Auto netáhne od spoda TDI?

Od: Datum: 08.04.15 21:28 odpovědí: 23 změna: 28.04.15 11:55

Ahoj řeším teď na svém leonu ARL 110KW, že buď sem si zvykl a nebo je něco špatně. Při koupi auta mi přišlo, že mě auto uplně zarazilo do sedačky teď mi spíše příjde, že netáhne jako dřív od spodu.

Při sešlápnutí plynu od 1500ot-2000ot. mi nepříjde takovej ten turbo efekt. Navíc mi příjde dle sluchu, že někde syčí vzduch ale následné tlakové zkoušky neodhalily nikde únik při natlakování systému. Jediné kde to ucházelo bylo skrz EGR ventil, který je zaslepen a lehce to foukalo u víčka oleje.

Má otázka zní může přes ten EGR ventil to ztrácet tulik tlak a nebo je špatná váha vzduchu která netlačí už požadované hodnoty? Kdyby někdo uměl přečíst LOg mám dva LOGY ze zkušební jízdy které mohu nahrát. Děkuji za každou radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.04.15 22:12

Eger ventil bol zaslepený už pri kúpe alebo až potom?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.04.15 01:44

Ty logy obsahují graf plnícího tlaku v závislosti na otáčkách? Zkontroloval bych všechny podtlakové hadičky, podtlakové ventily. Jak funkčnost tak těsnost.Případně změřit velikost podtlaku. Zkontroloval bych, zda volně chodí tyčka natáčení rozváděcích lopatek turba, a jestli se pohybuje v závislosti na otáčkách motoru a v celém rozsahu.

doplněno 11.04.15 22:46:

Tvůj log jsem převedl pro názornost do grafu. Váha vzduchu vypadá v pořádku, v celém rozsahu. Zkus přetěsnit ten EGR. Ohledně toho zaslepení EGRu - nesvítí tioranžová kontrolka poruchy motoru? Po zapnutí zapalovíní svítí, a pak zhasne?

Jestli máž moýnost, zkus nalogovat ještě plnící tlak turba.


doplněno 14.04.15 09:33:

Plníci tlak je kanál 11

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.15 16:37

vždyt ho v tom logu máš.. druhé a třetí pole od konce je plnící tlak... jeden je požadavek jednotky a druhý real...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kawalier
Datum: 09.04.15 19:33

EGR ventil byl zaslepen až po koupi vozu kdy mi auto brzdil ucpaný katalizátor, který mi vykuchali v servise a tam i prý zaslepili EGR ventil záslepkou.

zde ty LOGY kdyby někdo se v nich orientoval. Byly dělány na 4 stupeň do mírného kopce.

http://ulozto.cz/xuYzteJM/log-01-003-010-vaha-csv

http://ulozto.cz/xZyzT7fL/log-01-003-010-011druha-csv

Datum: 09.04.15 20:36
avatar

bude netěsnost na hadicích od turba všechny projdi a koukni dále bych koukl jestli neni díra v interkoleru

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.04.15 20:41

Tak ono nestačí len zaslepiť EGR ventil,ale je nutné aj preprogramovať riadiacu jednotku,lebo sú iné tlaky na turbo.Bližšie o tejto problematike tuná.www.alfatuning.sk/problematika_erg_ventilu_a_filtra_pevnych_castic.php?lang=sk

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.04.15 21:00

na tom logu neni nic zvlaštního.. jen to podle mě bude načipovane.. tak zkontroluj vedení mezi turbem a EGR...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kawalier
Datum: 10.04.15 20:05

auto by nemělo bejt načipované nebo aspoŇ otom nevím bylo udáváno, originál ARL 110KW. Pořád si říkám, že tam někde musí bejt netěsnost, ale bylo to kontrolovaný dvakrát. Podruhé sem u toho i byl a bylo sundaná hadice od vzduchového filtru a na tu nacpán takovej špunt s přes, který to bylo tloakovaný skrz kompresor. Poté všechny spoje ještě stříkané vodou s jarem a v žádném spoji nic prej. Je fakt, že přímo pod autem u hadice u turba sem neviděl, ale prej nikde nic. Jediné kde to ucházelo bylo u toho EGR a to celkem dost.

Při koupi vozu mi akorát bylo řečeno při kontrole v servise, že se jim nezdají hodonoty váhy vzduchu, ale, že zatím dobrý, že zaslepením EGR ventilu to bude dávat vyšší hodnoty.

Takže sem si říkal, že to netáhne kvulio té váze, ale furt se mi nezdá ten divný zvuk. V servise kde dělali tlakovou zkoušku mi bylo řečeno, že je to zcela normálnmí, že se nějak musí nafouknout to turbo. Ale u kamaráda tento jev vůbec není...

Od: aroff
Datum: 10.04.15 21:00

Já osobně to tipuji na zanešené naklápěcí klapky v turbu. Těch 2000ot. je právě hranice kdy se naklopí, pokud zůstaly zaseklé, tak to při měnších otáčkách nedává tlak a motor se chová jako u staršího turba bez naklápěcích klapek. Tam to sice začínalo mít zátah při 1800ot, ale do té doby to bylo jako když se šlape do ho...

Mrtkul bych jestli klapky chodí volně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kawalier
Datum: 10.04.15 21:03

Podle čeho poznám, že ty klapky nechodí nebo jak? To asi nezkontroluji sám, že?

