Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odpojit elektroniku před svařováním na autě?

Od: jirka92 odpovědí: 15 změna:

Ahoj, budu svařovat na autě elektrickou svářečkou, transformátorovou, neusměrněnou. Co všechno mám odpojit, abych náhodou neoddělal nějaké citlivé elektronické zařízení?

moc díky!

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar jmlc

Samozřejmě - hlavně odpojit baterii a pokud možno např. vytahat pojistky a relátka...

za mě ještě odpojit alternátor, a pokud má být 100% jistota, tak i ŘJ.

Ale co je hlavní, připojit si kostru svářečky co nejblíže k místu svařování.

olinlito

...doporučuje se odpojit alternátor. Vždycky svařuju se vším připojeným, co je na autě a nikdy se nic nestalo, ale náhoda je blbec... Souhlas s co nejbližší vzdáleností svařovacích komponent-kleště/ svařovací drát.

No já zase slyšel(v karosárně) že je to zbytečné,muselo se odpojovat když bylo dynamo, altík je přes relé a do soustavy nic nenaidikuje ale sám bych taky odpojil:) a hlavně pořádně ukostřit a co nejblíž viz:mikihans*palec*

martinhajek*

Naopak. Dynamo bylo přes relé a odpojovat se nemuselo, altík se odpojovat doporučuje kvůli diodovému můstku.

 

hodnocení

1x
avatar dabel

nikdy nic neodpojuju,kostru dávám vždy co nejblíž svařovanému místu a zatim bez problémů

doplněno 15.06.15 19:49:

pepe 1222 sem silná povaha *smich* nebo to bude tim že jinou nemam *frajer*

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Už několikrát se mi svařovalo na autě, hlavně výfuk,ale ani na jednom se nic neodpojovalo a nic se nepotentovalo.A to ikdyž šlo o auto bez elektroniky (Ibiza 1,7D rv 89-91,P4O5GRD 89,Citroen BX14RE 88 a nynější Xantie již řízená "počítačem" rv 96)či již řízené elektronikou !

 

pepe1222
hodnocení

0x

Svařovat trafosvářečkou na autě je jen pro silné povahy a silné plechy. Jinak je to o ničem. Max. se odpojuje mínus a plus od baterky a kabel od alternátoru pro možnost proražení usměrňovacích diod v altiku v závěrném směru. To u trafosvářečky hrozí mnohokrát více než u CO2. Protipól svářečky samozřejmě co nejblíže elektrodě.

martinhajek*

Ať žije autogen ;)

Vždy si vzpomenu na scénu z filmu Zapomenuté světlo *smich*

jirka92
hodnocení

A autogenem se dají svařovat tenké plechy jako třeba karoserie, nebo jen mohutnější jako náprava nebo nosníky?

takjan*

Odpjovat AKU je právě blbost. Má velmi nízký vnitřní odpor a pochytá napěťové špičky

pepe1222

Trafosvářečka - střídavé napětí - je pro akumulátor asi to pravé ořechové. Proto se odpojuje pro možnost nechtěného přenosu napětí ze svářečky do elektrického okruhu v autě. Kdo nechce, ať neodpojuje. Záleží na tom, kolik se mu za 10 sekund a případně svou blbost chce platit ...

asd1

Nejde o baterku ale o elektroniku a v autě, proto je lepší baterku neodpojovat - urovnává napěťové špičky. Dělá se i ochrana která se připojí na baterku.

martinhajek*

Akumulátor se při obloukovém svařování NEODPOJUJE, není k tomu jediný důvod! Odpojuje se alternátor.

martinhajek*

Svařovat něco u auta autogenem je už vyšlé z módy a navíc to vyžaduje jistou zručnost a zkušenosti. A když už, tak spíše výfuk a tak, plechy to spíš řeže...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]