Nejste přihlášen/a.
Zdravím, Chystám se rodičům vyměnit starou felicii za něco o třídu výš. Mám připraveno cca 50 - 60 tisíc. Rodiče jezdí denně , ale jen cca 10 - 20 km trasy , takže si myslím , že diesel by trpěl , ale zase chtějí spotřebu kolem těch 5-6 litrů. Všichni jsme se shodli na první fábii , rok cca 2004 - 2006 , spíše ty poslední. Na čem se sle nashodnem je typ motoru. V žádném případě nechcem tu nejslabší 40 Kw , hovno jede , takže minimum 47 Kw , ale nevím co je lepší , jestli 1.2 htp ( četl jsem , že má poruchy co se týče podpalování ventilů a krátké vodící lišty a jsou s tím docela problémy ) , u 1.4 je zase spotřeba okolo těch 7-8 litrů na 100 km , ale zase nejsou poruchové motory. potom jsou ty 1.4 TDI a 1.9 TDI , ale jelikož jsou to krátké trasy , myslím že by auto zbytečně trpělo . Navíc jsem slyšel , že často odcházejí turba a opravy jsou velmi nákladné.
No moc moudrý z toho nejsem , vůbec nevím co je lepší. Budu rád , když poradíte.
radil bych, že fabii ne - ale když ji chcete - doporučil bych motor 1,4 16V 50-55kW
doplněno 17.06.15 18:11:ono je to trochu jinak - částku známe, nájezd také dále prosím:
jak velké vozidlo - hatchback, kombi, - kolik lidí, příp. náklad
jak moc vybavené - stačí ABS nebo nutná klima a max. výbava?
co nechcete? - někdo nechce francouze, někdo nechce větnam...
doplněno 17.06.15 18:37:Mrkněte se prosím na vozy:
- peugeot 206 1,4i 55kW
- xsara 1,4i 55kW
- xsara picasso 1,6 16v
- Opel corsa 1,2i (rezaví)
- Fiat Punto 1,2i (rezaví)
u francouzů je dražší servis typu filtry, ale při vašem nájezdu jsou rozdíly na rok minimální..
Určitě připadně navrhněte i jiná auta , ale aby byly v přijatelných mezích případně i náhradní díly.
doplněno 17.06.15 18:22:Stačí krátké , jezdit budou většinou jen 2 , často i jen jeden , plně naložené určitě jezdit nebude.
doplněno 17.06.15 18:23:Maximální výbava také není potřeba , ale aby to nebyl úplný základ.
Doporučuju Punto 2 po FL (velký světla) motor 1,2 8V 44 kW. V D seženete ve výborném stavu za 1500 euro
Škodovky jsou předražené, za 60 je problém najít něco co ještě neni bouraný šrot... Prostorově, výhledem z auta, nastupováním je Punto výrazně lepší než Fabka, technicky se moc nesype, rozhodně ne víc než Fabka (ta má taky svoje mouchy). Motor 44 kW vypadá papírově málo, ale jezdí to poměrně svižně, mnohem líp než 1,2 HTP. Je to jeden z nejlepších malých motorů, při prasknutí rozvodů se nepotká ale jen se nasadí nový řemen a jede se dál. Dá se jezdit v pohodě za 6 i v eměstě, mimo město i za 5. Kufr nemá velké podběhy jak FAbka tak se tam vejde opravdu hodně.
Nebo Pandu - je menší, dražší, ale prostor uvnitř je slušný a hlavně má vysoko sedačky = dobře se nastupuje a je z ní výborně vidět. Motor nejlíp taky tu 1,2 8V Váží stejně jak Punto = ca stejná je i spotřeba, bezpečnost taky slušná.
jmlc - 16 V nemá 50kW , ale 55 + 74
Pokud chcete bezproblémové a nerezavějící tak Fabii 1.4 - 44 + 50 kW ,(rozvodový řetěz se mění za pár stovek jen když rachotí ) pokud nezávodíte tak se dostanete na spotřebu kolem 6 L.
např - auto.bazos.cz/...
z Německa jsou zachovalejší (lepší cesty a Němci si ten servis každoročně zaplatí a jestli je tam Měmecká STK TUV -ta oklamat nejde , U nás jezdí dědek šetřílek 5 roků na jeden olej ,chladící a brzdovku nemění nikdy , atd.)
u 16V 55 + 74kW vyjdou rozvody na 10 000kč ,
1.9 Sdi je bez turba a vydrží 500 000 km, (nájezd pod 200 000 km neseženete),
za tu cenu seženete Punto z roku 2005 -6 , to jsem rezavé ještě neviděl ,
Slabinou jedničkové Fabie jsou právě motory, není tam ani jeden, co by šel doporučit typickému zájemci o toto auto. Každý motor má nějaké minus.
1.2 HTP: Má několik konstrukčních chyb, koupě ojetiny je loterie (motory můžou být už po různých opravách nebo je oprava čeká). 40 kW varianta je hodně slabá.
1.4 16V: Nevýhodou je vysoká cena jak ojetin, tak náhradních dílů/údržby (drahá pravidelná výměny rozvodů), málo aut po soukromém majiteli. 74 kW varianta si může vyžádat výměnu pístních kroužků.
2.0 MPI: Pro typického zájemce zbytečně výkonný a navíc se prakticky nedá sehnat.
1.9 SDI: Montoval se jen do konce roku 2005, málokterý má najeto pod 250 tkm.
1.4 TDI: Otřesná kultura jízdy, často byl týrán služebními řidiči a prolouženými servisními intervaly.
1.9 TDI: Pro typického zájemce zbytečně výkonný a drahý, zvláště ve výkonější verzi RS, často byl týrán tunery.
BTW Není pravda, že 1.4ka žere 7-8 litrů. To žere jen staré 1.4 MPI 8V z prvních let výroby, v těch novějších je vždy jen1.4 16V, který žere míň.
doplněno 18.06.15 11:26:Starší ročníky (do roku výroby 2002) měly ještě 1.4 MPI a zmenšenou verzi 1.0 MPI. U těch je negativum právě ta vysoká spotřeba.
Mám 1,4tdi-pd 55kw kombi ,jezdim denne do prace 8 tam 8km zpět=16km.
a je to v pohodě.U těchto motorů se mění olej každý rok nebo 15 000km.co nastane dřív(néé prodloužené jak tu píše tycoon)nevýhoda je jen nekulturnost chodu motoru trošku vibruje,ale dá se na to zvyknout.rozvody po 120 000km.max.spotřeba 5,5 město žiju v praze,od 90km/h.4,7-5 litrů.kupoval když bylo 70 000km ted 108 000km.zatím o.k.
Na každém motoru v každém autě lze najít slabiny, Fábie nefábie. A jak vypadá "typický zájemce" o o toto auto fakt netuším , páč každý majitel těchto kočárů s kterými jsem se setkal, měl úplně jiné priority...
Ano, chybí benzínová šestnáctistovka. Ale 1.4i 16V s 55kW je zlatá střední cesta.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.