Nejste přihlášen/a.
Dobry den potrebuji poradit vlastnim wv Polo 1.2 40Kv rv.2004 znami radi odstranit kat zduvodu pusobeni velkych teplot na blok motoru a tim padem castych praskani ventylu.Dekuji miras
problém je ten, že od katalyzátoru se silně zahřívají mazací kanálky v bloku, od nich se přepaluje olej, který karbonizuje a zanáší "hydroštely" vymezující ventilovou vůli. Ty pak nefungují jak by měly, ventily nedovírají a časem se podpálí.
Doporučuje se snížit interval výměny oleje na polovinu, tedy 7500 km.
Pokud byste odstranil kat, neprojdete měřením emisí a tedy i technickou kontrolou.
a) Auto nebude způsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
b) Přehřívání oleje se tím stejně úplně nezabrání, protože hlavním problémem je to, že motor nemá chladič oleje.
c) Problém s ventily způsobovalo i to, že se původní verze katalyzátoru někdy rozpadala a piliny pak poškozovaly vodítka ventilů. Ale to už by pravděpdobně řešil první majitel.
Čili jako řešení bych viděl klidnou jízdu a častější výměny kvalitního oleje, doporučuje se viskozitní třída 5W40 nebo ještě lépe 5W50 (prostě nedávat "populární"5W30). Nejlepší řešení je tento 40 kW motor nikdy nekupovat.
Přehřívání oleje je díky nevhodně umístěnému hlavnímu mazacímu kanálu,který se ohřívá právě od katu a výfukových svodů,jinak takto malé motory většinou chladič oleje nemají.
Vykuchání katalyzátoru nebo jeho nahrazení trubkou by stejně nic neřešilo,mazací kanál by se ohříval od trubky
Jak už tu někdo psal,zkrátit výměnu oleje na polovinu a používat kvalitní a předepsaný olej
Jenže takto slabé motory nikdo běžně nedává do 1,1 tunových aut, která leckdy musela jezdit každý den po dálnici a pak ty motory v podstatě trvale běžely na maximální výkon. To nedělá dobře žádnému motoru. Však jsem taky říkal, že kvalitní olej s vysokou tepelnopu zatížitelností a kratší výměnný interval jsou jediná rozumná řešení.
"Tajkůne" nějal jsem nepochopil jak se nějaké piliny z katalyzátoru dostanou k vodítkům ventilů?Kd je katalyzátor a kde ventily?Vždyt se tam proti tlaku výfukových plynů nemají jak dostat! Alespoň já to takto bez ohledu na typ auta vidím
Jinak pro ostatní-po odstranění katalyzátoru je sice auto nezpůsobilé provozu jak písnu "Tajkún",Rozumný člověk sundá celý výfuk včetně Katu,sezhora jej otevře vykuchá,zavaří a vrátí,Ti ještě rozumnější proženou Katem trubku a zavaří zpět.Výfukové plyny mají potom lepší cestu ven a nepatrně se sníží spotřeba (někdy i víc jak litr!) zvýší výkon,emise zůstanou vyhovující! Ověřeno na vícero typech benzínových motorů od 1,4i po 2,0 od PSA!
doplněno 14.04.15 19:01:Díky za vysvětlení,teď to tvrzení již dává smysl.Jinak neznám ani Haťapku a další koncern max tak ještě ve stařičké stopáté,s Katy vycházím od PSA všechny jmenované kubatury mají do cca98?jen jeden katík pod podlahou kabiny.
V některých přechodových režimech jdou ty výfukové plyny prostě i obráceně, v tom článku psali, že při rychlém uzavření škrticí klapky. U toho HTPéčka ten katalyzátor není ve výfukovém potrubí metr za motorem (pod autem), ale hned za motorem, v podstatě tam, v podstatě výfukové svody zkrátili na co nejmenší délku a hned na ně natlačili katalyzátor.
K těm emisím. Ono taky záleží na tom, jaká hodnota CO je u daného motoru povolena a kolik katalyzátorů tam je (některé koncernové motory mají kromě hlavního katalyzátoru ještě malý předkatalyzátor, ale HTP má jen jeden).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.