Chci koupit fabii kombi

Od: Datum: 07.04.15 10:39 odpovědí: 27 změna: 09.04.15 11:10

zdravím ve spolek

Potřebuji poradit-chci koupit fabii , kombi, benzín,rok 2004-2007, standartní výbava, ročně najedu 5- 6000 km , většinou do práce 15 km tam a 15km zpět.jezdím m klidmnonou jízdou ve třech lidech, nebo s rodinou ve čtyřech.(2dospělá 2malé děti) a nevím kterou, čtu recenze a každej má jiný názor, potřebuji spíše radu odborníka""

jde mi o co nejmenší poruchovost

spotřeba

aby mi neshnilo jako můj escord

díky za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.04.15 11:00
avatar
Fabka pokud neni bourana tak nerezne , rezne max spoj mezi kolem a ridicovymi dvermi. To je treba osetrit. Jinak co rict? Ber 1,4 8V nebo 1,4 16v (55kw) ta jede lepe , ale jiz ma rozvodovy remen. Jinak auto je jednoduche , 1,4ky nesmrtelne motory. Jedine co sem tam odejde je tesneni hlavy ci zapalovani valce. opravi to kde kdo. A hlavne se prodavaji za pakatel vzhledem k najezdu nebudu radit diesla.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: jmlc®
Datum: 07.04.15 11:04
avatar

naprostý souhlas - jen bych doporučil tazateli ještě jednu maličkost - pokud chcete něco převážet, buďte si vědom rozdílnosti vnitřního prostoru u fordu a fabie - jak velikost, tak i variabilita sedadel... a kombi kvůli psovi= do fabie jedině ratlíčka...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 07.04.15 11:14

jj, souhlas. rodinka s 2 děckama do Fabky kombíku = sardinky. Koukni na Focuse kombíka - koupit za 20 něco ještě neshnilýho, 30 nasypat do údržby a má za 50 o třídu lepší auto než Fabku za 50. Motor 1,6 74kW nebo 1,8 (ta sice víc žere ve městě, ale motor to je lepší)

U Fabky i s tímhle nájezdem klidně 1,9 SDI - nesmrtelný motor co jezdí za 5L. Nevýhoda nedá se s tim předjet.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cica®
Datum: 07.04.15 11:44

fokuse nechci,fotda vůbec, hnijou i ty nové,nemí shnilého escorda tak jezdí pořád ale fordi trpí a už nechci ..

jinak myslím že dvě děcka se snad musí vejít do zádu, jinak v rodině mám evšichni pod 170cm.. je pravda že kombíka potřebuji v zadu pro psa, ale jedu s ním tak 5x ročně, takže nejezdím s psíkem každý den..

jinak sem zvyklý na klidnou jízdu,nepotřebuji a ani nepředjíždím,nejsem zastánce rychlé jízdy

Od: cica®
Datum: 07.04.15 11:40

díky moc se v to nevyznám je tam 1.4 MPI, PAK 1.4 16V, Je lepšéí se řemenem nebo bez?s řetězem je asi hlučnější ne?

těsnění a zapalování jaká je cena oprav?

Datum: 07.04.15 12:01
avatar

Ja mel prasklou hlavu , takze frezovani , svarovani , nove vsechno tesneni , olej , prace 5tisic. Nova zapalovaci lista 1000 - 1500. Pneu nove stoji kolem litru.

Kdyz je novy retez tak je klid , kdyz se vytaha tak se da vymenit za cca 4stovky. A kdyz nechces tak ho nemusis nikdy menit.

