Osazení vozu jiným motorem

Od: Datum: 19.05.15 00:56 odpovědí: 13 změna: 20.05.15 10:35

Dobrý den.

Chtěli bychom s kamarádem výhledově předělat vůz. Chtěl bych se zeptat, pokud by se nám technicky povedlo zvládnout osadit náš vůz jiným motorem s vyšší kubaturou, jaká by zde byla administrativní úskalí? Pokud tento vůz není tolik známý a technik na STK to opticky nepozná, dalo by se to? Vím, že je to nelegální, ale chtěli bychom si zkrátka udělat radost...

Děkuju za odpovědi.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: sos®
Datum: 19.05.15 06:02

Prvním předpokladem je tzv výmaz čísla motoru v TP. Tím druhým zalepit technikovi na STK oči příslušnou obálkou, což jde zpravidla přes nějaký autoservis, kde se také musí něco dát.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.05.15 06:40
avatar

Komisarrexi,

pokud to technik očima nepozná, tak není co řešit. Máte v techničáku ještě uvedeno číslo motoru?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: cicko
Datum: 19.05.15 08:54

Pokud to technik nepozná, pak to není "technik", nebo tam nemá co dělat. Navíc číslo a typ motoru není to samé.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: komisarrex
Datum: 19.05.15 10:23

Dobrý den. Ne, v TP mám pouze VIN.

Od: trtr
Datum: 19.05.15 09:32

Zdravím, technik na STK to možná nepozná, ale soudní technik z dopravního už ano. Není to sranda, spousta vozů běla dělány různé verze karoserií, různé vyztruhy pro různé motory a hlavně brzdy se hodně liší. Takže co neubrzdíš, to neukecáš.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 19.05.15 09:35

K silnějšímu motoru patří větší chladič, účinnější brzdy, jiná převodovka a zporavidla se liší i emisní systémy jako celky...nemyslím tím jen nějaký katalyzátor nebo sondu...a auto produkuje jiné škodliviny než je uvedeno vv původním scjváolění, proto bych se nedicil kdyby na měření emisí silěnjší motor vyprodukoval zplodiny které budou logicky nad množství povolené pro slabší motor...logicky budete VYHOZEN...

Administrativně to jde, ale zeptal bych se výrobce za jakých podmoínek, je to zásah do homologace

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 19.05.15 10:46
avatar

Že to není legální píšete sám.. pravidla poradny : Z7 - poskytovat návod k páchání trestných činů nebo nečestnému (podvodnému) jednání a také nelegálního šíření softwaru, autorských děl atd.

Všechno jde, následky však ponesete vy. Já viděl oficiální TP vozu 2,4JTD, který byl půl roku zpětně totálně zničen s motorem 1,9JTD.

Ale jestli si chcete udělat radost vyšší kubaturou, prodjete svůj stávající vůz, zadlužte se a kupte si jiný vůz s vyšší kubaturou z výroby.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.05.15 14:00

Oficiálně to opravdu nejde,je to velmi hrubý zásah do homologace. Navíc jak už tu někdo psal auta s těmito motory se můžou lišit i jinými věcmi,třeba brzdami nebo i tou tuhostí karoserie.

I když to technik nepozná a i když by to následně prošlo emisemi tak pokud se nabouráš tak jsi no v..no asi víš kde,všechno odneseš ty,všechno zaplatíš,ptotože jsi měl auto které nemělo na silnici co dělat

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.05.15 15:40
avatar

ha, ha, ha...

doplněno 19.05.15 19:20:

ha, ha, ha,

v jednosměrce nacouvám do jiného auta a co se mi stane?

Nedá mi přednost jiné vozidlo a co se mi stane?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 19.05.15 19:13

Ale má pravdu fik, pokud dojde k nehodě, tak dopravní expert snadno prokáže, že nehoda by nebyla tak fatální, kdyby auto s brzdami na motorizaci 40 kW nemělo agregát s výkonem 100 kW, jelikož důsledekm nehody bylo vysoká rychlost. A s těmi kastlemi je to pravda, dejte si do kastle na lehkou 1.2, třeba 2.0 a někde to klidně ztratíte, protože běch příček, konzolí a držáku je tam jaksi více a jsou tužší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: layborrr
Datum: 19.05.15 19:31

trtr - jaký je rozdíl v kastli u Fabie 1.2 Htp nebo 2.0 Mpi?

rozdíl je jen spodní kryt motoru (nic víc ), většínou není přišrubovaný ani všemi šroubky , u výměny oleje se šroubky laxními mechaniky nevrací .

(jinak rozdíl je v brzdách )

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.05.15 23:25

V německu to jde. Třeba motor s dvojnásobným výkonem. Ovšem vše ostatní musí být k tomu příslušné. A legálně, zápis do TP.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.05.15 10:35

Ahoj. Nelegálně je špatně. To je jasné. Jestli si chcete s kámošem udělat nějakou takovou radost, tak si to vozítko potom provozujte na uzavřené dráze nebo nějakém letišti. Při haváriích, ať už z jakéhokoliv zavinění, se technici pojišťoven pouští do zjišťování veškerých technických i úředních prohřešků. Už nesprávným rozměrem pneumatik to většinou začíná. Půjdeš do takovéhle věci?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.