Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spotřeba oleje

Od: viktor* odpovědí: 6 změna:

Zdravím.
Asi po půl roce jsem se podíval na stav motorového oleje a hle! Hluboce pod minimum! Po dolití jsem si zpočítal, že tam bylo asi 0,4 l pod minimum. Nevěl by někdo jestli se díky tomu nemohl nějak poškodit motor? A taky jestli je normální, že to sežralo po ujetí asi 16 000 km litr oleje?
Byl bych moc vděčný nějakému zkušenému řidiči, kdyby napsal svůj názor jak moc se mám bát. Ještě dodám, že se jedná o vůz Škoda Felicia.
Díky

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

celp*
hodnocení

0x

Normální to není.Normální není ani najet na jednu výměnu 16000 km.Také záleží na tom kolik má motor najeto za celou dobu provozu.Můžete nechat udělat GO motoru ,jde o to jestli se Vám to vyplatí.

 

davidhavel*
hodnocení

0x

Na 16000 km litr oleje bych asi u více jak deset let starého auta moc neřešil. O auto se asi dvakrtá nestaráte, když olej pravidelně nekontrolujete a neměníte kdy máte, takže vlastně o nic nejde, jelikož je to pouze dobrý sluha. Pro informaci Š120 téměř standardně brala litr oleje na 1000 km. Vy olej vyměňte, včetně filtru - ů a jezděte dál. Měňte a hlavně kontrolujte častěji, nestalo se nejspíš nic, co byste mohl poznat, avšak pokud se k motoru budete i nadále chovat takto, časem určitě zjistíte, co se tím poškozuje.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Kritická situace nastane až tehdy,kdy problikne kontrolka oleje.Mazání v tomto okamžiku klesá nA minimum a hrozí zadření.Felicia,abych byl doma,spotřebuje hodně málo oleje,na 10 000 -1 l takže je dost času na výměnu.Ta je aktuální u tak projetého motoru,v době,kdy olej vykazuje výrazné barevné změny(zčerná)

JABRAKA

 

toni*
hodnocení

0x

Filcku jsem měl 4 roky a najel jsem kolem 80 000 km. Motor byl diesel a s olejem jsem neměl problém. Bylo to nové, chodil jsem na garančky a všechno bylo OK. Záleží jak je auto staré, kolik má skutečně najeto, jak bylo udržované a jak kvalitní olej dostávalo papat. Ale s motorem se určitě nic nestalo. Doporučuji vám 1x týdně kontrolovat olej, chladící kapalinu, kapalinu do ostřikovače skel a tlak v pneumatikách.

 

stenly*
hodnocení

0x

Firma Castrol uvádí že problém nastává u moderních motorů jestliže má auto větší spotřebu oleje více než 0,2l/1000km.Tento typ motoru se samozřejmě poškodit mohl ale ne tím že tam bylo 0,4l pod spodní rysku ale tím že v motoru bude hodně karbonu.Už jsem viděl jak to dokázalo zadřít vačku a následně roztrhnout rozvodové kolo .Proto bych vám doporučil před výměnou oleje použít přípravek na odstranění karbonu kterého tam budete mít jistě dost a udělat si ochranu motoru proti zadření .Reference najdete na Nagara RVS.Potom můžete jet až 200km i s rozsvícenou kontrolkou mazání a to je dost dlouhá doba na to aby si člověk uvědomil, že má dolít olej do motoru.To se netýká samozřejmě motorů s turbem, ty jsou na nedostatek oleje extrémě citlivé.

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

já myslel, že felicie jezdí na obyčejný minerální olej, který se mění po 10 tis. km...pokud tam byla původní náplň, se kterou jste ujel dalších 6 tis. km, a chybělo jen 4deci, myslím že bude motor v pořádku...to by Vám při kontrole při 10 tis. km, resp, při výměne chybělo necelé deci a půl, což je v normě...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]