Viník nehody

Od: Datum: 05.06.15 23:07 odpovědí: 29 změna: 22.06.15 09:43

Dobrý den,

kdo je viníkem nehody, pokud:

Jedu po hlavní komunikaci a odbočuji vlevo do vedlejší komunikace. Ve zpětném zrcátku vidím nejméně 20-30m další automobil. Zpomaluji z 90 km/h na rychlost, která mi připadá nejlepší k odbočení. Dávám blikr a zatáčím. Auto, které jelo za mnou mě začne předjíždět a my se střetáváme.

Oba popíráme vinu. Policii jsme nepřivolali, sepsali jsme pojistnou událost.

Kdo je podle viník?

Děkuji!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.06.15 23:13

oba popíráte vinu a policii jste nevolali? Hodně chytré*smich* v těchto případech se volá policie,která to vyšetří.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ilja
Datum: 05.06.15 23:18

Na mém autě nevznikla skoro žádná škoda. Mám jen odřený přední nárazník, který se dá vyleštit. Na autě druhého šoféra to je horší. Měsíc staré elektrony jsou seškrábnutý, který prý stály 20 tisíc. A seškrábaný zadní nárazník.

Taková perlička je, že jsme pojistnou událost sepsali, až o hodinu později na jiném místě, kde zjistil, že mu nefungují parkovací senzory a má mírně vyosené zadní kolo

Od: janry
Datum: 19.06.15 14:54

Ano policie se měla volat, ale co když policie řekně že s tím nemůže nic dělat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.15 23:32
avatar
Vinik je ten co te nabral ze zadu nevenoval se rizeni prehlid znameni o zmene smeru jizdy vozidla jedouciho pred sebou a naboural ho
Vse bych nafotil a v zadnym pripade bych vinu nebral na sebe
Toto bych rekl i na pojistovne a pripadne zkusil nehodu dohlasit na policii
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.06.15 23:57
avatar

Vinik je jednoznacnae ten, ktery jel za vama a neprispusobil svou jizdu...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 06.06.15 00:25

Buď se někdo přizná, jinak za viníka označí policie, soud, správní orgán. Policii jste v tom případě měli volat aby to vyřešila. Lidové, občanské soudy nejsou.

doplněno 06.06.15 10:07:

A co § 30/2?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.15 07:47

Z vášho popisu mi vyplíva,že ste sa pozrel do zadu,začal spomaľovať,dal smerovku a odbočil,no nepresvedčil ste sa v danej chvíli,že ste predbiehaný.Tú smerovku ste dal príliš neskoro a následne ste sa znova nepresvečil,či smiete bezpečne odbočiť.Podľa popisu je vina jednoznačne na vašej strane,no z popisu poškodenia,kde vy nemate skoro žiadný kontakt s vozidlom,mi pripadá poškodenie toho druhého vozidla na zamyslenie,akoby bolo buchnute aj pri inom vozidle.Je na zamyslenie,že ste súhlasili až s dodatočným spísaním,keď ste nevedeli,čo sa dialo za ten čas od nehody po spísanie,či nedošlo k inej havárii.Na toto by som upozornil poisťovňu,či nejde o podvod.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.15 08:39

Jedete devadesát, za vámi jede auto třicet metrů, předpokládejme že také devadesát. Vy zpomalujete, nijak nedáváte najevo úmysl odbočit vlevo. Blinkr dáváte pozdě. Myslím, že vozidlo vzadu už dávno těch dvacet až třicet metrů překonalo a byl jste jím předjížděn. Vy jste měl ze všecho nejdřív dát blinkr vlevo, najet si ke středu vozovky. Tím dáte najevo vozidlu vzadu, že budete odbočovat. Pak teprve zpomalovat, kouknout do zrcátka a dokončit odbočení. Kdybych to vyšetřoval já a vy jste vypověděl to, co jste tu napsal, dal bych vinu vám. No a s tím sepsáním no comment. Prostě jak jezdíte, tak asi provádíte bez uvažování i další úkony.

