Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto pro důchodce. Peugeot206 nechat-vyměnit?

Od: vecelark odpovědí: 10 změna:

Dobrý den, jsem pár let v důchodu a jsem druhým majitelem Peugeotu 206 1,4 benzín, rv. 2001, pocitivých 146tKm, v zachovalém stavu. Vůz má hodnotu 30 tisíc korun.
Co jsem v důchodu ročně najedu jen 1-2tis. km.

Dneska mě vůz pozlobil. V obyčejném servisu mi řekli že nemají na můj vůz diagnostiku, která čte hlášení o závadách.
Před lety jsem jednou byl ve vybavenějším autoservisu, tehdy také připojovali diagnostiku. Oprava v takovém servisu byla samozřejmě drahá. Vůz teď jede normálně. Po znovu nastartování bylo vše vpořádku.

Uvažuji jestli si mám vůz nechat nebo prodat a koupit jiný.
Jde mi o to, aby se vůz nestal černou dírou na peníze. Kterými je důchodce limitován.
Prosím o radu, pokud tomu rozumíte. Doporučte mi prosím jestli si můj vůz mám nechat nebo sehnat raději jiný se kterým budou nízké výdaje.
Děkuji

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

marmar*
hodnocení

2x
Jestli chcete prodat auto za 30 tisíc a za těch 30 tisíc zase koupit, tak to bych nedělal. Od tohoto víte, co můžete čekat, co je potřeba vyměnit, ale když koupíte za 30 tisíc auto, tak počítejte s tím, že všichni chtějí prodat za co nejvíc a o vadách Vám neřeknou. Tam uděláte rozvody, vyměníte olej, zjistíte, že špatně brzdí kolo, ztrácí se voda z chladiče, žere jednou tolik, kolik by mělo atd. Peugeot 206 je auto, které je malé, málo žere, povinné ručení je nízké a znáte to auto od začátku. Takže pokud nechcete investovat do nového, počítejte s tím, že si nepomůžete.
hankaodbezdez

Naprosto souhlasím. Do starého auta se budou pořád cpát peníze, ale už je do něj něco nacpáno a víte, co se od něj dá čekat. Když koupíte "nové" staré auto, jste na začátku. Taky jsem důchodce, taky mám Peu206, ale nedám na něj dopustit.

Takže buďto funglovka, nebo moje zlatíčko. Tertium non datur!

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Stare auto bude vzdy cerna dira na penize. A jakmile zacne jeste blbnout elektronika tak to bude jeste ficzak do budoucna.

 

asd1
hodnocení

0x

To si musíte rozhodnout sám. Mohla to být drobnost, múže to být začátek "sypání" Ale je to auto které znáte, na vašem místě pokud není shnilé tak bych si ho nechal. Výměnou na 90% proděláte a místo zachovalého koupíte starou plečku. Určitě je lepší nasypat do auta pár tisíc a mít klid.

Diagnostiku mají dnes na každém rohu, servis bez diagnostiky je leda tak pneu/ brzdo/ nápravo servis který motory a elektroniku neumí = jeďte s tím jinam, značkový servis to být nemusí.

Svítící kontrolka může být odcházející lambda, katalyzátor nebo vadný kabel zapalování = špatné emise a rozsvítí se kontrolka. Nebo blne nějaké čidlo atd. = klidně to může být drobnost za pár stovek.

 

webbiecz*
hodnocení

0x

Nepíšete, co tomu autu je, resp. jak vás pozlobilo. Jestli jsem to dobře pochopila, tak bylo něco špatně a v servisu vám řekli, že na to nemají diagnostiku, tak nevědí? Pokud je teď vše ok, asi bych to neřešila a jezdila s tím dál. Pokud se ten problém znovu objeví, zajela bych do servisu, kde diagnostiku mají, aby mi řekli co je špatně a kolik to případně bude stát. Pokud je to ptákovina, kterou půjde opravit za rozmný peníze, šla bych do toho. Pokud by to měla být raketa, tak bych to opravit nenechala a poohlédla se po něčem jiném...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Vzhledem k tomu,že toto auto znáte,víte co se dělalo,co by mohlo odejít,tak bych do jiného v této kategorii nešel!To by byla daleko vyšší sázka do loterie!

Protože nevím odkud jste,tak nedoporučím konkrétní osobu ale jen odkaz na peuclub ( peugeot-club.com/... ) kde můžete vznést dotaz,popř prohledat fórum zda s tímto neměl někdo problém,taky se tam najdou členové co mají a umí s diagnostikou na výrobcích od PSA!

doplněno 30.04.15 16:34:

odkaz na zadní nápravy od PSA,dělají to v Humpolci ,zde odkaz autodomin.cz/...

Myslím že na 206 by se to vyplatilo,navíc pokud je náprava OK doporučuje se vrtnout ramena ,vyřezat závit a našroubovat maznici,pak jednou,dvakrát do roku promazat a náprava přežije zbytek auta!

Ty Peu motory 1.4 nejčastěji odchází na termostat chlazení motoru. Tam oprava přijde bez práce na pětistovku. Druhá častá závada je myslím i u nich jako u bratrů citroenů zadní náprava. Tam už jde o opravuza 6000 a výš. To by byl asi jediný případ, kdy bych zvažoval jestli auto neprodat a nekoupit jiné ale krom té nápravy nebo prorezlých brzd na těchhle autech moc drahé závady nebývají takže bych se nebál že budete potřebovat tiskárnu na peníze. Co se týče načtení závad z řídící jednotky to už dneska zvládnete i doma přes mobil s androidem, notebookem nebo tabletem a OBD čtečkou z aukra za 200.-
Pro mobil nebo tablet se potřebný program zdarma jmenuje TORQUE.

 

eulalie*
hodnocení

0x

Auto pro důchodce? No napadá mě Velorex... ale berte mě s nadsázkou. Možná si vzpomínáte na tu šikovnou mašinku z doby totalitní.

asd1

Akorát Velorex dnes není levné vozítko pro důchodce, ale luxusní vůz ;) (beze srandy)

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Jiný vůz s nízkými náklady znamená nový - v záruce. Jakýkoliv jiný ojetý znamená nutnost servisu - takže pokud je váš stávající vůz celkově v pořádku a nemáte na nový za 150 tis, pak bych doporučil prostě opravovat...

Jste v důchodu - pokud máte v rodině někoho s postižením (myslím nemohoucího, ID,... ) můžete zkusit dotaci od sociálky na vůz vyšší ceny..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]