Jeli jste někdy přes červ.blikající přejezd?

Od: Datum: 13.06.15 13:22 odpovědí: 22 změna: 26.06.15 20:56
avatar

Dnes jsem přejel blikající žel.přejezd,ale začal blikat když jsem byl s autem asi 3 metry před přejezdem.Je to veliký přestupek?Kdybych začal brzdit asi bych zastavil na kolejích.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.06.15 13:29
avatar

Zatím jsem takto nejel ale neobával bych se -je tam jistá prodleva právě z tohoto důvodu.Nejprve začně blikat světlo a závory chodí dolů až skoro za půl minuty!(ovšem tam kde jsou!)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.15 13:52
avatar

Ano, stalo se mi to samé .. je tam vždy dost velká prodleva - vemte si když zastavíte jak dlouho ještě čekáte než projede ten vlak - přestupek by to jistě byl - ovšem je otázkou zdali je lepší za 3 vteřiny elegantně projet a plynule pokračovat dál nebo brzdit jak pako a potom couvat zpět a motat se tam na těch kolejích půl minuty. Podle mě je to lepší projet - jako když vám skočí na semaforu červená taky nezačnete brzit aby jste zastavili v půce křižovatky a couvali zpět.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.15 14:30
avatar

no bohuzel se mi stalo, ze temer hned par sekund od zvoneni navestidel prosvistel vlak, uz nevim na kterem prejezdu, takze bych na prodlevy moc nespolehal *vezen*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 13.06.15 14:39

Ano, nespoléhat, lidé se naučili, že automatizace je super věc, ale když selže je to fatální. Bohužel ti, co by to mohli potvrdit, již většinou nepromluví, takže bacha. Osobní auto a vlak se nedá srovnat a je úplně jedno, že valk třeba pojede jen 20 km/h i méně, energie má stále hodně.

Další věc je, že prodleva a celkové nastavení přejzdu je naprogramováno na určité délky souprav a rychlosti, takže pokud vlak je delší či kratší, rychlejší či pomalejší, tak to může systém rozladit (i když s tím by mělo být počítáno a volit vždy prodlevu např. dvojnásobnou), proto také déle čekáme (je to bezpečnostní faktor).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.15 14:21
avatar

Ne, přestupek to v žádném případě nebyl, protože jste nemohl při rychlosti 30 km/h včetně reakční doby zastavit na třech metrech před přejezdem.

doplněno 13.06.15 14:22:

Za to hloupost je zastavit na kolejích a couvat zpátky. Proč bych to měl proboha dělat? Když vím, že nestihnu zastavit, projedu to. Nebo když vím, že bych musel brzdit "na doraz"

doplněno 13.06.15 14:48:

každopádně souhlasím s tím, že před každým přejezdem se včas rozhlédnu a nespoléhám bezhlavě na zabezpečovací zařízení :)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 13.06.15 14:36

Zdravím, pokud jste jel před přejezdem poctivých 30 km/h(50km/h) dle typu, tak to přestupek nebyl. Někdy se to prostě stane. Jediné co Vám napíšu je, že nevěřte signalizaci a to dokonce i když jsou tam závory-vždy se rozhlédněte na obě strany. Pokud jedete kolem podniku, kde jsou koleje pro navážení materiálu už dávno rezavé, nevěřte tomu, že tudy nemůže projet vlak, tj. počínejte si tak, jako u "ostrého" železničního přejezdu s každodenním provozem.

P.S.: Není to tak dávno, co u nás nastala porucha signalizace (jednokolejná-motorová trať), kdy světla blikala pořád a sporadicky. Někteří čekali (třeba i 10 minut i více) a někteří si najeli co nejblíže bezpečně to jde, rozhlédli se a když vlak vidět nebylo (byl to ovšem velmi přehledný přejezd), tak prostě projeli.

Problémem byla absence pracovníku SŽDC, kteří by provoz řídili (porucha byla sporadická-asi navlhlý kabel). Správné to ovšem dle předpisu nebylo, ale když si mohli být na 100% jistí, že je to porucha, tak to i PČR pochopila (v případě kamaráda).

