Jakou fabii by jste doporučili?

Od: Datum: 17.06.15 17:52 odpovědí: 16 změna: 28.06.15 10:35

Zdravím, Chystám se rodičům vyměnit starou felicii za něco o třídu výš. Mám připraveno cca 50 - 60 tisíc. Rodiče jezdí denně , ale jen cca 10 - 20 km trasy , takže si myslím , že diesel by trpěl , ale zase chtějí spotřebu kolem těch 5-6 litrů. Všichni jsme se shodli na první fábii , rok cca 2004 - 2006 , spíše ty poslední. Na čem se sle nashodnem je typ motoru. V žádném případě nechcem tu nejslabší 40 Kw , hovno jede , takže minimum 47 Kw , ale nevím co je lepší , jestli 1.2 htp ( četl jsem , že má poruchy co se týče podpalování ventilů a krátké vodící lišty a jsou s tím docela problémy ) , u 1.4 je zase spotřeba okolo těch 7-8 litrů na 100 km , ale zase nejsou poruchové motory. potom jsou ty 1.4 TDI a 1.9 TDI , ale jelikož jsou to krátké trasy , myslím že by auto zbytečně trpělo . Navíc jsem slyšel , že často odcházejí turba a opravy jsou velmi nákladné.

No moc moudrý z toho nejsem , vůbec nevím co je lepší. Budu rád , když poradíte.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 17.06.15 17:55
avatar

radil bych, že fabii ne - ale když ji chcete - doporučil bych motor 1,4 16V 50-55kW

doplněno 17.06.15 18:11:

ono je to trochu jinak - částku známe, nájezd také dále prosím:

jak velké vozidlo - hatchback, kombi, - kolik lidí, příp. náklad

jak moc vybavené - stačí ABS nebo nutná klima a max. výbava?

co nechcete? - někdo nechce francouze, někdo nechce větnam...

doplněno 17.06.15 18:37:

Mrkněte se prosím na vozy:

- peugeot 206 1,4i 55kW

- xsara 1,4i 55kW

- xsara picasso 1,6 16v

- Opel corsa 1,2i (rezaví)

- Fiat Punto 1,2i (rezaví)

u francouzů je dražší servis typu filtry, ale při vašem nájezdu jsou rozdíly na rok minimální..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: michalcech
Datum: 17.06.15 18:01

Určitě připadně navrhněte i jiná auta , ale aby byly v přijatelných mezích případně i náhradní díly.

doplněno 17.06.15 18:22:

Stačí krátké , jezdit budou většinou jen 2 , často i jen jeden , plně naložené určitě jezdit nebude.

doplněno 17.06.15 18:23:

Maximální výbava také není potřeba , ale aby to nebyl úplný základ.

Od: asd1
Datum: 18.06.15 09:55

Doporučuju Punto 2 po FL (velký světla) motor 1,2 8V 44 kW. V D seženete ve výborném stavu za 1500 euro

Škodovky jsou předražené, za 60 je problém najít něco co ještě neni bouraný šrot... Prostorově, výhledem z auta, nastupováním je Punto výrazně lepší než Fabka, technicky se moc nesype, rozhodně ne víc než Fabka (ta má taky svoje mouchy). Motor 44 kW vypadá papírově málo, ale jezdí to poměrně svižně, mnohem líp než 1,2 HTP. Je to jeden z nejlepších malých motorů, při prasknutí rozvodů se nepotká ale jen se nasadí nový řemen a jede se dál. Dá se jezdit v pohodě za 6 i v eměstě, mimo město i za 5. Kufr nemá velké podběhy jak FAbka tak se tam vejde opravdu hodně.

Nebo Pandu - je menší, dražší, ale prostor uvnitř je slušný a hlavně má vysoko sedačky = dobře se nastupuje a je z ní výborně vidět. Motor nejlíp taky tu 1,2 8V Váží stejně jak Punto = ca stejná je i spotřeba, bezpečnost taky slušná.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.06.15 18:54
avatar

jmlc - 16 V nemá 50kW , ale 55 + 74

Pokud chcete bezproblémové a nerezavějící tak Fabii 1.4 - 44 + 50 kW ,(rozvodový řetěz se mění za pár stovek jen když rachotí ) pokud nezávodíte tak se dostanete na spotřebu kolem 6 L.

např - http://auto.bazos.cz/inzerat/…-Mpi-2002-ABG-4x-nova-STK.php

z Německa jsou zachovalejší (lepší cesty a Němci si ten servis každoročně zaplatí a jestli je tam Měmecká STK TUV -ta oklamat nejde , U nás jezdí dědek šetřílek 5 roků na jeden olej ,chladící a brzdovku nemění nikdy , atd.)