Datum: 10.04.15 21:37

no podle mě to turbo reguluje pěkně.. jako ruku do ohně bych za to nedal, ale řekl bych že seriovy tlak turba neni 1,4baru ale 0,9 baru.. ale raději si to pozjištuj.. a ta váha ukazuje blbě protože dle mě, pokud zvýšíš tlak turba, tak bude i vyšší průtok vzduchu... proto ta váha ukazuje víc.. a pokud jsem se dobře díval, tak když najedeš na akttualni tlak turba při hodnotě 1900, tak váha ukazuje přes 800 což by odpovidalo seriovemu požadavku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 10.04.15 23:15

To klidně zkontrolujete sám. Na foto je označeno, kde se to musí pohybovat, pokud s tím nepůjde pohout je to "zaseklé". On je to celkem častý problém, že se klapky "zarostou" od splodin. Pokud jezdíte způsobem, že motor držíte v nízkých otáčkách a občas ho prostě nevytočíte, klapky se pak zanesou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.04.15 09:45
A jak moc lehce to ma jit? Mam O1 81kw, a kapal me z pod auta olej, bylo to tesnenim na olejove trubce k turbu, vymeneno a po problemu. Nic mene jsem zkousel tu podtlakovou banku a to gahlo me prislo, ze jde zmacknou s odporem a o kolik se ma "otocit"?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kawalier
Datum: 10.04.15 21:55

jde nějak poznat nebo zjisti uda je vůz chipovanej? ikdyž ten tlak je asi moc, ale nevím kolik to má tlačit v serii. A nemůže to tím pádem že tlačí víc bejt to tzv přefukovaní turba díky netěsnosti? ale to by zase měla regulace zregulovat a popřípadně padnout do nouzáku ne? Teď sem četl, že i netěsnost v egr může bejt na vině, že stačí i malá netěsnot a je úbytek výkonu. Příjde mi, že auto od těch 1500ot až do 2000 nemá ten zátah jakej by mělo mít.

Od: pepe1
Datum: 13.04.15 18:59

Čipované auto pozná každý na hodně daleko zezadu. Zadek auta je černý jak bota a při akceleraci to slušně zahulí. Každé čipované. On totiž výkon není jen tak a ten jde ruku v ruce s palivem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.15 07:58

Eger ventil slúži na spätné spaľovanie vyfúkových plynov,aby sa znížil obsah NO vo výfukových plynoch a ide asi o 20% ktoré sa spätne nasajú do valca,čiže ak dôjde k zaslepeniu Eger ventilu o tých 20% stúpne prietok plynu a tým aj tlak plynu na turbu.No množstvo a tlak pri určitých otáčkach turba už nezodpovedá nastaveným hodnotám a preto dôjde k ubratiu vstupného vzduchu,čo signalizuje aj váha vzduchu.Bez odstranenia netesnosti a správného nastavenia kde sa zoberie v úvahu absencia eger ventilu,tak doporučujem lacnejšie riešenie a tou je výmena eger ventilu kde cena sa pohybuje od 70 euro za nový,alebo zohnať repas.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mp
Datum: 12.04.15 02:29

Vidíte, to jste mě zase uvedl, že něco špatně chápu. Vždy jsem si myslel, že výraz (táhnout od spoda) řečeno v lidovém žargonu znamená, že prostě to auto jede plynule a nemusí se prostě šlapat na plyn, pokud člověk nepotřebuje nějak rychle měnit rychlost jízdy (z nějakého důvodu). Naopak tomu druhému říkám akcelerace. Zatlačit do sedaček.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepe1
Datum: 13.04.15 18:57

Jestliže je slyšet syčení, je asi poškozená hadička od podtlaku z vakuové pumpy. Projděte všechny hadičky na turbu a k posilovači brzd. Ideál je vyměnit je.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kawalier
Datum: 13.04.15 21:00

@hujer123 pod jakým kanálem najdu ten plnící tlak? Jinak o víkendu sem měl hadice sání venku a co se mi nezdálo to sem trochu u hliníkové trubky zamazal siliojem který vydrží teplotu 250stupňů. Zbejvá dořešit hadice u turba která má lehce vůli a pak jedna u IC popřípadně ty spoje taky zasilikonovat.

Poznatek malinko mi příjde, že to jede lépe, ale pořád to maluinko někde jakoby uchází.

 

Od: momolo
Datum: 18.04.15 11:02

N75 ventil jsi kontroloval? Často nedává korektní podtlak a auto pak nejede, projevuje se to právě tak, že turbo tlačí jen v určitých otáčkách - výš než by mělo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kawalier
Datum: 18.04.15 20:17

tak sem koukal na tu regulaci a jde s tím jak už tu někdo psal hnout, ale musím přitlačit. Takže možná trochu zarezlá. Zjisitl sem také, že hadice u IC byly ve spojích bajonetu od oleje a nedržely moc. Tak na jedné straně upraveno a zafixováno už ani kapka. Ale u druhé na kterou se napojuje hliníková trubka sem oběvil, že asi v servisu to někdo zkoušel upravit navrtal do toho blbě šroubek a přes to teď teče olej a i vzduch. Zkoušel sem to utěsnit silikonem, ale pořád to tam teče. Takže budu kupovat novou.

Ventil n75 sem kdysi zkoušel přes VAg měl cvakat a cvakal jak jinak se dá eště otestovat a ty podtlakové hadičky? Děkuji

Datum: 18.04.15 21:00

a rozpojil jsi to táhlo na bance nebo jsi hybal s celym?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kawalier
Datum: 28.04.15 11:55

hýbal sem celým táhlem jelikož sem se zespodu na to moc nedostal. Ale příjde mi, že regulace chodí dobře přece by to jinak padalo do nouzovéhé režimu. Jediný co sem teď dělal všechny hadice sem poupravoval tak aby drželi a už skr připojení zatím neuníká olej. A trochu mi příjde, že se to zlepšilo. Budu pokračovat dále v pátrání.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.