Fabia 1.4TDI najeto 245tis.km, koupit či ne?

Od: Datum: 02.06.15 15:32 odpovědí: 15 změna: 03.06.15 22:39

Potřebuju radu, mám možnost koupit Škodu Fabii kombi, 1.4TDI (55kW), rok výroby 2003, STK do 10/2015.

ABS, autorádio, CD přehrávač, dálkové centrální zamykání, el. ovládání zrcátek, imobilizér, nastavitelný volant, palubní počítač, parkovací senzory, posilovač řízení, protiprokluzový systém kol (ASR), střešní nosič, tónovaná skla, vyhřívaná zrcátka, zadní stěrač, zámek řadící páky

Ale má najeto 245 000 km. Cena 58 000,-Kč ... potřeboval bych vědět, zda není 245 tis.km už moc, případně jestli bych musel dělat rozvody?

Díky za každý názor ...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.06.15 15:39
Záleží na ceně, ale při správné údržbě je ten motor akorát zajetý..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: michalhuhlik
Datum: 02.06.15 15:50

cena je 58 000 Kč

Od: jmlc®
Datum: 02.06.15 15:50
avatar

nechtěl bych to

doplněno 02.06.15 15:53:

Rozvody při koupi vozu vždy, pokud nemáte dokument o provedení servisu se zárukou. Motor zvládne při dobré údržbě dalších 500tis km bez potíží...

Fabii bych nechtěl z tolika důvodů, že to tady rozepisovat nemůžu... za tu cenu ojetinu - francouze ze zahraničí.

doplněno 02.06.15 18:00:

to já jen kvůli tomu, že tchýně má fabii z pondělní či páteční směny... *smich*

No a taky mám rodinu - kdybych měl jezdit v pěti lidech fabií, asi by mne děti umlátily - připadne mi to uvnitř strášně malé.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.15 17:54
avatar

no vidis a ja bych za tu cenu zas nechtel francouze , u ktereho odchazi elektronika jak svina. ND drahe , moc lidi to opravovat nechce. Radeji tu fabču , kde se ND vali vsude , opravi to kazdy a pokud stou 1,4TDI nekdo nejezdil jako prase tak to krasne jeste pojezdi ale trhac asfaltu to neni.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.15 19:35
avatar

"nechtěl bych to"

Ale to my víme :), říkáš to v každém vlákně kde je řeč o těchto spolehlivých vozech *smich*

"za tu cenu ojetinu - francouze ze zahraničí"

Co to hulíš za matroš, prosim tě? :-D

doplněno 03.06.15 20:52:

P. S. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 03.06.15 20:28
avatar

Asi potřebujete vysvětlení... Tak tedy dobrá:

Fabii má moje tchýně od koupi nového vozu.

Neřeším motor - ona má benzín. Problémy, které měla, jsem viděl při řešení na webech jako časté - stahovačka předního okna (několikrát za 10 let provozu (cca 30tis km) rupla; hadička ostřikovače vede v bužírce s elektřinou směrem k pátým dveřím - když zjistila, že to neteče až do dveří, V LÉTĚ, dala do servisu - ta hadička se rozpojila a teklo to všechno do elektriky a filcu ! Světla - žárovky praskaly, po pár letech totálně žluté paraboly, skoro to nesvítilo. Toto jsem řešil já, ostatní servis po odstěhování jsem již neřešil. Pohodlí ve voze je však pro 2 osoby v předu, pokud nejsou větší než 170cm. Zadní sedadla není možné užívat při cestách nad 20 minut - to je utrpení... Posilovač řízení je tak citlivý, že stačí kýchnout a mírně škubnout volantem - jako spolujezdec jsem byl několikrát dost vylekaný...

Francouzi:

Brácha má 5tého francouze (ojetiny renault a citroen) za sebou. Nikdy neměl potíž, s každým najel 30-80tis km, a pak prodal dál. Moje xsara je zatím za cca 15 let nejlepší vůz, jaký jsem kdy měl.

Servisní ND jsou u některých dražší, u některých stejné nebo levnější než fobie.

Fabie v kombíku a naftě si bero většinou firmy pro své obchodní zástupce, např. i můj zaměstnavatel jednou za dva roky koupí 20-30 vozů, dojedou do 200tis km a prodají do AAA či někam, kde se km za dané roky najednou přizpůsobí trhu (do 80tiskm). Neznám ale firmu, která by nakoupila 20x xsara picasso nebo Peugeot 306SW ...

Nekouřím cca 17 let - na vojně jsem dal i 40 za službu, to stačilo...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 02.06.15 15:51

Zase stejná odpověď,počítadlo kilometrů nic neznamená,daleko důležitejší je to jak bylo s autem zacházeno a jaký mělo servis,pokud dobrý tak tahle porce je teprve jak už bylo zmíněno slušně zajeté,ale nic víc

Pokud chcete auto kde vám vykouzlí 150 tis km,zajděte do AAA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: radekradeczech
Datum: 02.06.15 16:49

Dcera mého známého má Fabii 1 s motorem právě 1.4Tdi a je na něm natočeno něco přes 560tisíc. Auto má pravidelný servis. Můj známý je mechanik, takže auto má skvělou péči a říká, že je rád, že to auto kdysi pro dceru koupil. Prý je to držák a není ani poznat, že to je jen tříválec a spotřeba je prý také famózní. Jde ale o to, kdo a jak s tím před Vámi jezdil...!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ales*
Datum: 02.06.15 18:47
Já jí měl taky a maximální spokojenost. Rozvody budeš dělat tak i tak u ojetiny je to jistota. Měl jsem ji od 80 000km do 230000km a byl jsem nadšený ze spotřeby a ze servisu ceny náhradních dílů atd. A že to byl tří válec mi teda nikdy nevadilo. Doporučuji...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 02.06.15 22:37
avatar

Jeeej,ved tomam prave na mojej 1,4MPi.Dnes rano :245024.Preco by to nemala vydrzat 1,4TDi.Myslim e ma este vela pred sebou.Rozvody preventivne vymen a ostatne problemy su co sa tyka mechaniky a elektriky dost zvladnute takze aj so servisom by nemal byt problem.Pozor na hrdzu medzi prednym blatnikom a prahom...ja uz to budem musiet riesit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.15 23:13

Proč?

