Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, obracím se na lidi znalé (a kdo to již zažil)- v tomto problému: U Škody 105- kyvadlová náprava na pravé staně když jest sndána brzda+ štít, tak ložisko i s osou pevně drží- nejde vytáhnout z převodovky, ložisko je na začátku drážky pro pero bubnu, je zřejmě původní- ZKL ČSSR. Ovšem na straně levé nemá ložisko žádné značení (asi není původní), nemá vůle do stran- zdá se v pořádku, ale k mému úžasu jde vysunout i s osou ven z místa kde se musí jinak lisovat, na ose drží, ale je až za drážkou pro pero bubnu- tedy jiná vzdálenost než na straně pravé, při předchozí jízdě se auto chovalo normálně, do osy nebylo boucháno kladivem při sundání bubnu.Auto má najeto cca 50 000km, nevím v čem je problém že je ložisko volné v trubce, když je jinak v pořádku a jak vlastně osa drží aby kolo neuletělo snad ne jen nalisováním ložiska do trubky. Díky za rady a postřehy.
Dobrý den,ložisko je na poloose nalisováno s větším přesahem než v domečku.Opírá se o kroužek,který je nalisovaný na poloose.Ložisko s poloosou je vsunuto do do domečku a z vnější strany zajištěno objímkou-viz obrázek.Tato objímka je přitažena 4-mi šrouby spolu s brzdovým štítem k polonápravě a tím je zajištěno,že se nemůže z polonápravy vysunout.Při výměně ložiska se musí mezi ložisko a objímku vložit vymezovací podložka tl. 0.3 mm.Počet podložek max.3,potom se musí přelisovat opěrný kroužek.Z osobní zkušenosti vím,že když se podložka nepoužije a nevymezí se vůle,dojde po krátké době provozu k tomu,že poloosa začne mít axiální vůli a musí se vyměnit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.