Kdyz koupis nove auto tak rozvody bys mel okamzite vymenit

doplněno 07.04.15 12:09:

*nove = ojete

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cica®
Datum: 07.04.15 12:09
servořízení prej dosti odhází a je drahé? u 1.4 16 v je to tak? jaká je spotřeba auta díky na 100/km
Datum: 07.04.15 12:12
avatar

servo - odchazi dost cidlo otaceni kola , ten stoji kolem dvojky , jinak pokud odejde cerpadlo tak to uz je nejhorsi a stoji kolem 7-9tky. Podle toho jake to je cerpadlo. Jinak mraky N.D. jde sehnat na vrakaci , jenze tam je riziko jako vzdy

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cica®
Datum: 07.04.15 12:18

tak koukám že se pěkně rozepisuješ, zprve si psal jen pár závad ,napíšu další a ty se rozepíšeš, takže co ještě je za závady, to už je trochu dost

Od: jmlc®
Datum: 07.04.15 12:22
avatar

Jakékoliv auto starší 3 let je poruchové - záleží na kusu, jaký seženete...

U fabie vypsal kolega jen ty nejčastější nešvary, přidal bych ještě stahovačku oken a žloutnutí parabol světlometů. Jedná se o to, že s ohledem na své stáří ten vůz dokáže ještě hodně posloužit a servis je možná někdy častý, ale levný. Mám doma Citroena, takže vím, jak dokáže být servis krutý na cenách ND...

Když najdete 1,4 16v 55kw z rodiny, kde se o něj starali, může vám sloužit dalších 10 let bez významných investic.

doplněno 07.04.15 12:26:

Řekl bych zmíněná motorizace, Fabie I a pokud hledáte, pak metalízu bez koroze. ND můžete vyměnit, většina věcí je spotřebního charakteru ... brzdy, výfuk,..., plechy některé také,... ale bolístky jako koroze dveří, kufru,... to už je složitější..

Já bych se díval po "stříbrné metalíze" - těch je na vrakovištích spousta.. kvůli případným ND v barvě.

doplněno 07.04.15 12:34:

s broukem do hlavy - alternativa:

Opel Zafira 1,8 16V 85/92kW - http://moje.auto.cz/IJK/autobus.html a http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Opel/Zafira/

Motorizaci měl otec - motor byl naprosto skvělý. Soused má naftu - ale na motor nadává..

Nevýhoda těchto vozů je elektrika (čím lepší výbava, tím častější potíže) a častější výměna předních brzd a tlumičů... je to prostě těžší auto..

Co do prostoru, výbavy, pohodlí.. 5+pes - naprosto pohodový vůz, který se nedá s fabií porovnat.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: cica®
Datum: 07.04.15 12:24

díky, no najedu max 6 000km ročně ..takže těch 10let jak píšete by mohla

Od: cica®
Datum: 07.04.15 12:22

se ještě zeptám jinak jaká fábka z jakého roku je držák a co nejméně elektroniky..

Datum: 07.04.15 12:23
avatar

co cekas? je to stare auto ...

Ja mel zavadu jen s ABS - litr za nove cidlo a prasknutou hlavu , jinak klasika , predni naprava , kulovy cep (dekuji za krasne dalnice a okrsky ) . Jinak nic vic , s autem jsem najezdil pres 50tisic.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: cica®
Datum: 07.04.15 12:25

jjo v poho ,to já chápu díky ti.

Datum: 07.04.15 12:27
avatar

Jinak chcesli vetsi auto tak jak pisou mondeo nebo astru nebo mareu popr oktu /ano ta je celkem predrazena a vzadu mista tez neni moc/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 07.04.15 12:45

jj, Marea Weekend. Na rozdíl od Fordů nerezne. Slušný motor je 1,9 JTD. Cena výborná - je to hnusný auto tak je za hubičku... Bohužel končily někdy kolem roku 2003, takže všechno jsou starý pekáče... To ty Fabky ale taky...

Ale 10 let stará Fabka těžko vydrží dalších 10 let - sůl udělá svoje...

