Nejste přihlášen/a.
Mám auto ford fiesta,rok výroby 1997.
Nyní mám tlak na všech pneumatikách 2,1 bar.
V servisní knížce je psáno :
poloviční zatížení - přední kola: 2,2 , zadní kola:1,8
plné zatížení - přední kola :2,5 , zadní kola:2,8
Vždy sem jezdil (až na vyjímky)sám tak sem byl s tlakem 2,1 bar spokojen
Nyní bude plně zatížené auto a pojedeme docela hodně kilometrů. Mám strach,když natlakuju pneumatiky na tlak napsaný v servisní knížce ,že dojde k prasknutí ventilku a nebo že zkrátka po nějaké době jízdy pneumatiky nevydrží,jelikož takový tlak sem v nich ještě neměl.
Mám mít obavy?
Tlak v pneumatikách se neřídí dojmologií řidiče, ale výrobcem vozu a jeho doporučením. Tlak 280kPa není pro pneumatiku problém, protože ani být nemůže. Vůbec nehleď na to, že zadní kola budou vypadat přehuštěně, posuzovat vhodný tlak pneu podle toho jak je, nebo není guma "smáčklá" k vozovce, nelze!
Zdravím, no pokud bych se řídil jen pokyny výrobce, tak bych kolikrát měl pneumatiky docela nepěkně ojeté. Je třeba vědět, co je přesně normální zatížení a co plné zatížení(výrobce by měl specifikovat). Pokud mám něco mezi, tak musím dát něco mezi. Netvrdím, že výrobce to píše špatně, ale docela zásadní je i rozměr pneu, ke kterému je údaj vztažen, takže to není dogma.
P.S.: Pokud pojedete naložen, tak seřídit sklon světel.
Ve všech autech co jsem měl, tak v návodu byl tlak rozlišený podle rozměru pneu.
Plné zatížení je jasné - nejvyšší technicky přípustná/ dovolená hmotnost; a normální zatížení jsou ca 2 lidi v autě a náklad max. 50 kg.
Tipuju že jedou na dovolenou k móři = delší jízda po dálnici. Mírné přehuštění nevadí (tj. nad doporučení výrobce), podhuštění je o průšvih. Pro vysoké rychlosti je tlak ještě vyšší.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.