Turbo variabilní geometrie

Od: Datum: 18.04.15 13:16 odpovědí: 3 změna: 18.04.15 15:43
Zdravím, potřebuji poradit. Jak funguje variabilní turbo s podtlakovou regulací? když nastartuji, táhlo zajede do baňky a lopatky se otevřou nebo privrou? V jaké poloze lopatek vytvoří turbo nejvyšší výkon? Děkuji
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.04.15 14:23

Při nízkých otáčkách motoru se rozváděcí lopatky přivřou. Při zmenšení průřez kanálú se zvýší rychlost proudění spalin a tím se zvyšují otáčky turba. A naopak, při vysokých otáčkách motoru vzniká dostatečné množství spalin o dostatečné rychlosti. Rozvodné lopatky se otevřou, zvětší se průřez kanálů a sníží se rychlost proudění spalin. Výkon turba je dán jeho otáčkami a úkol regulace je udržet jeho otáčky pokud možno při všech režimech motoru. Největší výkon turbo samozřejmě dosahuje když je dostatek spalin o dostatečné rychlosti a regulace vlastně musí otáčky (výkon) turba omezit, aby nedošlo k pčekročení povoleného plnícího tlaku.

doplněno 18.04.15 14:31:

Představ si to, jako vodní mlýnek, na který budeš stříkat vodu z hadice. Pustíš kohoutkem málo vody, mlýnek se otáčí nějakou rychlostí.Když chceš, aby se roztočil rychleji, buď víc otevřeš kohoutek, poteče víc vody. Nebo prstem hadici přiškrtíš, a rychlost vytékající vody se zvýší a tím se zvýší otáčky mlýnku.

doplněno 18.04.15 15:03:

Při vypnutém motoru by mělo být předpětí 1 - 2 mm. Jestli máš přístup k té diagnostice, nařid to podle logu na nejvyšší plnící tlak při volnoběhu.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ondrajs
Datum: 18.04.15 14:50

Děkuji, tak teď přímo k mému problému. Vytáhl jsem turbo z autau, 1.9 TDi VW, VNT15 turbo, má problém s plnícím tlakem v nízkých otáčkách, začíná pořádně plnit až před hranicí 3000 ot/min, dle diagnostiky je vešekará elektronika v pořádku, baňka na turbu drží tlak, chodí hezky, turbo jsem rozdělal, vyčistil a potřebuji teďka nastavit akuátor - baňku. Dle toho, co jsem pročítal na všech možných fórech by právě zkrácení tyčky baňky mělo pomoci. Jenže si nejsem jist, zda-li v mém případě musím táhlo zkrátit a nebo prodloužit a jak nastavit dorazový červík.
Po nastartování zajede táhlo zcela do baňky, lopatky směřují k vrtulce vrtulce. Při zvyšování otáček dojde ke zvýšení výfukových plynů, tudíž se turbína začína otáčet rychleji, podtlaková regulce začíná klopit lopatky blíž ke stěně, mezi lopatkami se zmenšuje mezera a tím dochází i ke zvýšení plnícího tlaku.
Takže já musím táhlo zkrátit, aby mezi lopatkami vznikla menší mezera a tím tedy začalo turbo dříve přeplňovat a dorazový červík musím vyšroubovat blíže k ovládání regulace, aby turbo mělo snahu plnit i v nízkých otáčkách a nedošlo tak k úplnému otevření lopatek.
Chápu to tak nějak dobře? No na to, že jsem automechanik žádná sláva :D

Datum: 18.04.15 15:43

s tím červíkem bych být tebou moc nelaboroval.. ono hlavně ti musí táhlo zatahnout až na červíka.. pak je otazka jaky to dává tlak na volnoběh.. jinak by ti mělo pomoct zkrátit táhlo..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.