Nejste přihlášen/a.
Píšete o oleji 5w40. To je označení jeho hustoty v mrazu a v horku. Nepíšete nic o svém vozidle, resp. motoru. Každý motor má předepsanou určitou NORMU oleje, nikoliv vizkozitu - to je nic neříkající údaj a je jedno, zda to bude 5w40, nebo 5w30, či 0w40. Tedy se zajímejte o tu normu, kterou vyžaduje váš motor. Jinak motor jde do kopru...
Polosyntetika, plná syntetika a spol. jsou jen marketingové pojmy.
Výrobce auta předepisuje vždy kvalitativní normu oleje. U starších aut je to většnou nějaká obecná norma, např. API xx/xx, u novějších aut mají většinou automobilky své vlastní normy, např. koncern VW má normu VWxxx.xx
Takže v prvé řadě je potřeba respektovat kvalitativní normu (případně dát olej s vyšší kvalitativní normou, ale ne vždy to je ku prospěchu věci, některé oleje s vyšší kvalitativní normou mají ve skutečnosti některé kvalitativní parametry horší).
Teprve až v druhé řadě se vybírá viskozitní třída. U některých kvalitativních norem existuje více viskozitních tříd, u některých jen jedna a není tedy co vybírat.
Pro ilustraci. U mého auta výrobce předepisuje normy VW 502.00, viskozita předepsána není. Oleje s touto normou se nejčastěji prodávají viskozitních třídách 5W30, 5W40 a 10W60, já beru 5W40.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.