Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vytopení části auta

Od: bazim* odpovědí: 7 změna:

Zdravím,

Potřeboval bych rady a vaše názory co dělat dále v situaci která se mi stala. Situace je následující. Předevčírem byl v našem městě poměrně netypicky velký slejvák. Auto v tomto slejváku stálo několik hodin (5 – 6) zatímco jsem byl v práci na odpolední. Po práci samozřejmě tma nic nebylo vidět sedl jsem do auta a bez nějakých problémů odjel.

Další den při nastupování do auta a chystání se opět do práce jsem uviděl, že kobereček za řidičovou sedačkou je 4 – 5 cm pod vodou. Vodu jsem rychle odčerpal a z nedostatku času rychle zakryl několika velmi sacími hadry. Vydal jsem se do práce s tím, že jsem kontaktoval známého o pomoc, který vyměňoval úplně promočené hadry za suché a následně zjistil při otevření kapoty, že baterce chybělo 2 cm, aby byla úplně pod vodou.

Zjištěno ucpání odtoků pod baterkou a nejspíše se dostala voda do vzduchotechniky a vytékala ofukami pod řidičovou sedačkou. Baterka vyndána voda odčerpána a odtoky uvolněny. Další den opět nedostatek času, takže auto umístěno jen na slunce, otevřený okna, aby se vlhkost mohla dostávat ven a opět měněny hadry.

Opět po práci trochu čas s autem a zjištění situace. Dálkový otevření (neoriginální systém alarmu – Cobra) auto pouze deaktivuje alarm, ale neotevře centrál. Zkouška stavu alarmu. Aktivování alarmu a následné odemknutí auta klíčkem. Auto se centrálem odemklo, ale alarm nezačal houkat pouze nepřerušovaně bzučí (hádám, že nějaké hlášení chyby, protože stejně to bzučelo při zamčení a aktivování alarmu s otevřenými dveřmi).

Další problém levé mlhové světlo nefungovalo. Další den opět vysušování auta hadry a objevující se další problém. Centrál přes klíč přes řidičovi dveře nefunguje. Zamknou se pouze řidičovi dveře, přes spolujezdcovi to jde normálně včetně neblikající safe mode kontrolky v řidičových dveří. Další tah byl auto dát do garáže (nikoliv vyteplené, ale o dost tepleji než venku).

Při poslední zkoušce centrální zamykání klíčem včetně safe mode fungovalo. Při dostání se ke komfortní jednotce samozřejmě zjištěno velké množství vody (molitan pod koberečkem nebo co to je celý nasáklý vodou). Komfortka vyndána a v tuhle chvíli auto stojí s odpojenou baterkou bez komfortky právě v garáži s dveřmi dokořán a na většině místech velmi sací hadry.

Co by jste poradili udělat v následujících dnech? Můj plán zní nejspíše sehnat každopádně novou komfortku a auto poslat na nějaký čas k auto elektrikáři.

Předem díky za každou radu, tip a pomoc.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar opicak

Podle popisu by to mohlo sedět na Superb I. Přesně to samé se mi stalo kdysi (asi 4 roky) taky. Vzadu 8 cm vody. Nepochopil jsem, proč je v odtoku pod baterkou jakási gumová hovadina, která se zalepí i jedním spadlým listem a vody pak proteče topením do auta. Tuto hovadinu je nutno odstranit, čímž vznikne otvor cca o průměru 4 cm. Voda se sem žádným rozstřikem odspodu dostat nemůže a pokud by se tak stalo, zase odteče.

Také jsem si vody všiml až druhý den. První den auto jelo, ale druhý den už automat zařadil 4 (nouzový režim) a jelo samozřejmě blbě. Jednotka je pod nohama spolujezdce. Jednotku jsem rozebral, vysušil, veškeré spoje nastříkal izolačním lakem na elektroniku. Na diagnostice bez závad. CCa jednou za měsíc se stávalo, že převodovka za jízdy "kopla" čtyřku a už nešla vyřadit. Až po vychladnutí řídící jednotky. Na diagnostice stále bez závad. Dal jsem jinou ŘJ a je opraveno.

bazim*
hodnocení

Jedná se o koncernové auto VW Passat B5. Přesně jak píšete ty gumové trychtářky které se zmenšují asi na 2-3mm průtok se ucpaly a tak se to pod baterkou plnilo a teklo to vzduchotechnikou. Gumové hovadiny půjdou okamžitě pryč.

 

olinlito
hodnocení

2x

...v teplé a suché místnosti vysoušet, zapnul bych i z čas. důvodů topný vetilátor a mokré koberečky ven z auta. Všechno, co se dá od elektriky otevřít (dvířka, poklopy, víčka, krytky) nechat odpařit vodu/vlhkost, v případě dostatku času vysoušet fénem na vlasy, kvůli urychlení-namáhavé. Většina elektrických věcí v autě po vysušení funguje, ale po vyschnutí je potřeba lehce nastříkat elektr. věci silikonovým sprejem nebo nějakým speciálním na tištěné spoje gme.cz/... . Vlhkost v elektronice dělá paseku-zkresluje výsledné hodnoty...

repkin*

na forum.skodahome.cz par kluku kompletne rozebralo auto po povodni a dalo zase dohromady, třeba pořádně pohledat, ale také mi nejde do hlavy, jak se při dešti mohlo "samo" takhle zatopit auto

 

hodnocení

1x
avatar jinx

Zvolil by som takyto postup.Auto odstavil na slnku.Idealne na dvore rodinneho domu,nech tam na neho svieti niekolko dni.Dvere nech su pootvarane,ale to len cez den.Tepla garaz nebola odveci napad,ma to ale jednu zasadnu chybu.A tou je prudenie vzduchu.V garazi sa to nevysusi.Treba tam skratka okrem tepla aj mierny vanok alebo vietor.S elektronikou by som postupoval tak ze vsetko co je napadnute ocistit liehom alebo isopropylalkoholom,vyfukat stlacenym vzduchom,hlavne kontakty,mikrospinace,elektronicke dosky,konektory kvoli oxidacii nejakym sposobom zakonzervovat.

 

hodnocení

0x
avatar unihelp

Omlouvám se , o jaký typ vozu se jedná? Utopit baterku šlo tak v zrezlé Škodě 100.

Do běžného auta nemůže přece při dešti takhle zatékat. Pokud to není kabrio.

 

bazim*
hodnocení

Tak jsem vyndal zatím tu pitomou gumu z podbaterky a ještě kousek vpravo od ní. Ta druhá je takto poničená, protože jí držela nějaká kovová hadička. imgworld.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]