Nejste přihlášen/a.
Na netu jsem četl článek o tom, že diesely u osobních aut končí. Co je na tom pravdy? Opravdu je s diesely u osobních aut konec nebo je to jen nesmyslný článek?
Jdce o marketinkové nesmysly výrobců a prodejců aut, miliony velkých i malých benziňáků leží ve skladech a další milion y mají výrobci v plánu vyrobit a předvším PRODAT, nejoblínebenějším autem v ČR je naftová Ocvtavia a tak to i zůstane
Porouchaná moderní auta plná elektroniky se budou šrotovat, opravovat se to nevyplatí, Honza a Syn Na Dvorku to nezvládnou a na opravu v servisu který si nakoupil vybavení za miliony a vyškoilil zaměstnance nebudou mít lidé prachy
Za několik let se české bazary naplní těmito auty, se stop-start systémy, ventilky kol s čipem, e-call systémy a dalšími nepotřebnými zbytečnostmi, hned poté co firmy splatí leasing a úpořídí se jiné...
Tak obecně vzato nekončí, ale je pravdou, že jejich zlaté časy skončily a jsou tady dva zásadní důvody:
a) Francie. Tato země byla celou dobu lídrem z hlediska prosazování dieselů do osobních aut. 80 % aut tam má dieselový motor. Jenže před půl rokem Francie otočila o 180° a novou politikou je diesely z osobních aut vymýtit. V roce 2020 (čili za 5 let) bude do Paříže zakázán vjezd aut s dieselovým motorem.
Je samozřemě otázkou, jak se k tomu postaví ostatní země. Zatím jsem slyšel jen o Londýnu, kde chtějí pro auta s dieselovým motorem zavést speciální mýto (poplatek).
b) Ekonomická výhodnost. Diesely už tolik neuspoří. Minulých 20 let diesely těžily z toho, že EU stanovila pro diesely mírnější emisní normy než pro zážehové motory (třeba v USA nic takového není, tam emisní normy nerozlišují typ motoru). Teď však toto zvýhodnění skončilo a aby to diesely splnily, potřebují mnohem více systémů čištění spalin než zážehový motor. To jednak snižuje celkovou účinnost motoru a navíc přináší zvýšené servisní náklady, zatímco zážehové motory už tuhle fázi vývoje mají dávnou za sebou (a navíc nepotřebují tolik systémů čištění spalin).
Přihodil jsem vám bod a jen si dovolím doplnit - jakmile se srovnají podmínky pro dosažení EURO X pro benziny i diesely. tak diesely v osobních autech skončí tak rychle, že bude spousta lidí jen koukat - nové vozy s diesely budou pro zákazníky absolutně nezajímavé (složité a proto příslušně drahé tak, že ani nižší spotřeba jim nepomůže) a současné osobní vozy s diesely se stanou velmi brzo zcela neprodejným zbožím díky svým vysokým servisním nákladům. Paradoxně nejdéle budou přežívat na silnicích staré jednoduché komůrkové diesely, protož ty lze ještě celkem jednoduše udržovat a opravovat a budóu se na ně vztahovat ještě staré EURO normy. Trvalé vyřazení těchto aut přijde až s omezeními vjezdu do určitých oblastí.
Můj soukromý odhad je takový, že max do 5 let (tj cca do r. 2020) se ze současných dieselových osobních aut stanou zcela neprodejná auta a nastane stejný ( ale možná ještě razantnější) efekt pro majitele jako nastal pro majitele starších aut zavedením ekovýpalného.
Až tak nesmysl to není - nové diesely mají/budou mít tolik ekokurvítek, že si je pořídí jen šílenec. K tomu další náklady jako EK, dálniční známka do Němec atd. Celkové náklady u benzínu pro většinu lidí budou menší - 5 let jezdíte o pár tisíc levněji a šestý rok vypláznete 50k za udržení v provozu = než se stihne zaplatit pořizovací cena tak se to prodraží... Octa 1,9 která bere 5 litrů a jezdí furt dojezdí a nebude...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.