Nedávno byl na ČT2 test různých paliv - nafty. Kolik na stejný objem dodaného paliva ujede auto km. Shell propadl i s aditivovaným palivem. Benzina rovněž žádný rozdíl oproti běžné naftě. Nejvíce km se najelo na naftu KM Prona. Já ji beru 2x měsíčně po 40 L a najedu ve městě 880 km. Nafta z Globusu je o cca. 60 km horší.

 

mzxy*
hodnocení

0x
Nejlepsi naftu ma benzina , akorat ma nevyhovujici marketing...nektere cepro benzinky znacky eurooil maji stojan s naftou bez repkoveho oleje,,,, nic jineho ee snszim netankovat a na nadrz nsfty dam 3 az 4 vicka sditiva vif super diesel

 

frame*
hodnocení

0x

Dlouhodobě nejlepší značkou aditiv je VIF.

Kdo tankuje do běžných motorů prémiová paliva shell full blabla či verva, tak jen podlehl reklamnímu marketingu.

Nafta bez biosložky se dá natankovat na všech čerpačkách Eurooil od Čepra - né jen na některých, ale bude to jen do doby než se změní legislativa, což bude cca do roku 2017-18.

Taky si myslim. Ono jde spis o to, aby v te nafte nebyla voda a podobne sajraty. Tohle riziko se da minimalizovat tankovanim na frekventovane cerpacce. pokud chci premiove palivo, staci michat vif. Btw. Shell nafta neni zadna hitparada.
petrka*

Hledal jsem na internetu dávkování VIF. Na 1L paliva 1ml VIFu. Na první pohled neznatelná dávka.

Tady je test VIF v mrazničce.


Prostě nesmysl.

frame*

Co je nesmysl? VIF nebo ten test?

 

mil®
hodnocení

0x
avatar mil

Používám do ropáka pár let VIF letní i zimní. Myslím, že motor má klidnější chod, nárůst výkonu neznatelný, emise bezproblémové. 270tis najeto a je v dobrý kondici, jak říká můj osobní automechanik. Takže spokojenost.

 

petrka*
hodnocení

0x

Já přidávám před tankováním 1 L oleje ze supermarketu. Je zaručeně čistý, motor si brumlá a mazivost je zaručena, což je pro dnešní motory základ. V podstatě to může jakýkoliv olej, hlavně ne přepálený fritovací. Nový klidně. Ty aditiva jsou podle mě placebo efekt. Na 60 L paliva frťan nemůže absolutně být znatelné.

 

ivof
hodnocení

0x

Aditivum do nafty vám vylepší startovatelnost , vyčistí vstřiky a zvýší mazivost nafty. Zlepšení výkonu motoru je jen nepatrné a to až po vyjetí několika nádrží nafty s aditivem. Nejlepších výsledků jsem dosáhl při tankování nafty TOP- Q u Benziny a použití aditiva VIF. V zimních měsících jsem používal Vervu , která má mimo čistících vlastností i dimenzi na nízké teploty , proto jsem do ní již žádné aditiva nedával.

Na závěr vám doporučuji kupovat naftu jen u značkových prodejců / Benzina , OMW, .../ , tím si zajistíte max. možný výkon vašeho motoru.

ivof :)

mot
Znam dost aut ktera tankovala jen u znackovych pump -benzina, omw...a stejne odesly vstriky atd...
Je to podle me loterie:)
asd1

vstřiky atd. odchází i v Německu kde mají naftu výrazně kvalitnější než tu - ono dost velký vliv má i styl jízdy, stačí dávat pohulit studenému motoru - vliv to má i na vstřiky a čerpadlo...

V ČR neni jistota kvalitní nafty ani u značkových pump - viz aféra Shell.. Doma nejlíp asi OMV, Čepro nebo ta Benzina. V Německu Aral nebo Shell - kdo tam natankoval tak potvrdí že rozdíl je poznat hned (hlavně v zimě studený start)

Aditivum nejlíp VIF, potvrzuju že funguje a cenově se vyplatí (nižší spotřeba) a jako ochrana čerpadla+vstřiků/ prodloužení životnosti se zaplatí bohatě...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]