Enormní spotřeba, cukání, slabý výkon a další

Od: Datum: 15.06.15 10:07 odpovědí: 20 změna: 18.06.15 00:05

Zdravím, mám problém s vozem Nissan Primera P10 2.0 92kW (SR20De) a už si s tím nevím rady..

Auto cuká při nízkých otáčkách cca 1500-2000ot/min např. při zařazené 3 projíždím zatáčku, otáčky klesnou pod 2k a auto začne cukat a dusit se...Jak se dostanu nad 2 tis, tak to zase přestane.

Další věc je, že je poměrně dost cítit benzín při otevřených oknech, to nejspíše vysvětluje i tu spotřebu cca 13-15l/100km..

Je černá koncovka výfuku... Olej vůbec nežere, takže asi nedokonalé spalování?...

Auto také ztrácí výkon a nejde ani zdaleka tak, jak by mělo.. ŘJ mi hází chybu knock sensoru, tedy čidlo detonačního spalování, čidlo jsem vyměnil za použité, chvíli to jezdilo dobře a potom opět to samé.. Benzín byl stejně cítit pořád.. Ale dávat cca 5 tisíc za nové čidlo se mi opravdu nechce, do tak starého auta.. Možná to souvisí i s někdy neklidným volnoběhem, kdy je chvílema normálně 800ot a poté klesne na 500-600 a hned se zase vrátí na 800ot..

Chtěl bych vyloučit pár věcí, kterýma to nebude, protože jsem je osobně měnil.. Měněny svíčky, palivový filtr, vzduchový filtr, čištěna váha vzduchu a škrtící klapka, měněn knock sensor za použitý, a asi opět špatný..

Může mi prosím někdo poradit? Nerad bych to dával hned do servisu.. Mám podezření na lambdu, ale chybu ŘJ nehází..

Díky moc všem..


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 15.06.15 10:26
avatar

"Nerad bych to dával hned do servisu.." - ne, rozhodně to tam nedávejte... vyměňte všechny lambda sondy, vyměňte krokový motorek, kabeláž, znovu další svíčky, olej, sedačku...

Opravdu mi to nedalo - to se prostě nedá jinak reagovat. Vám jde od motoru cítit benzín a máte problém s motorem, spotřebou,... a nechcete je t do servisu. No tak jeďte na výlet a nechte si vůz shořet!

Byť nechcete - rada je SERVIS ! Okamžitě!

doplněno 15.06.15 10:35:

Jsem si vzpomněl na jednoho pána... měl pojistnou událost - shořelo mu auto za půl mega...Nikdo nevěděl proč, předpokládalo se, že vznikl nějaký zkrat...

Pojišťovna mu dala pár set tisíc a on chtěl stále víc a víc - tak dokládal všechny možné doklady. Poslední doklad - tankování - ho usvědčilo a musel vše vrátit - on totiž do nafťáku nalil benzín. Směs byla nedostatečně bohatá a paliva to dávalo víc a víc - jelo to špatně, ale jelo. Ve výfuku se usazoval benzín tak dlouho, až to vybuchlo...

U vás může být chybně všechno - zjistí diagnostika v servisu. Za diag- 500,-Kč - a budete mít jistotu, vč. záruky na servis. S tím shořením máte stejnou šanci jako ten blb s nafťákem

doplněno 15.06.15 17:21:

Jenže on mzxy@ píše, že mohla prokousat hadičku s benzínem - když je to v klidu, není tam tlak, nejde nic vidět... možná při nastartování bude někdo hadička narušená a benzín bude šplíchat na motor...

Prostě jak jsem napsal - než kupovat 10 věcí, které by to mohly být, raději zajet/odtáhnout do servisu a vyměnit jednu! a opravit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukas93
Datum: 15.06.15 10:36

Samozřejmě že to dám do servisu, ale rád bych ještě počkal na nějakou radu, kterou si můžu ověřit popř. vyměnit sám, je to skoro 20 let staré auto, tak jakýkoliv větší výdaj už pro mě nemá smysl a radši se toho zbavím.. Už teď jsem do toho vrazil dost peněz..

Ještě bych chtěl dodat, že benzín nikde neuniká, pod autem jsou kompletně nataženy nové trubky od nádrže až po motor..

Každopádně děkuji za info

Datum: 15.06.15 10:48
avatar
Příznaky máš jako by ti to šlo jen na tři válce. Bez měření tlaků ve válcích a osciloskopu ti sotva kdo střeli správnou diagnózu od boku.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: lukas93
Datum: 15.06.15 12:19

Na 3 válce mi to jelo, kdysi po koupi.. Vyměnil jsem svíčky a přestalo to. Ale projevovalo se ti cukáním v celém spektru otáček.. A jelo to ještě hůř než teď. Teď to cuká opravu jen pod 2 tis..

No zítra teda zajedu do servisu..

Datum: 15.06.15 13:12
avatar
Co takhle zapalovaci kabely? Vem je ohmetrem měli by mit 3-10 kiloohmu tudle sem delal staryho avenssise taky dvoulitr tři kable o.k. a jeden 600 ohmu po vyměne auto jede necuká
Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 15.06.15 13:25

Nezapálí směs ve válci, benzín tam jde. Dalším provozem můžeš zničit kat a lambdy - benzín hoří až ve výfuku.

1. nedá jiskru = svíce kabely cívka

2. nemá kompresi = kruhy, ventily (změřit kompresi)

Váky vzduchu, klapky a jiné těžko, problém je nezapálení směsi. Když už tak např. sníkač polohy kliky, ale to bys spíš vůbec nenastartoval..

