Dobíjení autobaterie

Od: Datum: 16.04.15 15:14 odpovědí: 6 změna: 17.04.15 18:17

Dobrý den, předevčírem jsem chtěl jet na nákup (Ford S-Max a baterie 85 Ah, stará 1 rok) a už mě zarazilo, že nejde dálkové ovládání. Po vložení klíčku a otočení se nerozsvítily žádné kontrolky. Auto dlouho nestálo, jezdím minimálně jednou týdně na chalupu (celkem 200 km).

Začal jsem tedy pomocí nabíječky baterii nabíjet. Moje nabíječka zobrazuje na ciferníku aritmetický proud a když je ručička na nule, tak je baterie nabitá. Ručička mi ukazovala hodnotu okolo 6 A. Druhý den jsem potřeboval jet na chalupu a tak jsem nabíječku odpojil asi po 21 hod. Ručička stále nebyla na nule, ale na 2 A. Dojel jsem na chalupu a zpět a znovu jsem zapojil nabíječku. Ručička byla na hodnotě 2,5 A a nyní asi po 6 hod je na hodnotě 1 A. Je to v pořádku? Myslel jsem, že se plně dobije jízdou.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 16.04.15 15:17
avatar

Každá nabíječka je jiná a má jiné "kontrolky" - uveďte prosím přesný název nabíječky. Předpokládám, že je to nějaký automat a když neodpojíte baterii, nechává "udržovací režim"...

A nebo je také možné, že je baterie před odchodem do věčných lovišť. Máte dolívací akumulátor? Máte hustoměr?

doplněno 16.04.15 15:35:

tak na samoúdržbovou - gelovou - se asi hustoměr nepotřebuje :)

Jen teď nevím, jestli se může tento akumulátor nabíjet zrovna touto nabíječkou... - tady jsem s radou skončil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sevi
Datum: 16.04.15 15:25

Jedná se o tuto nabíječku a tuto baterii. Je samoudrzbova, nic se nedoleva. Hustomer nemam.

Od: sevi
Datum: 16.04.15 15:41

To nevím, ale otec to tak nabíjel a já už několikrát taky. Předchozí baterka vydržela asi 5 let.

Od: sos®
Datum: 16.04.15 15:48

Je to naprosto v pořádku. Pokud má baterie 85 Ah ,musí se do ní oněch 85 Ah nacpat. Pokud byla nabíjena 21 hodin průměrným proudem cca 3 A /6 na počátku 2 na konci/, ale v praxi to bylo méně,nebudu vysvětlovat, ale počítejme 3 A, pak se do ní nacpalo cca 60Ah a 25 zbývá. Je pravda, že by se měla jízdou dobíjet. Ovšem jak dky. Vzhledem ke svícení musí být alternátor na to stavěn. U některých vozů, ze zemí, kde se nesvítí, tomu tak není. U nás jsou to starší vozy vyrobené před tímto nařízením,třeba Favorit. Druhou věcí je, co je na ni všechno napojeno v aktivním stavu když se nejezdí - třeba zrovna zámek,Doporučuji baterku dotlouct a pak občas ji zkusit¨přes nabíječku, zda proud drží a alternátordobíjí. Pkud ne, je to opravna , kde změří alternátor. Tam může být lecos,třeba dioda, zanesený kartáč ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sevi
Datum: 16.04.15 15:52

Co myslíte tím zkoušením přes nabíječku, zda proud drží? Momentálně asi po 6-7 hod ukazuje něco pod 1 A, i když je pravda, že mi přijde, že se ta ručička už nehýbe... Myslíte třeba po týdnu opět zapojit nabíječku, jestli je tam stále ten 1 A?

Datum: 17.04.15 18:17
avatar

Odpoj mínus pól od baterie a mezi kostru vozu a odpojenou svorku dej obyčejnou zkoušečku.Po zapnutí zapalování se na zkoušeče se nesmí nažhavit vlákno zkoušečky.Jestli se tak stane,jde o zkrat některého z okruhů.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.