Co měnit každý rok v autě

Od: Datum: 14.05.15 11:47 odpovědí: 15 změna: 19.05.15 11:55

Dobrý den, minulý rok jsem si koupil nové auto. Chtěl jsem se zeptat, co bych měl měnit každy rok? Mám na mysli kapaliny a filtry. Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 14.05.15 11:57

To záleží na předpisu výrobce,ale třeba olej bych měnil co rok nebo 15 tis km,kapalinu do ostřikovačů používáš letní a zimní takže ta se musí měnit každopádně,brzdová se předepisuje co 2 roky ale myslím si že by se stalo prd vyměnit to po roce,jde o brzdy a o tvou bezpečnost

Olejový filtr bezpodmínečně při každé výměně,vzduchový a pylový filtr závisí na předpisu výrobce,většinou tak 40 tisíc,palivový taky na předpisu výrobce

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.05.15 15:13
avatar

Něco jiného je terie a něco jiného je praxe.

Proč by servis nevyměnil brzovku, když je to brnkačka na hodně peněz. Taková brzdovka musí vydržet i 5 let bez problémů.

Ve Vašem případě po jednom roce bych vymněnil vonný stromeček v kabině.

Je taky důležité, kolik toho najedete..jak hodně používáte klimošku, ventilaci a podobně?

Ale 10-15 tisíc to je na filtry hodně málo ujeto..

doplněno 14.05.15 17:32:

andelíčku, prosím, poučtě mne, co se Vám stalo se starou brzdovou kapalinou?

Děkuji

doplněno 14.05.15 20:05:

Sice si nedovedu představit styl jízdy, abych uvařil brzdovou kapalinu. Asi je to tím, že jezdím jen od roku 1975 a mám naježděno více jak milion.

Holt musím se poučit.

Díky.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 14.05.15 17:17

To jsem si také myslel, že brzdovka vydrží 5 let bezproblémů. Jenže není tomu tak. A člověk to pozná až v tu nejnevhodnější dobu, kdy potřebuje hodně zabrzdit. (už se mi to 2x stalo.

U brzdových kapalin se udává tzv. suchý a mokrý bod varu. Např. u DOT4 je to minimální teplota varu stanovena pro suchý bod 230°C a pro mokrý 155°C.

Teplota suchého varu platí pro novou brzdovku, tedy absolutně bez vody. Teplota mokrého varu je pro brzdovku, která má v sobě cca 3,5% vody. Takové množství je schopná v "uzavřeném" brzdovém systému získat i během jednoho roku.

A to už se blížíme teplotám, které dokáže i běžný smrtelník na brzdové kapalině dosáhnout.

doplněno 14.05.15 18:06:

No co by. Brzdil jsem a ohřál jsem jí nad její varný bod. Poté se začala voda přeměňovat na plyn a s tím se již v kapalinových brzdách "špatně" brzdí.

doplněno 14.05.15 20:11:

Já jezdím pouze od roku 1996 a mám najeto pouze cca 750tis km, ale pokud jezdíš ostře a nebo táhneš těžký náklad a přijde prudké klesání, tak není problém brzdovku uvařit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.05.15 23:37

Tak já souhlasím s Milanem .Mám najeto také kolem milionu od 1203 až po návěs a brzdovku jsem ještě vřít neviděl jinak když táhnu nebo mě tlačí 30 tun tak většinou brzdím vzduchem.Přepravuju se do práce favoritem r.v 1989 brzdovka původní(trochu zředěná při výměně válečků atd) a normálně brzdí*nevi*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.05.15 23:22

Taky s tebou souhlasím Andelcku. Měnil jsem brzdovku po 5 letech u Feliny po bejvalém majiteli a zespodu orezlé pístky třmenů a při našlapávání nové KO brzdový válec, protože jak guferka chodila po delší trase při našlapávání i do míst, kam při provozu na odvzdušněné soustavě nechodí, tak sedřela orezlí bordílek ze stěn a poškodila se jim těsnost.

