Nejste přihlášen/a.
Dobry den,
chci vas poprosit o radu , jak se da branit proti neumernemu vyuctovani prace v autoservisu. Nechal jsem si udelat beznou servisni prohlidku vcetne vymeny oleje a filtru, dale jsem mel problem se startovanim a drncicim okenkem .. vsechno v podstate banality. Druhy den mi technik ze servisu volal ze je trebavymenit brzdove desticky a ze nasel praskly akceleracni silenblok na motoru - dohodli jsme se na obou polozkach vcetne prace za 6900 korun. Dnes mi volal opet ze auto je hotovo a ze si pro nej muzu zitra prijet a ze vysledna cena je 17500 korun. Startovani se pry vyresilo jen vymenou svicek , takze opravdu nevim kde se rutinni prohlidky a udrzba (i kdyz je pravda ze vcetne udrzby klimatizace) vysplhala na neco kolem 10000 ... Jeste podotykam , ze jsem byl s technikem domluven ze pokud bude nejaka polozka drazsi, ze mi predem zavola nez se bude ukon provadet.
Jak se muzu proti necemu takovemu branit?
predem moc dekuji za vase reakce
Záleží na smlouvě. Je-li podle občanského nebo podle obchodního zák. Zda byla uvedena předběžná cena.
U smlouvy o dílo dle obč. zák. : Zjistí-li zhotovitel dodatečně, že bude třeba cenu určenou odhadem podstatně překročit, je povinen na to objednatele bez prodlení písemně upozornit a oznámit mu nově určenou cenu; jinak nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně.
U smlouvy podle obch. zák. je to složitější, potřebovala bych víc podrobností.
Dobry den,
dekuji za odpoved, bohuzel nevim podle jakeho zakonniku je smlouva provedena . A predbezna cena uvedena nebyla. Navic jsem si vsiml az doma, ze je uvedeno ze jsem si precetl a souhlasim s obchodnimi podminkami firmy, ktere jsem samozrejme necetl.
Dobře, tak ještě dvě otázky: Je auto v obchodním majetku podnikatele? Jaký doklad jste dostal při zadání zakázky, co tam bylo napsáno?
doplněno 10.07.09 16:06:Ovšem pokud jste již zaplatil a auto převzal, nic s tím stejně neuděláte.