Bloková výjimka v případě záruční opravy

Od: Datum: 06.07.15 16:44 odpovědí: 2 změna: 07.07.15 09:28

Vlastním čtvrtým rokem Hyundai IX 35, který je ještě rok v záruce s 60 tis. najetými kilometry. Auto bylo koupeno u tzv. přeprodejce v místě bydliště a tam bylo i pravidelně servisováno. Bohužel přeprodejce v průběhu doby o svoji spolupráci s dealerem přišel, ale s tímto se samozřejmě zákazníkům nechlubil a v servisu pokračoval a pokračuje i nadále. Minulý rok mne začala zlobit parkovací kamera a ještě probíhala svolávací akce na brzdový spínač, navštívil jsem tedy autorizovaný servis a požádal o záruční opravu. Tehdy nebyl žádný problém a kameru a spínač vyměnili. Tento rok se začaly ozývat nějaké zvuky z motoru a ještě mne zlobilo otevírání střešního okna a blížila se roční pravidelná prohlídka a tak jsem zas zvolil autorizovaný servis, s požadavkem provedení pravidelného servisu a dále záruční opravy. Cca po týdnu přišel mail, kde sdělují cenu za provedení pravidelné prohlídky a výměny a dále informaci, že zjistili vadný spínač šíbru a vadnou řemenici na klice, ale pokud budu chtít tyto opravy řešit v rámci záruky, tak požadují doložení celé servisní historie včetně fakturace. Vím, že existuje "Bloková výjimka", kde se uvádí, že mohu navštěvovat jakýkoliv servis při zachování servisních postupů výrobce. Ale jak toto probíhá v praxi? Mají na tento postup právo? Proč to předchozí záruční opravu nepožadovali? Samozřejmě že servisní knížku jsem předložil vyplněnou, ale mám obavu z nějakých skrytých postupů na kterých se pak budou točit a chctít se zbavit odpovědnosti. Díky Jirka


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mzxy
Datum: 07.07.15 08:37

dotaz bych adresoval přímo akreditovanému zástupci značky Hyundai pro českou republiku a nedohadoval bych se s dealery a pseudoservisy, buď záruka platí, nebo je reklama klamavá a pak je to na podnět pro státní orgány

doplněno 07.07.15 08:40:

HYUNDAI Motor Czech, s.r.o.Siemensova 2717/4; 155 00 PRAHA 5, email jedlicka.antonin@hyundai.cz tel: 222 334 330 - kontaktní osoba p. HORÁK

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.07.15 09:28

,že mohu navštěvovat jakýkoliv servis při zachování servisních postupů výrobce.

Ano toto platí, ale problém může nastat, že právě ten neautorizovaný nemá přístup k servisním postupům a také nemá dostatečné vybavení a tedy neprovede všechny vyžadované postupy.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.