Podvozek - je rozsah koroze OK?

Od: Datum: 10.06.15 09:48 odpovědí: 18 změna: 11.06.15 10:25

Dobrý den, prosím o názor, zda koroze odpovídá stáří vozu, je to rok výroby 2009, jde o Mazdu 5, děkuji!



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 10.06.15 09:59
avatar

Na STK by řekli "koroze nosných částí bez vlivu" - takže ok. Ale kdybych to auto kupoval, počítal bych s cca 3-4000,-Kč za antikorozní nástřik podvozku.

doplněno 10.06.15 10:12:

Samozřejmě, že to smysl má. Pokud chcete vůz na delší dobu užívání - bez ošetření bude za 3-5 let shnilé. Při ošetření za 3 roky můžete zopakovat a vydrží to dalších 10 let.

Pořádně si prohlédněte prahy - jestli nejsou někde děravé, prožrané ... na to stáří vozu to odpovídá, pokud opravdu není nikde díra...

K ceně počítejte nejnutnější servis - filtry, olej, rozvody, případně další provozní kapaliny, brzdy, výfuk... - dle fotek nelze odhadnout, musíte odhadnout na místě. Ten nástřik nespěchá, ale na zimu bych ho rozhodně udělal.

doplněno 10.06.15 10:21:

@mot - neznáme další data, cena může být ok. Vždy záleží na aktuálním stavu. Třeba to má najeto 200tis km a je před velkým servisem. Třeba to je vůz v exekuci a prodejce potřebuje prachy...

Tazateli - můžete mi napsat VIN? Mrknul bych se, jestli tam není potíž...

doplněno 10.06.15 10:45:

Díky za tu cebii - popis i data vypadají dost slušně. Trochu mi připadne zvláštní záznamy km - zkusil bych to porovnat na http://kontrolatachometru.cz/ (potřebujete z TP poslední číslo protokolu tech.kontroly). Většinou všechny servisy, STK a prostě ti, kdo se na KM dívají, píšou konkrétní čísla - ne zaokrouhlené na stovky, tisíce...

Ale daný vůz mohl být jako služební a ten servis pravidelný - mají k tomu i faktury za opravy nebo ví o konkrétním aut.servisu, který to servisoval po celou dobu? Zkuste se před koupí zeptat na reálnost oprav i v tom servisu. Většinou bývají ochotní a sdělí i ty základní opravy (např. brzdy, rozvody,..) - můžete porovnat s případnou servisní knížkou (ne vždy jsou korektně vyplněny.)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.06.15 10:04

Již jsem si zjišťoval ceny těchto operací. Myslíte že antikorozní přípravek má v takovém případě smysl? A myslíte, že to tedy odpovídá stáří? resp. šel by jste do tohoto auta? Cena se mi zdá rozumná, interiér čístý, motor šlape, karoserie bez škrábanců, za 100 000 Kč.

Od: mot
Datum: 10.06.15 10:17
Pokud je to opravdu rok 2009, tak je ta cena hodne podezrele nizka.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 10.06.15 10:23

Podezřele nízká? Ojetých aut je mraky a je problém prodat... Za 100 tisíc si může vybírat Je to 6 let starej orezlej pekáč, pokud to kvalitně ošetří tak vydrží max. 5 let a půjde do šrotu. Dá se čekat brzo velký servis, pneu, výfuk... To oreznutí zhruba odpovídá stáří - holt sůl je svinstvo a takhle rezne většina aut.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: au1
Datum: 10.06.15 10:30

já vám nevím, ale Mazda 5 z roku 2009 začíná kolem 150 tisíc, určitě bych se měl na pozoru... :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.15 09:24

Po 6 letech? Moje Honda začala potřebovat servis, když měla za sebou 12 let. A ani dnes není takto rezavá, a to jezdí denně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.15 10:37

ověřoval jsem si auto přes Cebii a žádný větší zádrhel jsem nenašel. Ale VIN je: JMZCR19T680317200
odkaz na Cebia:
http://cebia.com/Cebia.Autotracer/(S(wdmb1vklhpj3minuvow1w3fe))/Payed/Tachometr

Datum: 10.06.15 10:52

Servisováno dosud jen v autorizovaném mazda servisu, dostal jsem i výpis z jejich databáze kde je ten počet km přesnější, prodává to VŠ učitel, potřebuje po zranění nohy automat. A auto je před rozvody. Mě jen ta rez trochu vyděsila, ale po tom, co jsem měl dosud je to stále docela výhra :)

Od: jmlc®
Datum: 10.06.15 11:00
avatar

V tom případě ano - závist *hi*

Jen málo vozů v ČR má tak dobře doloženou historii a servis. Ta nehoda v r. 2009 byla zřejmě něco malého - za 800 euro to mohlo být jen výměna a přelakování nárazníku.

