Common-rail vs. Pumpe-Düse

Od: Datum: 20.04.15 15:42 odpovědí: 11 změna: 25.04.15 15:29

Chtěl bych se Vás zeptat, jaké jsou výhody a nevýhody systémů Common-rail a Pumpe-Düse u dieselových motorů a který systém byste doporučili? Vyrábí se ještě motory se systémem Pumpe-Düse? Jaký je rozdíl mezi motorem 1,9 TDI 74 kW u Fabie I a motorem 1,9 TDI 77 kW u Fabie II? Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.04.15 16:07

Řekl bych, že nejzásadnější rozdíl je ten, že PD není schopen dodávat nejvyšší tlak v libovolné fázi procesu vstřikování. U Common railu je v zásobníku tento tlak přítomen trvale.

Systém PD využíval pro menší motory výhradně koncern VW a už cca od roku 2007 omezil výrobu a třeba škodovka opustila PD v roce 2010..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.15 16:15

Tak nevýhodou Common-railu je,že záleži na kvalite paliva,aby nedošlo ku poškodeniu vstrekovača,ktorý je dosť drahý,výhodou je lepší chod motora,lebo ide rovnaký tlak paliva do všetkých vstrekovačou a elektonika riadi len množstvo,čas vstreku a dlžku vstreku priamo vo strekovači.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.15 16:25
Výhodou PD býval vysoký pracovní tlak, který v té době produkované CR nebyly schopny dosáhnout.Dnes se systém CR dostal na stejné , u nákladních vozů ještě vyšší tlaky a tudíž je PD překonáno. Nevýhodou PD je také vysoká cena případné opravy.Někdo tvrdí, že PD lépe táhne odspodu, ale to je co člověk, to názor.CR je, jak už bylo zmíněno, velice citlivý na kvalitu nafty a cena za opravu/výměnu vstřiků a čerpadla může být v desítkách tisíc.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: standa22
Datum: 20.04.15 19:41

Tady je cena za vstřikovací trysku Superb, motor 96 kW

http://www.cc-autodily.cz/try…ci-4?brand=SKODA&model=SUPERB

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.04.15 21:24
A to je málo nebo hodně...?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.15 17:37
avatar

PD není náchylné na kvalitu paliva-jezdí se i na RO.CR má kultivovanější chod motoru,PD "traktorovější zejména studený!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.04.15 18:22

u cr jsou citlivé vstřiky na kvalitu nafty, u PD zase vačka na olej.. jinak pokud vím , tak cr vstřikovač je levnější než PD.. stojí snad jěn polovinu.. nevim jak to je s čerpadlama.. každopadně čím mladší auto, tím horší.. raději se budu držet svého 15 let starého, dokud to jde... :)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.04.15 20:47

Dobrý den, mám 1.9 TDI 77kw PD a jsem na 100% spokojen oproti CR protože je tam razantnější záběr když dupnu na podlahu a také kamarádovi se to posra** a u CR se musí vyměnit celá řada takže oprava cca 60tis. Někde zase říká že zlatá rotačka sice je bezudržbová ale není tam výkon zamě PD a kdyžak 1.9 TDI 74kw je PDčko třeba 2.0 TDI je CR

Ohodnoceno: 1x
 
Od: pitrs*
Datum: 21.04.15 08:40

2,0 tdi je taky PD (samozřejmě i CR)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomasz
Datum: 25.04.15 09:45

slyšel jsem o tom, že u dieselových motorů se systémem PD často odchází váha vzduchu. Z jakého důvodu odchází tak často a jaká je přibližně její životnost třeba u motoru 1,9 TDI 74 kW nebo 77 kW koncernu VW?

Datum: 25.04.15 15:29

to se mi nějak nezdá, protože bych řekl že tam odchazejí tak samo jako u jiných aut..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.