Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problémy s EK

Od: jinx® odpovědí: 4 změna:
avatar jinx

Zdravím vospolok.Včera som neprešiel na emisnej kontrole s Yariskou r.2007.Dôvod je hodnoty CO a HC mimo toleranciu,nie nejak zásadne ale tesne nad.Okrem toho netesnosť na výfuku vzadu (to sme zistili až na zdviháhu) vôľa v prírube pred zadným tlmičom.

1).Technik EK ma navádza na výmenu lambady*smich*.Sú tam 2 ks.Moc mi to nevonia vzhľadom k cene.Error kód nevyhadzuje.Spotreba normal.5-6 litrov

2.)Pomôže krátkodobé vyhnanie pavúkov,lepší benzín atď.?

3.)Auto jazdí krátke trasy (mesto) a aj na EK som šiel s nie moc ohriatým motorom.

4.)Môžem absolvovať EK aj na inom mieste alebo musím na tej istej stanici EK.

Mám na to 30 dní.Čo ak neprejdem druhý krát.Snažím sa o prijateľnú variantu pre mňa...t.j. odstrániť netesnosť a

jazdou prevetrať a vyhnať pavúkov...(ano viem auto je nespôsobilé defacto policajti atď...).Vaše postrehy a názory... prosím sem s nimi.Mám hlavu v smútku.Sú tam plánované investície do podvozku ale toto je fakt mimo rozpočet...a docela bolestivé.Čo by ste na mojom mieste?

doplněno 24.04.15 14:59:

Yaris 1.0 / 51kw FR-FE motor,benzin.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tycoon*
hodnocení

2x

a) Diagnostika a Readiness kód jsou OK?

Motor je OK? (seřízená vůle ventilů, svíčky ...)

b) Nezahřátý motor může být problém. Katalyzátor má optimální účinnost jen tehdy, pokud je zahřátý, tzn. 300 °C a víc. Lepší benzín, vyhnání pavouků, to určitě motoru prospěje.

Netěsnost výfuku problém je, určitě utěsnit, protože to by zase byla závada na STK, ale pokud je to až u zadního tlumiče, nemělo by to mít vliv na emise.

c) Pokud by nepomohlo b), tak je to pravděpodobně problém lambda sond nebo katalyzátoru(ů).

Šlo by vyzkoušet i to, co navrhuje layborr. Alternativní paliva se většinou spalují lépe a mají nižší emise.Alemusel ybs zjistit poměr, kdy řidicí jednotce ještě nebude podrzřelé, že musí vstřikovat více paliva než je obvyklé (E85 má menší výhřevnost).

hodnocení

a.)Check nesvieti,diagnostika je problem-nemam nikoho na toyotu v okoli.

Motor je O.K.Olej nepapa.Nedymi. Spotreba medzi 5-6l.Je to motor WWTI-takze na ventiloch by som mal nastavovat co?:)

b.)Bol som tam hned rano a od startu presiel asi 4-5km (Asi fatal error-nabuduce budem mudrejsi-ale teplotu som mal 85 stupnov ).Lepsi benzin som dal dnes W-POWER

Netesnost odstranim-kupodivu nasledovala STK (lebo som robil obidve naraz) a tam ta netesnost uz nevadila.*bum*STK som presiel.

Namerane hodnoty:

Obsah CO:honota urcena (MAX) 0,5 a ja som mal 0.609

Obash HC:hodnota urcena (MAX) 100 a ja som mal 260

Pri zvysenych otackach uz hodnota CO je v norme (0,292)

Hodnota lambda 0,97-1,03 a ja som mal 0,986 ,ostatne hodnoty vyhovuju.Olej meneny minuly rok,od vymeny je len 2500km a vtedy meneny aj vzduchovy filter.132500 nabehane a zivotnost sondy jednej aj druhej sa uvadza na 250.000km.

 

layborr*
hodnocení

0x

Natankuj 1/3 objemu tankování E 85 , vyjed to , pak polovinu objemu tankkování E85 a projdeš hned .

( + ucpat ty díry )

 

majcoo
hodnocení

0x
Idealne zhanat znamych co maju znamych na stk a ek..poviem ti to tak dane je vzdy statom aby napr. Zo 100aut 30aut nepreslo. Z toho samozrejme ti co maju znamych prejdu a ti co nemaju prejst nemusia. Na stk a ek vedia ako ta odrbat. Napr. Kamarat priziel po 4 rokoch s novym autom na prvu stk a povedali mu ze ma zle brzdy. Zabudol nato nedal to spravit za 30 dni prisiel a uz boli dobre..samozrejme chlapik nestupil poriadne na brzdovy pedal co sposobilo tuto vec..takze tak.. skoc volakam do servisu a spytaj sa nato..neviem aku netesnost tam mas ale su nato kovove svorky za 5 eur cca scim sa obvykle aj spajaju vyfuky do kopy. Tiez by som si poriadnr vycistil sviecky najlepsie ocelovou kefou..tie mozu tiez napomahat nekvalitnemu spalovaniu benzinu co moze znamenat ze lambda sondy zaznamenaju viac paliva tak sa snazia do riadacej jednotky dat prikaz na pridanie viac vzduchu a to ma tiez za nasledom vacsie hodnoty co a hc.. teda bohatu zmes..v opacom pripade chudobnu zmes kedy je menej paliva viac vzuchu privadzaneho do valcov. Pripadne kup novy vzduchovy filter k tomu volaky aditiv na cistnenie palivovej sustavy a vytacat to do otacok nech to spali usadeniny..a ked idez na ek tak musis mat motor zahriaty na pozadovanu teplotu co je 80-90ºC nenechaj sa oblbnut pokial budes mat na palubovke menej.. treba auto poriadne zahriat a az potom robit ek vtedy katalyzator pracuje spravne..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]