Rozvody se dělají při každé koupi, takže bych neporovnával náklady s ostatními vozy. Vůz vám může sloužit dalších 200tis km bez potíží při běžném dobrém servisu.

doplněno 10.06.15 11:30:

@diesel - není to náhodou pozink ta xantia?

Je vidět, že se jedná o korozi povrchovou - tj. ošetření podvozku (v případě mazdy jak jsem napsal jednou za 3 roky-záleží na ročním nájezdu).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.15 11:18

K té nehodě je tam dokonce fotografie. Každopádně moc děkui za malé uklidnění, počítám s rozvody a nástřikem na podzim. Pro mě to není málo peněz, takže se snažím ujistit kde se dá a beru v potaz názor každého. Díky! :)

Od: tombrava
Datum: 10.06.15 10:22

ne nadarmo se přejmenoval NISSAN na hnisan, to že japonci umírají na korozi exponovaných částí karosky a podvozkových skupin cca o polovinu dřív než vozy tradičních evropských automobilek (VWgroup, BMW, MB, FIAT apod. - ne OPEL/FORD, to jsou amíci!) je prostě fakt. Za srovnatelných podmínek provzu tam kde je japonec děravý po 10-15 letech, u VW je jen neškodná povrchová koroze (tedy pokud zrovna inženýři z Bolky neudělají vysloveně konstrukční botu typu "páté dveře felicia" nebo "prahová část blatníku (za zástěrkou) předního kola fabia", kde to kvůli nezvládnutým odtokových poměrům hnije "jako japonec" ...)

domnívám se, že je to mírněji nastavenýma normama na životnost dílů v japonsku>>> solné testy netrvají tak dlouho nebo jsou použity mírnější koncentrace solí, a následně tedy kvalita dílů - povrchová úprava dílů a korozní ochrana karosky je slabší ...

doplněno 10.06.15 10:40:

au1: tak já jsem postnul obecné tvrzení, vy jste dal příklady 2 aut, o kterých nic nevíme, ale zkusme to - za mě:

FABIA r.v.2000 1.4, naj. 170tkm, 1.majitel já, ježděno pouze ČR plný provoz zima-léto, negarážováno.

Problémy koroze: 1. prostor rahový lem za předním kolem 2. prasklá první vrstva tlumiče koncovky výfuku 3. koroze spony mezi střední a konc. částí výfuku ...Jinak karoserie ve 100% kondici jak nahoře tak dole.

A teď zkuste popsat takto svýho galanta /A6...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: au1
Datum: 10.06.15 10:25

mám 18 let starýho Galanta, za zadním kolem na lemu povrchová rez, jinak je kastle v pořádku, A6ka mi hnila mnohem víc, ono to zas tak žhavý s tou antikorozní ochranou u japonců nebude .)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.15 11:24
avatar
Takhle rezavá není ani můj 18,5 let starý cíťa-xantie.negarážovaná s tachometrovými 200 000km,spíše skoro 300 000km!
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.15 11:41
avatar

tezko rict, ale takto podobne vypada muj korejec 98

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 10.06.15 14:17

Kdo nemáte s korozí potíž, vám gratuluji, nicméně co mám dělat já, víc peněz už nemám a nové je moc drahé a na sídliště se nehodí.. *nevi*

Datum: 10.06.15 19:26
Zabrousit vyvařit nastřikat barvu a Ještě antikorozni nátěr
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.15 10:20
avatar

Mám Peugeota 306 15let starého , podvozek a karoserie je v daleko lepším stavu,než ta Vaše Mazda.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 11.06.15 10:25
avatar

Chápu reakce posledních přispěvovatelů - mají koroze méně a starší vůz (byť jiné značky, případně vůz s pozinkovanou kastlí).

Když budete mít vůz s krásným podvozkem, ale motor bude stát za prd, interiér roztrhaný... koupíte to? Tady se nejedná o nový vůz a s ošetřením podvozku se počítá. Po ošetření problém zanikne na několik let - proč tedy chcete všichni řešit "rozsáhlost koroze"? Práh je pevný, podlaha také, koroze je povrchová - maximální potíž může vzniknout při placení za ošetření - místo 3tis si řekne 4, protože práce za obroušení bylo více...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.