Ohodnoceno: 6x
 
Od: ilja
Datum: 06.06.15 10:15
Autem ke stredu vozovky jsem najizdel. Odbocku jsem hledal nepamatuji si, kde presne je umistena. Brzdil jsem soumerne. Kdyz jsem spozoroval odbocku, dal jsem blinkr a zatocil. V zrcatku jsem nikoho nevidel. Mozna slepy uhel.. Ridic za mnou raky neblikal , protoze ve mziku jsem videl jen brzdove svetla. A když jezdim ja, tak si pro tyto pripady udrzuji bezpecnou vzdalenost.
Omluvte hacky pisu z telefonu
Datum: 06.06.15 10:43

jo jenže problem je v tom, jestli jste se táhl jako šnek bez žádného viditelného úmyslu, tak se vás vozidlo za váma rozhodlo předjet a vy jste v okamžiku zpozorovani odbočky jen vyhodil blinkr a stočil volant, je vina na vaší straně.. a sepsat něco bez uznání viny je uplně zbytečná ztráta času.. budou s tím jenom problémy.. vždycky je asi lepší mít v ruce policejní protokol...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.15 16:47
Nejdrive se dava blinkr a az pak se zpomaluje. Pokud to delate jinak, tak se nemuzete divit, ze do vas nekdo naboura.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.15 20:55

Ukázka toho, co vidím dnes a denně. Odbočující řidič dává blinkr až při otáčení volantu.

Blinkr slouží k tomu, aby řidič signalizoval úmysl. Dávat ho současně se zatáčením je už zbytečné.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: radekradeczech
Datum: 06.06.15 20:56

Myslím si, že se to nedá říct, protože tu sitiaci neznáme a každý z vás dvou bude tvrdit něco jiného. Nikdo neví, jestli jste jel povolenou rychlostí vy i druhá řidič, nikdo neví, jestli jste dal blinkr vy i druhý řidič a nikdo neví, v jakém časovém předstihu jste ho oba dali. Potom je také směrodatné, zda jste Vy podíval do zrvátka nebo ne. Mně to celé nějak nesedí, protože pokud by Vás začalo vozidlo předjíždět, určitě byste se nerozhodl začít zatáčecí manévr a pokud byste oba jeli stejně rychle a opravdu cca 30 metrů, tak by ten druhý řidič stihl zabrzdit a pochybuju o tom, že nekoukal na cestu, když tedy předjížděl. Potom mi tu nesedí to, že jste nevolali policii, když oba popíráte vinu a nesedí mi tady to, že říkáte, že druhý řidič má škodu jen na kolech 20tis. a ještě se tomu smějete.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.15 22:32

Ahoj. S těma blinkrama je to stále jedna a tatáž potíž. Málo kdo je dává. Říká se VČAS A V DOSTATEČNÉ MÍŘE. Ani tazatel to evidentně neumí.

doplněno 09.06.15 23:36:

Ahoj. Doplňuji. Kolega Ďábel se mýlí. Chyba, je jasně na tobě. Už to tu bylo i zmíněno. I popis škod se mi nějak nezdá. Aby se ,,vyosilo kolo,, , to už musí být rána. Prostě mi to nesedí. Nemůžu si nějak pomoct.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.06.15 07:03
avatar

Tisíckráte řešeno, nikdy nevyřešeno bez patřičných znalostí místa střetu, podrobnosti o jízdě, detailech nastavení auta a dalších tisíců drobností.

Velice často spor končí u znalců, kteří udělají modelaci z výpovědí a zjistí se kdo lže.

Pro pojištovnu to bude 50:50. Ze zkušenosti vím, že to bude vina většinou na tom, kdo odbočoval doleva. Páč když odbočuje, musí vědět, že ho nepředjíždí nikdo. Stačí, abyste viděl modelaci případů podobných nehod a budet etvrdit to co já.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 08.06.15 14:48
Pokud je pilot za vozidlem při 90 km rychlosti 20 metrů a nepředjíždí, tak je to špičkový řidič, anebo pitomec narvaný marjánkou, neb slivovicí
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 08.06.15 14:54
avatar

Vám se dohromady nic nestalo, on má škodu 20tis (vyosení kola může být i trochudražší problém...). Co tak se s ním dohodnout, že vám dá 2000,- za poškrábaný nárazník a vy přiznáte vinu 100%? Jde to z povinného ručení, jen se vám zdraží pojištění - dejme tomu o 2000,- za další 3 roky bez nehody...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mot
Datum: 10.06.15 00:43
To bych nedelal,lidi sou svine...pak prijde s tim,ze si neco udelal se zadama a 14 dni se lecil a pruser je na svete
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mp
Datum: 10.06.15 00:02

