Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, rozhoduji se o koupi nového auta. Po delším špekulování, koukání na různé testy a ceníky, jsem se vydal nejdříve do Hyundaie na ošahání nové i20 a následně do Škody na Fabii. Upřímně, můžu říct, že první lepší dojem na mě udělala bez okolků i20. I přestože ve většině testů prohrává (těžko říct, na kolik takové testy můžou být spolehlivé), už exteriér na mě působí propracovanějším a kvalitnějším dojmem. Linie jsou sice kulatější, ale i tak působí elegantně a dynamicky. Po nasednutí jsem se cítil, jako bych byl v o třídu vyšším vozidle. Palubní deska je sice tvrdá, ale působí uhlazeněji, sympaticky a hodnotněji. Řídil jsem silnější variantu 1.2, rozjezd mě hodně překvapil a auto vystřelilo, jako raketa, ovšem při vyšších otáčkách už motor trochu ztrácel a zrychlení ze 70 na 100 už bylo hodně líné. Řízení se mi zdálo až příliš hladké, bez jakékoliv odezvy od vozovky. Také mě u i20 zaujala nabídka výbavy a její cena. Solidní auto jde tedy poskládat někde do 300.000,-. Na druhé straně mě čekala Fabie, která mě, bohužel, hned na začátku překvapila poněkud nemile. Jednoduchý a hranatý design se mě hodně líbí (více než i20 a auto mě připomíná mého srdcového šampiona - Favorita), ale už od pohledu z auta přímo čiší lacinost. Při nasednutí se tento pocit ještě znásobil, protože celý interiér působí až příliš jednoduše a je vidět, že se šetřilo, kde to jen šlo. Sice nabízí Škoda rozmanité nabídky výbavy, ale když chci například vysokou výbavu, ale nechci rádio s dotykovou obrazovkou nebo startování na tlačítko, nezbývá mě nic jiného, než zvolit nižší stupeň výbavy a zbytek dodat v různých balíčkách a cena je snad ještě výš, než v prvním případě. Bohužel jsem ještě neměl možnost se v autě projet, takže testovací jízda bude nejspíš rozhodující. V úvaze je slabší varianta 1.2TSI. O kvalitě tohoto motoru nepochybuji, údajně by všechny předešlé problémy měly být vychytané, přesto tak malému, přeplńovanému motoru nevěřím delší životnost, než nějakých 150000km. Výhodou Fabie zase může být varianta Combi, o které taky uvažuji, ale rozhodující to zatím nebude. Rád bych tedy pochytil nějaké tipy, rady a zkušenosti majitelů těchto vozidel, jak si vedou motory a kvalita zpracování po delší době. Díky a hezký den.
Příbuzní řešili přesně tohle dilema a nakonec zvolili i20. Rozhodujícím aspektem byl fakt, že se Hjondé na rozdíl od Simply Clever téměř nekrade. Za stejný peníz nabízí i20 rozhodně více muziky, kvalita zpracování, spolehlivost a provozní náklady budou na srovnatelné úrovni. Hjondé má jednu citelnou nevýhodu a tou je cena ojetiny - tady s Fabií soupeřit nemůže. Příbuzní jsou penzisté a i20 má být jejich poslední vůz, což také hraje svou roli. Zvažte své priority a podle toho si vyberte.
Osobně musím říct, že Koncern VW má nesrovnatelně kvalitnější způsob zpracování. Na autě, které má 300tis km ty kilometry prostě nepoznáte. To je bohužel také hlavním důvodem, proč se tolik stáčí. Je jedno, jestli se bavíme o Fabii 1, Octavii 1, Fabii 2, Octavii 2, Roomsteru, Passatech nebo Transporterech. A to se týká i motorů. Jsou známé případy, kdy Octavia najede přes půl mionu kilometrů. Osobně jezdím na Transportéru, který je osazen motorem 2.0BiTdi 132Kw s manuální převodovkou a auto je v dokonalém stavu. Přiznávám, auto má neustále 3.450 Kg a pracuje neustále ve vysokém pásmu otáček a to i za studena, nebudu říkat proč, ale kdybych to řekl, pochopili byste to, ale nechci, a tudíž se pravidelně mění turba, ale to je dáno tím nešetrným zacházením. Jinak je to auto dokonalé, nikde nerezne, brzdy jsou parádní a nikdy byste neřekli, že má najeto 200 000km neustálým ježděním a praním pod plynem na podlaze. Po těchto zkušenostech, které jsem zkrátka s koncernovými auty udělal, jim zkrátka věřím. Občas i oni udělají nějakou chybu, ale ta se časem odstraní. Je všeobecně známo, že koncernová auta jezdí do servisu daleko méně často, proto jsou dražší, protože výrobce ví, že na jejich servisu nevydělá, ale odměnou za to Vám je opravdu kvalitní auto. A neříkám to, že bych byl zařčený fanoušek škodovek, mám auta i od jiných automobilek!
doplněno 09.05.15 22:34:Milan23: Nepovím, respektujte to...
Rozhodně bych šel do Fabie,cena je sice srovnatelná ale po nějakém čase rozhodně ne u i 20,myslím tím cenu náhradních dílů.Vcěra jslem viděl Fabii naživo a je to velice pěkné a povedené auto.A co jsem slyšel 1.2tsi 66kw jenom chválu a spotřeba kolem 5l,záleží asi hodně na stylu jízdy,ale to u většiny benzinových aut.Mít finance tak bych neváhal ani minutu.
Tak jsem to probíral s dalšími lidmi a většina vyzdvihuje Fabii. Je pravda, že i20 zaujala a ne málo, přesto ty motory jsou línější a pokud se nepletu, 1.4ka je nový motor a těžko říct, jak bude po čase spolehlivý. Takže stále více se začínám přiklánět k Fabii. Ještě bude dilema, jestli jít do, podle mě, trochu hezčího hatchbacku, ze kterého ty sportovní rysy vyloženě čiší, nebo do praktičtějšího kombíku, který mě ale zase připadá, no jednoduše jako combi. Přece jen, občas člověk to kolo někam chce naložit, případně něco převézt. Každopádně, rozhodující asi bude testovací jízda. Ještě otázka, má někdo zkušenosti s výbavou Style? Zajímala by mě kvalita vestavěného rádia, protože tomu 5" rezistivnímu displeyi moc nevěřím, stejně tak mě trochu odrazuje startování tlačítkem.
nevim jak to je s fabii.. ale jel jsem s ix20 1.6 přes 90kw a totalní zdechlina.. uplně mě ten motor zklamal.. a zadruhé mě docela překvapila kvalita interieru... na tachecu ani ne 20tis. a už se rozpadá manžeta u řadičky... no nechcu to auto vidět při 100tis. natož při 200tis..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.