Nikdy bych nenechal brzdovku déle jak 2 roky kór u aut z ABS ventily.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.05.15 07:52
Tak aspon priste budes vedet ze to nemas slapat na podlahu. Je to o drzku u kazdeho auta.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 14.05.15 19:08

Brzdovou kapalinu bych si 5 let nelajzl,pokud člověk jezdí rekreačně nemusí poznat problém,ale pokud jsou kladeny na auto vyší nároky,nebo se jezdí třeba v horském terénu nebo ve městě tak může kapalina s absorbovanou vodou začít vařit a rázem jsi bez brzd.

Jednou jsem to na firemním autě zažil(kde se na nějaký servis dost kašle)a už nikdy bych to poznat nechtěl,tehdy mě zachránilo strhnout to do pole s relativně malými škodami-příčina,přehřáté brzdy a vyvařená kapalina

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 18.05.15 12:35

Milane, brzdovka přijímá vodu a tím se snižuje bod varu. Uvařit starší brzdovku není až tak problém, stačí naložené auto, delší prudší kopec a nutnost několikrát prudce brzdit. Pokud jste takový profík jak píšete a radíte že "5 let je v pohodě nic nehrozí", tak určitě znáte aktuální bod varu vaší kapaliny + provozní teplotu brzdiče a víte že to je ještě s rezervou. Ovšem jestli to neznáte tak jste (doplňte si) a až uvaříte tak budete jen blbě čumět. Že spousta lidí na výměnu brzdovky kašle a vesele jezdí neznamená že to je v pohodě. Ono taky jezdí náklaďáky kterým polovina kol nebrzdí vůbec a taky to jsou profíci (do té doby než nedobrzdí).

Výměna každé 2 roky není zbytečnost, sice tam je rezerva, ale neměnit nikdy je už dost o hubu...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.05.15 18:09
avatar

asd, nikdy jsem o sobě nenapsal, že jsem profík, jen jsem uvedl, že se mi ještě nestalo uvařit brzdovku. S kým jsme mluvil, také ne. A že jsem ojezdil mnoho šunek.

A to jezdím s několika vozidly, i přeloženými. Ale asi nejezdím tak, abych uvařil brzovku. Nevím..

Vy znáte "aktuální bod varu vaší kapaliny + provozní teplotu brzdiče a víte že to je ještě s rezervou"? Jak jste to zjišťoval? K čemu to je dobré?

Děkuji

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.05.15 16:43
avatar

Vše se odvíjí od nájezdu.Olej a olej ftr jak psali výše - 10 -15 000km nebo jeden rok,Pokud jde o předkomůrkový nafťák tak každoročně na podzim měnit palivový ftr.což ovšem není nutné!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.15 12:04
avatar

Ještě dobře ,že brzdovou kapalinu měnit nemusím, v autě ji vůbec nemám *frajer* !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.05.15 21:19
avatar
Sám nejlépe nic, pokud nechcete přijít o záruku. Po záruce si to již můžete měnit sám, výměnné lhůty a typ náplní najdete v příručce nebo na netu výrobce. S brzdovkou máte moře času.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.05.15 22:34

Ahoj. Nic nehroť. Když je to nové, tak se jede podle Garančních prohlídek. Jak tu píše Stíreček. Kdo by chtěl dobrovolně ztratit Záruku? Kámoška ani nechtěla přetahovat kilometry, aby neměla potíže s tou zárukou. Aby jí to, v servisu neohemlávali.

Jinak, stav brzdovky se dá otestovat, změřením vzorku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trepl
Datum: 19.05.15 11:55

Dělal jste někdy výměnu kapalin? První teče černá a až pak medová. Tepelně je to nejvíce namáháno ve tmřnech a tam degraduje nejrychleji. Co mi bude platné zjistit bod varu (obsah vody) v nádobce)? Ovšem spousta servisů to tak dělá a pak mění i třmeny, pokud to někdo moc lajdá.

profík brzdové centrum

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.05.15 00:45
avatar

zenu na miste spolujezdce ;)

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.