Fiat Palio nestartuje

Od: Datum: 05.05.15 08:04 odpovědí: 12 změna: 05.05.15 20:54

Dobrý den, již před několika dny se mi stala nemilá věc. Ráno mi auto ještě vpořádku nastartovalo, poodjela jsem několik metrů, abych uhnula ve výjezdu a zase jsem motor běžně vypnula. Jenže dopoledne, když jsem se snažila odjet, motor už nevydal žádný zvuk startu. Všechny kontrolky se rozsvítí, radio a palubní hodiny se ovšem pouze podsvítí. Proměřila jsem tedy pro jistotu baterii, byla méně nabitá, tak jsem jí celý den a noc do plna nabíjela. Druhý den ráno jsem ji vrátila, ale auto stále nestartovalo. Nevím, jestli v něm alespoň klapalo, protože foukal velmi silný vítr a nebylo slyšet vůbec nic. Proměřila jsem tedy pojistky - žádný problém. Relé taky spíná, dokonce i na přívodním kabelu ke startéru bylo po otočení klíčkem napětí. Dnes již vítr nefoukal, zkusila jsem tedy poslouchat. Z motoru výjde klapnutí, ale startér netočí ... jen klapnutí a ticho (jedno klapnutí když otočím, druhé když klíček pustím). Když jsem startovala několikrát dokola ihned po sobě, se startér trochu protočil, respektive vyšel z něj krátký řachtavý zvuk. Baterkou to pravděpodobně, stejně se to chová i při startu přes kabely z funkčního auta. Prosím o radu, jestli je možná pouze nějaká menší oprava (minus na baterce, špatné zemnění apod.), nebo je nutné objednat nový startér?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 05.05.15 08:08
avatar

Máte ve voze imobilizér? Připadne mi to na nějakou jeho chybu. Já si ve starších vozech s imobilizérem nechal tyto věci odstříhnout - zrovna Palio nikdo krást nebude a imobilizer dokáže udělat paseky :(

doplněno 05.05.15 08:40:

Takže servis - bude jistě levnější než namátkově kupované díly, které chcete vyměnit. Je spousta dílů, díky kterým může vzniknout problém... nakonec to může být vypadlý kabel nebo překousnutý přívod některého z kabelů od kuny...

doplněno 05.05.15 21:27:

tak prosím dejte vědět, až bude opraveno :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikushka*
Datum: 05.05.15 08:09

imobilizér nemám

Od: nikushka*
Datum: 05.05.15 08:58

Je pravda, že ta možnost vypadených nebo překousaných kabelů tu je vysoká, auto parkuji pár metrů od pole, takže se tu myšky a další zvířena pohybuje docela často ... byla jsem pod tím vlezlá a nic jsem nenašla. Asi nevím, kde a co přesně mám hledat :D

Datum: 05.05.15 09:03

Já to vidím na startér. Někdy pomůže poklepat s citem na startér kladívkem. Sice to není řešení, ale pokud startér začne točit, potvrdí se závada na něm.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikushka*
Datum: 05.05.15 09:07

už jsem ho poklepávala ze spodní i vrchní strany a bez výsledku ... autům vubec nerozumím, jsem pouze nadšená řidička, ale co se mě osobně nelíbí je, že zvrchu na startéru je červený drátek s očkem, kterým se dá hýbat. Je to tak správně nebo je to možná závada?

Datum: 05.05.15 09:11
avatar

Správně to není, je potřeba ho při odpojené baterii dotáhnout.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.05.15 09:10
avatar

Viděl bych to na špatný startér, nebo jen možná např. uhnilý drátek spínače startéru.

Další možností je špatní - pól, nebo třeba taky . . . . . .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikushka*
Datum: 05.05.15 09:46

A když tedy ve startéru i v relé cvakne, je to spíš startér nebo elektrika v autě? už předtím jsem s ní měla problémy, bohužel nevím v čem přesně, auto šlo hned do servisu a dál už jsem se nepídila.

Datum: 05.05.15 12:20

To relé je přímo na statéru. Tím, že otočíš klíčkem, přivedeš ovládací napětí na relé, které vysune pastorek do věnce na setrvačníku motoru a zároveň sepne silový proud. To cvaknutí značí, že relé patrně pastorek vysune. Problém může být v tom, že nesepne silový proud a startér se neroztočí, nebo je uvolněný přívod silového proudu. Nebo i když silový proud sepne, jsou vadné nebo opotřebované uhlíky a startét se opět neroztočí. Nebo může být vydřený komutátor startéru a výsledek je opět ten, že se startér neroztočí.

Zkontrolovat připojení silového vodiče do relé. Pokud problém není tam, demontovat a rozebrat startér a opravit, případně sehnat nový nebo repasovaný startér výměnou nebo funkční z vrakoviště.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.05.15 15:58
avatar

Děkuji moc všem za rady, za chvíli by měli dorazit chlapi a mrknou na to ... snad příjdou na to, čím to je :) ... a nebo taky ne a budu muset pátrat dál ...

Od: jakubv
Datum: 05.05.15 20:34
Prdlacky je to na 100% kostra starteru
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.05.15 20:54
avatar

Tak už to víme, je to startér ... roztáčeli jsme ho na jinou baterku než na mojí a taktak točil... děkuji všem za názory :)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.