Fabku - chce to vyzkoušet, aby po Escortu nenastal šok o kolik tam je míň místa. I ten kombk má malý kufr, hodně vadí podběhy. Jeden kočár a je to plný.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cica®
Datum: 07.04.15 12:54

jo kočárky už nemám, dříve sem měl favorita, ted escorda, takže pejít byl taky šok

Datum: 07.04.15 16:09

Těch 20 let ta fábka bez problému vydrží. Měl jsem r.v.1999 1,4/74 kW, před 2 lety šla pryč, ale mám možnost na ni i teď občas mrknout a ani po 16 letech nic nerezne. Pouze to, co se podařilo odřít.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cica®
Datum: 07.04.15 12:55

říkám forda už ne!hnije a hnije

Datum: 07.04.15 16:28

1) Rozdodnout se, zda chceš první nebo druhou generaci. Druhá generace má o dost více místa na zadních sedadlech, celkově je praktičtější, asi i krapet spolehlivější ... ale nedá se na ni dívat. Nezapomeň si rozmyslet, jakou požaduješ výbavu (některé Fabie nemají ani centrál, natož klimatizaci, naproti tomu výbava Elegance má vše potřebné).

2) Co se týče motorů první generace po faceliftu (2004-2007):

1.2 HTP 40 a 47 kW. Nebrat (málo spolehlivé, špatný poměr dynamika/spotřeba, 40 kW varianta je pro kombíka zoufale nevýkonná)

1.4 16V 55, 59 a 74 kW. Dobrý poměr dynamika/spotřeba, celkem spolehlivé, ale pozor na to, že ceny dílů na tyto motory nejsou za hubičku (například rozvodová sada). 55 kW má dlouhé převody a nízkou spotřebu, ale drží si na trhu ojetin vysokou cenu a není moc dynamický. 74 kW má krátké převody, což vylepšuje dynamiku, ale dříve se u něj může dostavit spotřeba oleje daná opotřebením (měl by se pak překroužkovat). Nejlepší je modernizovaná varianta motoru s 59 kW, která se začala montovat v průběhu roku 2006. Pozná se podle toho, že už nemá velký kryt motoru a sací filtr je umístěn v samostatném boxu. Tyto motory se často vyskytují ve služebních autech, pozor na kombíky s dřívější přestavbou N1, jsou homologovány jako čtyřmístné.

2.0 85 kW. Nejspolehlivější, i když rád žere olej (už jako nový). Servis je komplikován tím, že je v motorovém prostoru málo místa. Extrémně pružný, jede na pětku obec neobec, kopec nekopec. Vyšší spotřeba na krátkých trasách, jinak překvapivě úsporný. Ve vyšších otáčkách hučí. U nás prakticky nesehnatelný, musel byste pro něj do Německa, kde si drží vysokou cenu.

3) Druhá generace před faceliftem (2007):

1.2 HTP 44 a 51 kW. O něco lepší než v první generaci, ale doporučitelné jsou až od roku 2010.

1.4 16V 63 kW. Podobný jako 59 kW varianta první generace.

1.6 16V 77 kW Celkem spolehlivý. Narozdíl od 1.4 16V má řetez, lepší dynamiku a o něco vyšší spotřebu.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: cica®
Datum: 08.04.15 00:01

ahoj díky za info

1) nevím co je první a druhá generace, místo-jelikož mám krátké nohy a malou postavu tak mám přední sedačku co nejblíže to jde k volantu,takže třeba u escorda si klidně v zádu může člověk antáhnout i nohy, takže myslím že ve fabce to bude taky v pohodě.

2) 204-2007 je první generace? co je 2001- 2006 díkymoc tomu enrozumím.. osobně počátám s rokem někde 2003-2007

1.2 jjo slyšel sme jen samé negativa,3)co ej facelift?

takže mi doporučuješ jako ne kvůli spotřebě, poruchovosti..atdd 1.4 16 v 59kv? díky za info

Datum: 08.04.15 09:18

První generace Fabie Combi se vyráběla v letech 2000-2007:

http://upload.wikimedia.org/w…3/Skoda_fabia_kombi_v_sst.jpg

Druhá generace Fabie Combi se vyráběla v letech 2007-2014:

http://img.auto.cz/auto/base/…20/teskfa21_4827efa8e9237.jpg

Facelift je modernizace vzhledu auta v rámci dané generace (u první generace v roce 2004, u druhé generace v roce 2010). Ale není to až tak důležité a když se o auta nezajímáte, tak to ani nepoznáte.