čidlo detonací - spíš následek závady, ŘJ chování motoru vyhodnotí jako chybu čidla...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lukas93
Datum: 15.06.15 13:50

Díky moc za rady chlapi! Kabely jsem měnil, za použitý origo Nissan včetně svíček při koupi, ale nebyly nový a neměřil jsem je. Jdu to proměřit a kdyžtak servis. :)

Od: asd1
Datum: 15.06.15 14:02

Měření kabelu napoví, ale jistota to není. I u vadného kabelu můžou být správné hodnoty... Často tohle dělá vadná cívka, ta jde taky proměřit. Vadná svíčka nebo kabel může zničit cívku nebo i řídicí jednotku, stejně tak vadná svíčka může zničit kabel...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukas93
Datum: 15.06.15 14:32

Tak kabely jsem proměřil a následující hodnoty zde:

1.válec 3,5 kΩ

2.válec 3,5kΩ

3.válec 2,3kΩ

4.válec 1,8kΩ

Zítra asi zajedu do servisu, ať mi ještě změří tlaky.. Nevíte na kolik to vyjde cca? A kabely asi taky na výmměnu co?

Datum: 15.06.15 19:46
avatar

kable 1,2, o.k.

3,4, na výměnu

dal bych je komplet nový a pak se uvidí

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 15.06.15 14:43

máte tam hladovou kunu, dejte jí ke žrádlu něco lepšího než benzinové hadičky

možná Vám autro nechytně za jíizdy, ale shoří v noci na parkovišti...a s ním dalších 9 aut...a TO SE VYPLATÍIIIII"ATÍIK

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukas93
Datum: 15.06.15 16:28

Ano.. Kuna tam jednou opravdu byla a nechala tam rohlík vedle baterky.. Jinak moc nechápu co s tím má společného..;)

Od: mate59
Datum: 15.06.15 16:41

Proč kuna?Zkontrolujte kabeláž,kuna ráda rozkouše hlavně kabely ke svíčkám.Podle naměřených hodnot kabelú je všechny vyměňte.Prodávají se v balení komplet.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukas93
Datum: 15.06.15 17:00

Kabeláž se zdá být v pořádku, kontroloval jsem jí dříve, když jsem přímo tu kunu zahlédl, jak běží pod auto.. Nikde se zatím nic neprojevilo a vše se zdá být funkční až na ty problémy co teď mám.

Kabely objednám, asi koupím original NGK.. Ještě bych se chtěl zeptat, tlaky mají být správně okolo 10-11 barů?

Od: asd1
Datum: 16.06.15 10:17

Kabely určitě nový, pokud se to nezlepší tak bych se zamřil na cívku. Tlaky k tomuhle motoru nevim, pokud budou všechny válce podobný tak to tim nebude - nízká komprese na všech válcích = špatný start.

Těch keců o kunách si nevšímej - díra v pal. potrubí by znamenala nízký tlak, měl bys problém nastartovat, ne cukání jen v nízkých otáčkách. To samé pal. a vzduch. filtr. - problém by byl ve vysokých otáčkách.

Na diagnostiku pozor kdo jí dělá. Napřl vadnou cívku/ kabel vůbec nepozná, místo toho ti bude házet chybu lambdy. Servis pak podle vypsané závady mění lambdy a katalyzátor a diví se že závada tam je furt...

Dost napoví vzhled svíček, pokud je na jednom válci tak se dá vadná svíce vyloučit záměnou - pokud se změní válec tak je to svící...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukas93
Datum: 16.06.15 15:12

Díky moc za radu. Kabely už mám objednaný nový, tyto:

http://www.amazon.com/91-99-N…DE-Racing-Spark/dp/B004HMRH6C podle prodejce naměřeno až +- 17kΩ

Do konce týdne by tu měly být, tak dám kdyžtak vědět, jestli se to zlepšilo. Špatný starty nemám. Jak studený, tak i teplý. Vždycky napoprvé po chvilce naskočí. Najeto 363tkm. Svíčky jsem měnil v březnu a od té doby najel jen něco málo přes tisíc km. Ale nedíval jsem se na ně.

Hlavně v pár servisech jsem byl a pro mojí diagnostickou zásuvku nikdo neměl ten správnej konektor a do Nissanu se mi to dávat nechce.. Tak jsem závady vyblikával pomocí kousku drátu..

 

Od: pepe1222
Datum: 15.06.15 19:46

To může být od zaneseného vzduchového filtru až po špatné auto... Na to existují autoservisy nebo pak někdy márnice. To záleží na vás...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukas93
Datum: 17.06.15 22:25

Zdravím, tak kabely jsem vyměnil a auto zatím necuká, volnoběh drží stabilně a jede o poznání lépe, tak jak má. Benzín se mi zdá, že jsem cítil pořád a spotřebu nevím. Ujel jsem dnes jen15 km, tak uvidím po delším čase.. ŘJ hází pořád zavadu na knock sensoru, ale už to jede tak jaká má. Už od 2 tis pěkně táhne..

Ale s tím benzínem nevím..

Datum: 17.06.15 23:17
avatar

projdi benzínový vedení jestli ti někde nelíná zpuchřelá hadička

co benzínovej filtr? už sem narazil i na tak prorezavělej že tek

co nádrž? netečou hadičky u čerpadla?

ted nevim jestli to má nádrž železnou či plastovou jestli plechovou neni prorezavělá?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukas93
Datum: 18.06.15 00:05

Palivový filtr jsem měnil před cca měsícem, pal. trubky jsou natáhnuté nové pod celým autem.. K čerpadlu se nemůžu ani zaboha dostat.. Nejde mi zvednout jedna část sedaček.. A nádrž teď poravdě nevím.. Zítra všechno zjistím a dám vědět.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.