Samozřejmě by to chtělo vidět přesnou situaci té dané křižovatky. Ale obecně (a i logicky) by měl být viník ten vzadu. Výmluvy neberu. Jedete, co když Vám do cesty skočí zvíře, nedej bože člověk, nebo cokoli, jakákoli překážka. Takže ten, který jede za Vámi je povinen reagovat, a jet tak, že i kdyby jste se třeba postavil na hlavu, dostal infarkt, nebo třeba vás stavěli mimozemšťané, tak musí umět zastavit. Tomu se říká - dodržovat bezpečný odstup. A toto je jediné správné vysvětlení. Pak by nemuselo být třeba tolik zbytečných, zdržujících bouraček při dobržďování v kolonách. Kde pak vidíme jen ty zbytečné a směšné nákresy na silnici. Ten zadní vždy nese odpovědnost!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.15 06:47
avatar

mp, ale tak to nemůže být. klidně bych mohl oponovat stejným textem...

Výmluvy neberu. Jedete, co když Vám do cesty skočí zvíře, nedej bože člověk, nebo cokoli, jakákoli překážka. Takže ten, který jede za Vámiodbočuje je povinen reagovat, a jet tak, že i kdyby jste se třeba postavil na hlavu, dostal infarkt, nebo třeba vás stavěli mimozemšťané, tak musí umět zastavit.

On totiž jede pomaleji jak to vozidlo co ho předjíždí. jinak by nedošlo k nehodě. Další příklad pro vyvrácení Vaší teorie..

Normálně předjíždíte, rychlostí 50km, a najednou někdo odbočí vlevo. Vy nemůžete předvídat tuto situaci. Bezpečný odstup zde vůbec neřešme, to nevbylo porušeno.

A toto je jediné správné vysvětlení.To snad nemyslíte vážně! To pak budou vždy na vině ti zadní? A co ty prostřední?

Určitě s Vámi souhlasím

"Pak by nemuselo být třeba tolik zbytečných, zdržujících bouraček při dobržďování v kolonách"

Ještě upozorním, že se vyjadřuji k popisu situace tazatele..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ritiit
Datum: 10.06.15 00:54

chybí mi tam informace, jak dlouho nebo jak daleko od manévru / odbočky jsi odbočoval. A taky průběh rychlosti toho druhého vozidla

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 10.06.15 09:14

Nikdo na místě nebyl, neviděl, k vině je zbytečné se dotazovat. Ale, jedete 90 km/hod. zpomalujete, ten za vámi v ten moment začne předjíždět, tu možnost mu dáváte. Píšete 20-30 m za vámi, při 90tce je to 25 m/sec. Zamyslete se.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.06.15 17:55
avatar

jenom tak mimochodem...

361/2000 Sb. §21 - Odbočování
(1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič
dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí
dbát zvýšené opatrnosti.

Nic vám to neříká? Jak vysvětlíte že jste se střetl s vozidlem a neohrozil jste jej?

Tyto nehody se řeší individuálně podle vzájemných pozic, prokazuje se kdo měl jakou šanci střetu zabránit. Pokud se však řidiči dohodnou kdo je viník, pak není co řešit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.06.15 18:00

to je jasný viník je ten co tě předjížděl já jsem ani ostatní příspěvky nečetl nevím o čem špekulujete*zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.06.15 18:04

Sám píše, že odbočil bez včasné signalizace blinkrem.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 21.06.15 06:32
avatar

je to dle nějakého předpisu nebo dle vaši zvrácené logiky?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.06.15 07:20
avatar

ujendys, to je právě chyba, že jste nečetl ostatní příspěvky. Třeba byjste přišel na to, že se mýlíte...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.06.15 09:43

Řidič auta, který jede na silnici 90km/hod a začne zpomalovat, aniž by dal znamení o změně směru, musí počítat s tím, že auto, které jede za ním 30m jej začne předjíždět. Zajímavé, že tazatel před odbočením věděl že jede těsně za ním vozidlo a přesto při poměrně nebezpečném manévru, jako je odbočování do leva neřešil, kam se auto za ním podělo, zpomaloval aniž by dal najevo svůj úmysl a všiml si ho, až když mu zapíchl čumák do boku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.06.15 18:07

bez včasné,takže při odbočování neblikal? to ovšem mění situaci no nic dál se tady v tom s váma štourat nebudu

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.