Nejste přihlášen/a.
Ahoj rád bych se Vás optal vlastním VW Golf a nedávno po zimě sem byl na GEO byla celá rozházená prej, ale vše co šlo tak seřídili. Ale auto mi pořád táhne k jedné straně. Chci se zeptat co vše může ovlivnit to, že auto táhne k jedné straně? Gumy sem dofukoval na přesné hodnoty, silentbloky v předním rameni jsou plné z audi tt před necelým rokem a furt jsou ok. Tlumiče sou před rokem kupované a i otestované před měsícem na zkušebně taky OK, 2 měsíce horní uložení tlumiče. Jediné co sem si všiml tak na přední nápravě zadní silenbloky už jsou dost spuchřelé. A pak mi něco vrže od nápravy když jedu přes kostky přejetí příčné nerovnosti nebo záplaty, napojovaný asfalt tak je taková menší tupá ráná. Tudíž mě napadlo ještě kosti stabilizátoru a uložení stabilizátoru. Dál už nevím co by tam mohlo bejt. Proto děkuji za rady
Pneumatiky můžou být sjeté tak, že auto táhne ke straně bez ohledu na nahuštění. Dále může přibrzďovat brzda na dané straně. Může být něde deformace podvozku. Ty zadní silentbloky na předních ramenech způsobují "plavání" vozu a při přejezdu nerovností vržou.
Divím se, že vám odborníci seřídili geometrii a neupozornili na špatný stav silentbloků, které na seřízení, resp. neseřízení mají vliv.
doplněno 01.05.15 12:14:Kouslá brzda bude stále přibrzďovat, takže dané kolo bude po jízdě výrazně teplejší než ostatní. Nebo auto zvednout a zkusit otáčet. Nejlépe po delší jízdě, protože u studené brzdy se závada nemusí projevovat.
Vracení rejdu do přímého směru a udržení přímého směru jízdy zabezpečuje v geometrii řízení hlavně, příklon rejdového čepu, případně jeho záklon a také závlek kola. To jsou v tomto případě hlavní prvky k seřízení pro udržování přímého směru jízdy a vracení volantu do přímého směru jízdy. Ostatní prvky geometrie řízení jsou vynuceny, zmíněnými předchozími seřizovacími prvky geometrie. Tendenci k táhnutí k jedné straně mohou mít na svědomí i některé mechanické závady jak uvádějí přechozí příspěvky.
Zdravím -miro
Mechanických závad může být mnoho. Nejprve zkontrolujte zda řízení táhne při akceleraci, ubrání plynu, jízdě ze svahu po vyřazení rychl.stupně, při brždění , případně není-li vozovka příliš příčně skloněna , či nejsou-li vyjety koleje a jestli se volant samovolně vrací za jízdy do přímého směru jízdy. Podle zjištění postupovat dále kontrolou a vyzkoušením těch vlivů, které mohou ovlivňovat řízení při jednotlivých výše uvedených způsobech jízdy. Jak vidíte možností je mnoho a proto se na dálku, stěžím dá konkrétně a účinně poradit. Odhalení závady, pokud je geometrie správně nastavena, potřebuje zpravidla dlouhodobější sledování znalého a zkušeného řidiče, který bude postupovat vylučovací metodou.. -miro
tak sem to zatím jen tak otestoval a zatím sem vypozoroval, že auto táhne do prava ikdyž vyřadím, ikdyž třeba jedu a sundám nohu z plynu. Ještě zkusím při brždění, ale to myslím, že to ke straně netáhne a při prudké akceleraci to taky ještě vyzkouším. Předběžně by se teda mohlo jednat o co? Jak poznat "kouslou" brzdu?
Jestli se jedná o přední kolo s brzdovým válečkem /pístkem/ skoukni
"Kouslou brzdu" poznáte podle toho, že se brzda (i disk kola) za jízdy zahřeje i bez brždění. Stačí při zastavení opatrně sáhnout na disk kola. Disk může být i značně zahřát a popálit ruku. -miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.