Nejste přihlášen/a.
moderní zapalovací svíčky se nečistí, ale mění se v intervalech dle doporučení výrobce, ani se neseřizují kontakty, pokud je použita předepsaná svíčka, je nutné odstranit příčiny případného zanášení svíček, používat jen kvalitné palivo, doporučený olej, přísady a aditiva jen vhodné nebo doporučené výrobcem, netěsnosti pístních kroužků, vodítek ventilů atd řešit opravou a ne broušením elektrod svíček, přehřívání motoru také řešit odstraněním příčin ...nešetrným čištěním svíček můžete poškodit keramickou izolaci a kdyžý se kousek odloupne a spadne do motorovéhoi prostoru, poškodíte motor.
Očistit stačí i ocelovým kartáčem... nastavení zmínil kolega. Ale hlavně před návratem zpět to opláchněte v benzínu, aby tam nebyl bordel, který by vám zadřel píst...
Vhodné je rovněž dobé, nějakým měkkým dřívkem - párátkem, vyčistit-vyšťourat nečistoty v protsoru v místě mezi irolátorem vnitřní elektrody a ocelovým tělesem svíčky.
-miro
Zdravím, pokud čistit, tak mosazným kartáčkem a ne ocelovým. Prodává se, je to takový malý kartáč (v železářství vedle ocelových). Pokud jím podete čistit, tak tak, aby jste při čištění nenabral keramiku izolátoru střední elektrody. Ideální kartáček je v sadě k např. Dremel bruskám. Někteří čištění svíčky karáčkem považují za prasárnu, ale já zase považuji za prasárnu žhavení svíčky sice na samočistící teplotu, ale dlouhodobě (nečistí se hned) nad plamenem, tak kartáčku zdar.
Jinak , pokud se Vám zdá, že se vám svíčka špiní, je studená a tudíž se dobře nečistí (asi jezdíte krátké trasy-dejte jednoduše o stupeň teplejší). Pokud by byl někdo závodník, tak dá o stupeň studenější (svíčka se nepřehřívá).
svicky se zasadne necisti zadnym kovovym kartacem,stopy kovu,ktere zustanou na keramice izolatoru mohou byt pricinou pliziveho vyboje.Svicka se da jedine jemne opiskovat.
Jedinou rozumnou radu poskytl mzxy
Pokud vám na motoru záleží tak se svíčky nečistí, ale vyměňují za nové podle doporučení výrobce.
Pokud vám na něm nezáleží tak se buď vypalují namočením svíčky v benzínu a zapálením, popřípadě i ta horší možnost čistění mechanické ocelovým kartáčem.
Samozřejmě po tomhle všem může dojít k vadnému zapalování svíčky, načež směs nevyhoří a je poslána do výfukového potrubí nespálená, kde může poškodit další díly (lambda, kat. atd..)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.