Problém by byl, kdyby ovšem tato bylo na nějaké vytížené trati a navíc elektrifikované, kde se může předpokládat i varianta průjezdu nekontrolovatelného vlaku (tlačítka bdělosti sice jsou, ale technika je zrádná). Toto rozhodně nebylo myšleno jako návod na páchání přestupku, ale jako možné varianty, které v provozu mohou nastat.

Pokud by se Vám někdy stalo, že nedej bože zastavíte na přejezdu a auto nepůjde nastartovat, ihned opusťte vozidlo a běžte k signalizačnímu zařízení-vzadu je štítek s číslem přejezdu a zavolejte třeba 112 a informujte je o zastavení na přejezdu číslo Pxxxx a ukliďte se to bezpečí (ne tam, kam polení vozidlo při srážce). Pokud by Vás uvěznili závory, tak je ihned naváhejte projet-jsou napružené a snadno se zlomí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.15 23:28

Než začít brzdit, dobrzdit uprostřed přejezdu, podle zákona schválnosti vám to tam chcípne a nechce naskočit. Určitě je bezpečnější v tomto případě projet, případně i trochu přidat plyn.

doplněno 15.06.15 17:22:

"Nevěřím tomu, že jste ještě 3 metry před přejezdem koukal na světla" Kromě světelné signalizace bývá i zvuková. To cinkání může slyšet, aniž by věnoval pozornost světlům. Párkrát už se mi také stalo, že jsem takhle vjel na přejezd a těsně před ním se spustila signalizace. Světla už jsem neměl šanci vidět, ale zvuk slyšet ano.

doplněno 15.06.15 17:33:


Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 15.06.15 17:44

Zdrovna tento přejezd je tak trochu "slavný", tak zůstal i celý kamion a žák gymnázia takto kamion vysvobozoval.

http://tn.nova.cz/clanek/zpra…ladik-ktery-zvedl-zavory.html

a ještě jednou:


Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 15.06.15 13:57

Osvěžte si předpisy... Pokud nestihnete bezpečně zastavit tak projet můžete. Stejně jako oranžová na semaforu.

Zásadní chyba je zastavit uprostřed přejezdu a couvat. Chcípne to a zůstanete viset uprostřed kolejí. Stejně tak na přejezdu se neřadí atd. Řadí se před přejezdem a pak se už jen jede.

Pokud auto chcípne a nechce nastartovat, tak zařaďte 1 nebo zpátečku, pusťte spojku, otočte klíčkem a odjeďte na startér.

Pokud vás zavřou závory na přejezdu, tak nestůjte, ale projeďte to. Závory nejsou betonová zeď, ulomí se a jen to trochu poškrábe lak. Pokud auto zůstane na kolejích a nejde odtlačit atd., tak všichni z auta pryč, běžet na obě strany mávat na fíru (vesta v ruce pomůže - je vidět z kilometru), volat na dispečink aby stopli vlak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.15 16:38
avatar

Mnozí si upravují předpisy podle svého přání.

Leda, nevím jakou rychlostí jste jel. Nevěřím tomu, že jste ještě 3 metry před přejezdem koukal na světla, páč většina řidičů již sleduje stav přejezdu. Opravdu to bylo už jen 3 metry?

Zdali byste stačil vozidlo bezpečně zastavit, to nedokážu posoudit, ale vzhledem k tomu, co vidím na světlech já, tvrdím, že mnoho řidičů jezdí na červenou a vymlouvají se na to, že by to nedobrzdili, že by do ně někdo vrazil atd..

Ale to jdeme jinam. Dále je nepřípustné, (zákon to zakazuje) couvat na přejezdu.

Velký přestupek to je, páč je ohodnocen 7 body, pokuta na místě do 2500Kč.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 15.06.15 16:47

Zde není policie vyjadřující se k vině, takže by se to řešilo na místě dle situace.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.15 09:21
Jel jsem asi čtyřicet 10-15 metrů před přejezdem kouknu vlevo, mrknu vpravo začla červená projedu a byl pryč dvakrát František Palacký moc jsem nediskutoval, foceno, změřeno ve vysoké kvalitě
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 16.06.15 09:31

Diskutovat jsi měl. Reakční doba je veřina a za tu těch 10 metrů ujedeš + brzdná dráha = nebylo možné bezpečně zastavit = projel jsi bez porušení předpisu. Správní řízení bys vyhrál. Pokud tedy těch metrů bylo opravdu 15 a ne 30...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.15 17:28
avatar

asd1, souhlas.