Do výčtu motorů jsem nedával 1.4 MPI 50 kW, protože se vyráběl jen do roku 2002. Je to skoro nezničitelný motor, závady jsou, ale bývají velmi levně řešitelné. Takže z hlediska průměrného uživatele je negativem vyšší spotřeba. Ale při malém nájezdu není spotřeba až tak důležitá.

Hlavně doporučuju, abyste si konkrétní kus auta dobře proveřil. Pokud autům nerozumíte, nekupujte ho sám. Pozor na vylítané služebáky a přestavby N1 (kvůli odpočtu DPH jsou homologovány jako čtyřmístné, vzadu uprostřed sedačka je, ale není tam pás a nesmí se tam sedět). Počítejte s tím, že tak polovina Fabií má stočený tachometr. U motorů 1.4 16V může hned na začátku nastat investice do výměny rozvodů, protože majitel to někdy prodá těsně před tímto servisním úkonem. Žádný motor ve Fabii není optimální, vždy je tam něco pro a proti, ale zdá se mi, že ten 1.4 16V 59 kW má těch pro nejvíc. Ale montoval se jen krátce, na přelomu let 2006/2007.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.04.15 09:54
avatar
Nemuzu souhlasit F2 je uzsi a mista je mene nez ve F1. Jezdim a jsem zvykly na F1 a po sednuti u kamose ve F2 na misto spolujezdce jsem nechapal. Nohy u sebe jak ve vezeni , vsechno stisnene no fakt hnus. To radeji bych vual astru nebo mondeo
Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 08.04.15 18:27

To asi ano, vpředu zavází ta středová konzole. Ale já měl na mysli prostor na zadních sedadlech v podélném směru, tzn. když si dopředu sedne vysoký řidič, tak za něj se dospělý člověk už neposadí. Ale tazatel říkal, že je malý a že má malé děti, takže to by vadit nemělo. Ten úzký interiér bývá kritizován, ale pro mě osobně je výhodný v tom, že můžu mít levý loket na loketní opěrce ve dveřích a dosáhnu přitom na volant a levou páčku, zatímco pravou ruku mám na středové loketní opěrce a dosáhnu přitom na volant a pravou páčku. Když pak sednu do širšího auta, tak nedosáhnu a chybí mi to.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 09.04.15 11:10

"Vzadu děti" - píše že už nemá kočárky a chce to na 10 let, to moc malý děti nebudou = už za 5 let vzadu sardinky.

Motor za mne asi nejlíp 1,9 sdi, nebo 1,4, 1,6 - tam je to asi jedno jaká verze, s jeho nájezdem budou v pohodě všechny (pokud nebude mít smůlu na kus nebo to nezlikviduje prasením).

Slušnou Mareu sežene do 30 tisíc a je to o řád lepší auto... Nebo Forda i když rezne, 5 let vydrží a pak další, asi nejlíp Focus a z oblasti kde se nesolí = Holandsko, Itálie atd. S Fabkou bude vzpomínat na zlatý časy kdy jezdil v Escortu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.04.15 16:46

pokud ti jde o spotřebu a nevadi ti traktory tak SDI.. z benzinaku bych šel do 16V, ale asi bych nechtěl 55kw.. přijde mi to dost zdechle.. to už pak je na zvaženi mpi 50kw, sice asi bude mít vyšší spotřebu o trošku, ale zase levnější údržba,,

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cica®
Datum: 08.04.15 00:04

moc se bevyznám v tom 1.4 mpi, 1.4 16 , 1.4 55kw, 1.4 59kw

jde mi o spotřebu,poruchovost co nejmenší, základní vybavení! nic moc elektriky,levnější údržbu, nemusí jet rychle ,jezdím klidnou jízdou a najedu jak sme psal max 6000 km ročně, nechci aby to hnilo jak escord.. tak a ted i vyberte asi chci moc

případně ještě jiné auto na doporučení s těmito vlastnostmi

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.