Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tlak v pneumatikách

Od: heterak® odpovědí: 7 změna:
avatar heterak

Mám auto ford fiesta,rok výroby 1997.

Nyní mám tlak na všech pneumatikách 2,1 bar.

V servisní knížce je psáno :

poloviční zatížení - přední kola: 2,2 , zadní kola:1,8

plné zatížení - přední kola :2,5 , zadní kola:2,8

Vždy sem jezdil (až na vyjímky)sám tak sem byl s tlakem 2,1 bar spokojen

Nyní bude plně zatížené auto a pojedeme docela hodně kilometrů. Mám strach,když natlakuju pneumatiky na tlak napsaný v servisní knížce ,že dojde k prasknutí ventilku a nebo že zkrátka po nějaké době jízdy pneumatiky nevydrží,jelikož takový tlak sem v nich ještě neměl.

Mám mít obavy?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*
hodnocení

1x

Tlak v pneumatikách se neřídí dojmologií řidiče, ale výrobcem vozu a jeho doporučením. Tlak 280kPa není pro pneumatiku problém, protože ani být nemůže. Vůbec nehleď na to, že zadní kola budou vypadat přehuštěně, posuzovat vhodný tlak pneu podle toho jak je, nebo není guma "smáčklá" k vozovce, nelze!

trtr

Zdravím, no pokud bych se řídil jen pokyny výrobce, tak bych kolikrát měl pneumatiky docela nepěkně ojeté. Je třeba vědět, co je přesně normální zatížení a co plné zatížení(výrobce by měl specifikovat). Pokud mám něco mezi, tak musím dát něco mezi. Netvrdím, že výrobce to píše špatně, ale docela zásadní je i rozměr pneu, ke kterému je údaj vztažen, takže to není dogma.

P.S.: Pokud pojedete naložen, tak seřídit sklon světel.

asd1

Ve všech autech co jsem měl, tak v návodu byl tlak rozlišený podle rozměru pneu.

Plné zatížení je jasné - nejvyšší technicky přípustná/ dovolená hmotnost; a normální zatížení jsou ca 2 lidi v autě a náklad max. 50 kg.

Tipuju že jedou na dovolenou k móři = delší jízda po dálnici. Mírné přehuštění nevadí (tj. nad doporučení výrobce), podhuštění je o průšvih. Pro vysoké rychlosti je tlak ještě vyšší.

 

layborr*
hodnocení

0x

Tak výrobce ví co píše ,ventilek nepraskne , jestli není guma načatá tak také vydrží ,

jestli máte obavy dal bych v předu 2.3 , vzadu 2.5

 

hodnocení

0x

Ventilky jsou bezpečně do 4 bar ale 10 vydrží bez problémů.

Navíc rozdíl +1bar je minimum a guma to skoro nepozná.

trtr

Zdravím, tak dejte kompromis, někde mezi. Hlavně hustěte v chladnu (20 stupňů) na nezahřátých pneu. Ne někde na benzínce na pofidérním hustiči v + 40 stupních.

 

asd1
hodnocení

0x

Drž se doporučení výrobce.

Obavy bys měl mít spíš z jízdy na podhuštěných - nejčastější příčina defektu na dálnici

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]