Kdo tvrdil, že to bylo tolika metrů, přestupce nebo policie?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 16.06.15 21:53

U nás si PČR stoupne cca 10-15 metrů od přejezdu a měří si poctivých 30 km/h, jakmile je tolerance překročena, tak Vás vybere hlídka, která je ukrytá za Benzinou. Prostě super akce. Proto zásadně jedu 30 km/h kousek za návěstní deskou (aby bylo poctivých 50 metrů) a sleduji pozorně stav přejezdu i případný vlak. Závorám a signalizaci nevěřím. Z druhé strany přejezdu je křižovatka, takže pokud ji člověk prolétne, tak před přechodem musí už zase jet 30 km/h, neboť by nedodržel posctivých 50 metrů a stal by se tak snadnou kořistí.

P.S.: To že je před přejezdem vražedně naprogramovaná (pro chodce) světelná v jednom směru, je ale jaksi nezajímá. Dokonce intervaly světelného řízení jsou kolikrát tak nešťastné, že i kamioňák couval zpět, protože prostě nemohl odbočit a neviděl na světla. Toto se mně taky stalo (ale normální řidič přibrzdí a nechá chudáka uprostřed odjet), ale řídil jsem se protisměrem, protože řízení křižovatky znám. Kdo ale ne, tak si může pěkně namlátit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olinlito
Datum: 17.06.15 00:42

Než vjedu na přejezd, tak se už předem rozhlížím. Jinak v Litoměřicích na Masarykově ulici (směrem na Ústí nad Labem) je železniční jednokolejový přejezd se závorama a hned za ním se větví silnice vlevo, vpravo a samozřejmě i přímo. Když na tenhle přejezd vjede kamion, který chce odbočit vlevo na firmu (sídlo) a blikaj červený světýlka a zrovna se seštosujou zvrchu auta-nenechaj tam mezeru na projetí...http://www.mapy.cz/s/iQl2 snad se zobrazí ono místo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.06.15 07:22

Co je na tom zvláštního? Dá znamení o změně směru a počká před přejezdem, až bude moci pokračovat v jízdě. Pokud vjede na přejezd a nemůže za ním pokračovat v jízdě, jedná protizákonně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.06.15 21:56

Ahoj. A když nemůže pokračovat na svý v levo, tak aby opustil trať, tak si odjede kam to jde! Třeba rovně! Co je na tom složité. Vždy se nakonec může někde otočit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 23.06.15 07:55
avatar

jenže problém je v tom že

a) na železničním přejezdu žluté světlo neexistuje, tudíž to není stejná situace jako na semaforu, že když to nestihnu tak normálně můžu do přejezdu vjet

b) na železničním přejezdu si má každý počínat zvlášť opatrně

což je dost důvodů na to, aby to přestupek byl podle § 125c / 1f) 9.

Další věc je, že na přejezd nevjíždím po zvednutí závor ale až po zhasnutí signalizace - on je problém v tom, že pokud po projetí vlaku se zvednou závory a v zápětí projede další vlak čidlo, pak závora která se zvedne zase opět spadne a to už bez časové rezervy na kterou jsme každý zvyklý...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtrt
Datum: 23.06.15 09:57

*palec* Zdravím, zvláště s posledním odstavcem musím souhlasit. Snadno tak nějaký rychlík může být uzavřen na přejezdu a v případě mezinárodního vlaku jedoucího 120 km/h může být na reakci už pozdě. Jak jsem psal, prodleva je nastavena na určitou délku souprav a rychlost, ale vždy může dojít k poruše či k mimořádné události (průjezd jiné soupravy), která může jinak bezchybné nastavení přejezdu zmást. Proto vždy a všude se rozhlížejte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.06.15 10:01
avatar

Tak zrovna včera jsem přes červeně blikající přejezd jel. Přijížděl jsem k němu rychlostí asi 25 km/h, rozhlédl se, vlak stál na nádraží, když jsem byl od přejezdu asi 5 metrů, začala blikat červená světla. Měl bych ze všech sil brzdit, abych zastavil možná pod závorou, možná už na kolejích? To určitě ne ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.15 20:56

Ahoj. V tomhle případě by to projel asi každej.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.