Nejste přihlášen/a.
Je možné zjistit stav autobaterie i při běžném provozu auta, tedy bez testu autobaterie? Třeba když mi auto ráno startuje okamžitě, znamená to, že autobaterie je ještě v dobrém stavu a mohla by ještě nějakou dobu vydržet? Projevuje se odcházející autobaterie postupně, to znamená třeba nejprve horší starty motoru nebo odejde nečekaně, to znamená, že večer auto ještě normálně startuje a ráno už se startér ani nepohne? Ptám se proto, že jsem koupil ojeté auto a nevím, jak je stará autobaterie. Doporučuje se při koupi ojetého auta vyměnit preventivně i autobaterii? Díky za radu
No každá baterie odejde jinak ale většinou tak že neudrží "proud" takže ty horší starty.Taky ten rok výroby je nepodstatný údaj,nědy nevydrží do konce záruky a vyděl jsem osm roků funkční baterku.Raději vyměňte to co se má-rozvody,náplně.Ono když klekne baterka tak se koupí nová a jede se dál ale když se zadře motor
Akumulátor charakterizuje jeho kapacita.,Když nechám baterii dobíjet přes noc,bude určitě dobitá.Připojím k ní nějakou autožárovku a změřím vybíjecí proud.-Pak ji nechám svítit,až viditelně poklesne svítivost žárovky.Čas a proud dává kapacitu v AHod.Pokud se liší od kapacity,udané na pouzdru,dost podstatně,je potřeba přemýšlet o výměně.Pokud v létě ještě startuje,počkám na výměnu před zimou.
JABRAKA
...mě většinou baterka odejde v zimě když je pod nulou a ráno pospíchám... Z autobazaru koupené auto- většinou baterky odejdou do pár dnů, či týdnů-kamarádi potřebujou lepší baterku nebo majitel auta ví, že je na konci životnosti společně s dražší součástí auta-většinou elektronika, rozvody, ABS, brzdové trubičky apod.komponenty brzd, ZKRÁTKA VĚTŠÍ INVESTICE. Jestli chceš vyzkoušet baterii jako v zimě, hoď ji do mrazáku a po pár hodinách v zimě zkus připojit a nastartovat
Orientačně stav akumulátoru zjišťuji při ranním startu. Při prvém startu, ještě v uzavřené garáži (kvůli šeru, případně za tmy) rozsvítím dálková světla a při startu pozoruji jejich pohasnutí (zmenšení jejich svitu). Pokud úbytek svitu světel není příliš velký, orientačně zjistíme , že akumulátor je momentálně v provozuschopném stavu. Přesvědčivěji stav akumulátoru zjistíme po jeho plném nabití, změřením hustoty elektrolytu . Samozřejmě nejvěrohodněji zjištěním jeho kapacity např. jak popisuje p. "jabraka"
-miro
Hustota elektrolytu také hovoří o stavu baterie,protože olověné elektrody se postupem času mohou sulfatovat,tedy se na povrchu vytváří vrdtvička síranu olovnatého a tím se část kyseliny sírové z elektrolytu zafixuje a sníží se koncentrace elektrolytu.Elektrody se pasivují a sníží se kapacita aku.
JABRAKA
To je celkem jednoduchý zjistit zátěžovým testerem,měl by mít každý autoservis a práce je to ani ne na dvě minuty,nevím proč se tomu bránit,máš jistý výsledek okamžitě
Jinak jak už někdo psal baterie odchází různě,některá postupně,čím dál horší starty po ránu a jednoho dne už neodjedeš,nebo i najednou nečekaně
Stáří je taky nepodstatný údaj,některá vydrží 2 roky,některá třeba i 10,tady dost záleží v jakém stavu máš dobíjení
Taky pokud začnou horší starty není od věci půjčit voltmetr a změřit kolik to dobíjí,pokud alternátor dobíjí špatně,kontrolka svítit nemusí ale na pořádný dobíjení už to nestačí
Má smysl kupovat dražší značkové autobaterie jako třeba Banner, Varta nebo stačí koupit nějakou levnější neznačkovou?Bude u té dražší a značkové autobaterie delší životnost? Třeba Banner má podle mě drahé autobaterie
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.