Nejste přihlášen/a.
dobrý den , kolik asi stojí rozšíření ridičského průkazu z B na C+E , a zda to nabízí úřad práce jako rekvalifikaci . dále bych se chtěl zeptat , jestli potřebuji nějaký jiný dklad k řízení kamionu. děkuji
Dnes je to problém. Ty odpovědi přede mnou jsou velmi blízko skutečnosti. Jestli dovolíte, mladý muži, zavzpomínám, jak jsem k řidičáku (včetmě autobusu) přišel já a se mnou mnozí další. Dělala se tzv.¨ Vojenská trojka¨ , stála 300,-Kčs ( plat jsem měl 2000,-Kčs čistého) plus 100,-Kčs fotky. Pokud jste dělal - voj. trojku- zaměstnavatel Vás musel uvolnit a proplatit ušlou mzdu a cestovné do mista konání. Kurs trval půl roku - 1 až 3 krát týdně 2 až 3 hodiny. Probíraly se ne jenom dopravní předpisy, ale také konstrukce motorů, brzdových systémů, konstrukce šasi (podvozky), druhy terénů, jízda na nich. Přizpůsobení jízdy, Jejich výhody i nedostatky, . Vysvětlovali nám jak to funguje a proč to tak je. Potom jsme nastupovali - většinou - na vojnu. Po návratu do - civilu- at´jste šel kamkoli, začínalo se na malém a většinou starém voze a okolo věže (pokud nebyla protekce, a těch bylo málo). Na staré piči, nejlíp se cvičí, A byla šance, ukázat , co je v tobě. Pak už to bylo jenom na tobě. Pokud jste měj průsery, tak jste se na větší nedostal. Vždycky bylo třeba někoho, kdo jezdil kolem věže. Řidiče autobusu v tehdejší době dělali ti nejzkušenějčší a nevyjezděnější. Byli to starší pánové, asi kolem 40ti let a více. Byli také lépe placeni. Rozšíření na autobus mě před 18ti lety stálo 1500,-Kčs. Jen tak mimochodem, byrokrati, svými nesmyslnými zákony , mě okradli o možnost způsobu další obživy. Viz. profesní průkazy.
Dneska je za autobusem 25letý kluk. Možná i ještě mladší chlapec. O řidičích kamionů ani nemluvě. Jsou to šoféři bez zkušeností a bez vybudovaných podvědomých reflexů, nutných k bezpečnému ovládání vozidla. Mnohdy se k tomu přidá zbytečná zbrklost (agresivita), nebrání ohledů na ostatní, atd. Ale to by byla další debeta. Tak snad někdy příště.
Nyní se to snaží vyřešit finanční náročností. Čím dál dražší je získání ŘP. Místo aby vytvořili podmínky pro získávání praxe mladých řidičů. A také různými zákazy-doba jízdy, profesní průkazy, nabalování přebujelé byrokracie na toto, omezování rychlosti- atd. Také by to bylo na další debatu. Pokud chcete vědět, jak to u nás funguje, tak si najděte na netu provedení zkoušky nových svodidel autobusem. Tuto zkoušku prováděli ti , kteří nám vytváří dopravní zákony.
Chtěl bych vás odradit od záměru řídit kamión. Nesmíte ponocovat, pít alkohol, trpí páteř, máte náběh na žaludeční vředy, hemeroidy a infarkt. Pokud nejste vyučený automechanik, tak při poruše vám zdarma nikdo nic neudělá. Máte zodpovědnost za vozidlo, náklad, dodržování předpisů a nařízení. A to všechno v lepším případě za průměrnou mzdu. Nezřídka garážmistr nutí řidiče jezdit s vozidlem, které není v dobrém tech. stavu. Když chcete jezdit, zkuste taxikařit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.