Protože 1.4TDI je PD motor, kde trpí vačka, vstřiky ... atd. Většinou do 300tis km, nastane větší oprava typu výměna vačky a věcí pod ní, dále vstřikovače atd...

1,4MPI je motor, který je sice velice zastaralý, ale až na drobné problémy s těsněním pod hlavou, vydrží daleko více.

doplněno 03.06.15 18:01:

Ano PD motory nejsou tak špatné. Ale zase nejsou tak bezporuchové(dobré), jako staré rotačky 66kw či 81kw.

Prostě já v autoservisu vidím mraky zničených vaček na PD a nepamatuji si, že by byl problém u rotačky. (tak ono je to logické, je to dáno konstrukcí motoru). To platí i pro vstřikovače, kde před PD bylo problémů méně. Minulý týden zase díra v pístu u 96kw PD. Tohle se dříve moc nestávalo.

A motoru 1.4MPI se mechanické závady na motoru prakticky vyhýbají.

doplněno 03.06.15 18:07:

A ještě doplním ohledně ceny motoru MPI. U nás na vrakovišti je jich plno a když jsem ho naposledy vezl pro zákazníka, který si myslel, že může jezdit i bez oleje, tak cena byla 5tis včetně záruky na 6měsíců od montáže.

A díval jsem se, tak i na netu se dá sehnat za stejný peníz.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.15 17:35

tak to pozor.. zaprvé,, tou s vačkou to není tak uplně jisté.. záleží jak se tam měnil olej, a jaký se tam lil.. mám najeto 250 a to možná stočených a té vačce nic není.. a i kdyby bylo.. tak nová nestojí zase tolik.. vstřikovače to same... maximalně je tam problém, že se vyviklává uložení vstřiku. to třeba u frantíků, jak tady někdo doporučoval, tak jsou vstřikovače citlivější.. občas kolem nich valí nafta, když se zadaří tak i utíká komprese.. každý motor ma něco.. a mimochodem to MPIčko není buh ví jaká výhra... proč asi jde mpičkový motor sehnat kolem 10 litru? na netu jich ani moc není.. a slyšel jsem že běžně se zadírají spodky.. mám i osobní zkušenost.. takže nevím nevím jak to je...

doplněno 03.06.15 17:43:

jo a ještě pro doplnění, když je to PD tak hrozné.. máme v práci PD octavii 74kw... servisní historie je asi taková, že přední brzdy se měnily až to šlo kov na kov, po 200 tis. mechanik poznamenal, že by nebylo od věci vyměnit rozvody, asi 2 měsíce zpátky se měnila spojka, protože měl někdo dojem, že už je horší...jinak žádné opravy... startuje na otočení v létě, v zimě a na tachometru skoro 300...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 03.06.15 06:28

1.4 TDi je traktor který nejede, raději 1.9 TDi 74 kw, ten je schopen fabi pěkně rozhýbat...

a za ty prachy se sežene slušná ojetina v německu, není nutní nechat se ojebat českým bazarem

místo stavu tachometru bych se věnoval raději kontrole stavu vozidla, v dnešní dopbě existuje doagnostika a dalšíé metody jak posouidit skutečný stav auta...

Bohužel to není zadarmo proto lidé čaasto při nákuopu drahých aut raději podlehnou sladkým kecům překupníků...

Ani. klidně koupit 1,4 TDi, ale ne v čr...nejlůépe v německu nebo rakousku...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.15 11:05

a) 245 tisíc může být moc i málo. Moc je to v případě, že auto jezdilo na proměnný servisní interval QG1 (výměna oleje zhruba po 30 tkm) a že to někdo honil v levém pruhu dálnice. Málo je to v případě, že auto jezdilo na pevný servisní interval QG0 (výměna oleje po 15 tkm) a že s tím jezdil rozumný řidič.

b) Interval výměny rozvodů je 120 tkm. Takže je velmi pravděpodobné, že poslednímu majiteli se do toho peníze při 240 tkm dávat nechtělo a budete muset hned udělat výměnu. Rozhodně to neodkládejte, protože ten řemen je tam pravděpodobně už dost dlouho a ačkoliv dle škodovky má řemen nekonečnou časovou životnost, tak by mohl prasknout i stářím.

c) Pokud s tím motorem nemáte zkušenosti, tak si nejdříve udělejte pořádnou zkušební jízdu. Kultura chodu toho motoru je na extrémně nízké úrovni (hluk, vibrace, obrovská turbodíra/turboefekt), někomu to vadí, jinému ne.

d) Nechte si minimálně 10 tisíc jako rezervu na servis, to platí pro jakékoliv auto.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.15 22:39
avatar
Raději koupit poctivých 245tis než rádoby 150, kde je těch 150 ve skutečnosti třeba i třetina z opravdového nájezdu km.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.