u 16V 55 + 74kW vyjdou rozvody na 10 000kč ,

1.9 Sdi je bez turba a vydrží 500 000 km, (nájezd pod 200 000 km neseženete),

za tu cenu seženete Punto z roku 2005 -6 , to jsem rezavé ještě neviděl ,

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 17.06.15 18:59
avatar

njn, 1,4 50kW nebo 1,4 16v 55kW - oba motory ok

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 17.06.15 19:41

nebo 1.4 s modernějším motorem 59kW, je jich málo ale na mobile.de se občas najde pěkný kousek...upozorňuji že nejde o 1.4 TDi, ale o benzinový 16-ventil

Ohodnoceno: 0x
 
Od: layborrr
Datum: 17.06.15 19:59

- to fakt za 60 nekoupí

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 17.06.15 20:57

http://suchen.mobile.de/fahrz…riant1.modelId=6&pageNumber=9

tak si připlatí, 55 kW tam koupí za 2 tis,éček

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.06.15 11:22

Slabinou jedničkové Fabie jsou právě motory, není tam ani jeden, co by šel doporučit typickému zájemci o toto auto. Každý motor má nějaké minus.

1.2 HTP: Má několik konstrukčních chyb, koupě ojetiny je loterie (motory můžou být už po různých opravách nebo je oprava čeká). 40 kW varianta je hodně slabá.

1.4 16V: Nevýhodou je vysoká cena jak ojetin, tak náhradních dílů/údržby (drahá pravidelná výměny rozvodů), málo aut po soukromém majiteli. 74 kW varianta si může vyžádat výměnu pístních kroužků.

2.0 MPI: Pro typického zájemce zbytečně výkonný a navíc se prakticky nedá sehnat.

1.9 SDI: Montoval se jen do konce roku 2005, málokterý má najeto pod 250 tkm.

1.4 TDI: Otřesná kultura jízdy, často byl týrán služebními řidiči a prolouženými servisními intervaly.

1.9 TDI: Pro typického zájemce zbytečně výkonný a drahý, zvláště ve výkonější verzi RS, často byl týrán tunery.

BTW Není pravda, že 1.4ka žere 7-8 litrů. To žere jen staré 1.4 MPI 8V z prvních let výroby, v těch novějších je vždy jen1.4 16V, který žere míň.

doplněno 18.06.15 11:26:

Starší ročníky (do roku výroby 2002) měly ještě 1.4 MPI a zmenšenou verzi 1.0 MPI. U těch je negativum právě ta vysoká spotřeba.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.06.15 11:48

Mám 1,4tdi-pd 55kw kombi ,jezdim denne do prace 8 tam 8km zpět=16km.

a je to v pohodě.U těchto motorů se mění olej každý rok nebo 15 000km.co nastane dřív(néé prodloužené jak tu píše tycoon)nevýhoda je jen nekulturnost chodu motoru trošku vibruje,ale dá se na to zvyknout.rozvody po 120 000km.max.spotřeba 5,5 město žiju v praze,od 90km/h.4,7-5 litrů.kupoval když bylo 70 000km ted 108 000km.zatím o.k.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.06.15 15:53
avatar

Na každém motoru v každém autě lze najít slabiny, Fábie nefábie. A jak vypadá "typický zájemce" o o toto auto fakt netuším *smich*, páč každý majitel těchto kočárů s kterými jsem se setkal, měl úplně jiné priority...

Ano, chybí benzínová šestnáctistovka. Ale 1.4i 16V s 55kW je zlatá střední cesta.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.06.15 17:54

fábia, je to kabelka leda do města

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 18.06.15 22:20
avatar
Fabku 1,4 mpi 8v neni co resit. Diesel nee nez to zacne topit tak budete vypinat motor je to skoda to tak trapit. Mam 50kw a jezdim v ramci limitu za cca 6,5. No stress auto jednoduche , na ND si nestezuju jsou levne a vse se da koupit z bouracek nebot fabek je jak maku mam ji 5 roku a nikdy me nikde nenechala. Auto trpi je na fouknute tesneni pod hlavou.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepe1222
Datum: 28.06.15 10:03

Fabia benzín je taková nijaká. Nový Diesel je prostě super. Jestli není problém ve financích, tak jedině Diesel.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jirrrrm
Datum: 28.06.15 10:21

Ja mam Fabku 1.4 tu slabší 44 kw a jezdim s ni za 6 litru. Fabka je strašně lína do kopců, ale jinak spokojenost.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.06.15 10:35
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.