Naklapeci zvedak. kolebka

Od: Datum: 01.04.15 09:36 odpovědí: 24 změna: 22.09.16 11:21
Dobry den. Potreboval bych poradit popripade pokud to nekdo ma doma o omereni aby to bylo funkcni.
Chci si vyrobit naklapeci zvedak. Muze nekdo spocitat spravne uhly popr navrhnout nakres podle ktereho by se to dalo vyrobit.?
Pro bezpecnost predpokladam za nutnost pouzit kozy pod kola nebo prahy.
Dekuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.04.15 11:29

no nevim...

to uchycení pouze na středu prahu je nic moc, viděl jste prahy na nějakém novém autě?

Nahoře té houpačky by muselo být nějaké Učko, které přenese zatížení na body k tomu určené.

Jinak konstrukce jako taková je jednoduchá.

doplněno 01.04.15 15:07:

Nevím jaký návod potřebujete. vždyť to klidně můžete udělat přesně jako je na té fotce...

Normální lešenářskou trubku a z toho to udělat celé.

Nemusim nic měřit ani počítat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.15 11:51
Samozdrejme ze vim jak vypadaji prahy u novych aut. Na obranu tohoto zvedaku musim dodat ze toto je kopie zvedaku ktery se normalne prodava takze to neni pouze vymysl nejakeho kutila.
Od: asd1
Datum: 01.04.15 13:43

Možná se normálně prodává, ale na normální auto ho použít nesmíš ;)

Kolíbka je průserový nářadí, jen z okolí znám hned několik smrťáků.. Jako pojistka nestačí koza, ale musí to být něco co se nezvrtne do strany ani nepropíchne podlahu auta = velkej špalek atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.15 14:03
A na jake nenormalni auto ho smis tedy pouzit? Jinak tyhle rady jsou mi na prd. Ptal jsem se na navod.! Drzte se tematu
http://www.autolift3000.com/
http://www.autotech-chotebor.…/detail/naklapeci-zvedak-3000
Datum: 01.04.15 15:51
avatar

Kratas,

doma toto nemám, oměření dle Vašeho auta, přesně podle odkazů, které jste dadal sám. Pokud Vám nestačí Vámi dodaný obrázek, co dále potřebujete?

Šikovný kutil si poradí, pokud má vybavení dílny, tak za sobotu to má i s natřením.

Nebo jsem nepochopil dotaz?

doplněno 01.04.15 21:11:

Kratas, ano živím se rukama. Víte co jsem udělal domamontů?

Od kopátka, traktůrků, různých vleků, formátovek na laminátové desky, pojízdných bran, sloupový zvedák na auto..

Jelikož o sobě vím, že jsem manuálně zručný, určitě bych si s tím poradil.

Ono pokud nemáte výkresovou dokumentaci, musíte dělat pokus - omyl. Třeba i model ze dřeva..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.15 20:48

prave ze to není tak jednoduché! na netu je dost fór kde to nekdo zkousel ale nepovedlo se. dle meho nazoru je celkem dulezite znat rozmery a maximalni uhel otevrení ,,nůžek"

jen pro príklad nejcasteji řeší to že ta zavitova tyč to nevydrzi. a proste se ohne proto je dulezite znat rozmery a uhly při velkém/ malém úhlu je zavitovka nadmerne zatezovana.

Milane živíte se rukama? řekl bych že ne protože nemáte pojem o tom co je na tomto výrobku prace. opět mi vaše rada napomohla, kdyby to bylo tak jednoduche uz bych to měl svařené!

prosím všechny co s tímto mají zkušenost nebo mají doma originál at napíšou, ostatní raději neodpovidejte stejne to pro mne nemá vypovídající hodnotu tedy jedná se jen o plkání o ničem. děkuji za pochopení.

Od: asd1
Datum: 01.04.15 20:59

Asi takhle: pokud to neumíš udělat podle toho obrázku, tak vydělej prachy tim co umíš a kup si to hotový. Jestli máš aspoň trohcu ánunk o strojařině, tak úhly a vzdálenosti rozměříš a namáhání a materiál si zvolíš sám. Hotový návod + nákres - něco ti sem někdo vylepí, ty to uděláš a pak pod to vlezeš? Rozplácne to tebe, hlavně když si jako pojistku dáš standartní kozu která bez problému propíchne podlahu nebo se zvrtne a auto jde až na zem (a tohle upozornění bereš jako blbý kecy). Návod nemám a vymýšlet ti ho nebudu i když bych to uměl... Praskající závitovky - to dělal debil který si řekl "to bude stačit" a nestačilo, přitom spočítat sílu a navrhnout závit je v tomhle případě primitivní záležitost...

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 01.04.15 21:12
avatar

asd1, souhlas. Vždyť tam je tolika obrázků...

doplněno 02.04.15 14:30:

Už ne pro tazetele, ale pro ostatní šikulové. Podle mne se jedná o klasický nůžkový zvedák, jen si nedovedu představit práci na takto nakloněném vozidle, přesněji jak drží vozidlo ve styku práh vozidla a zvedák. Zřejmě guma, proti skluzu, ale ze zkušenosti vím, jak se i sloupák při složitější práci pohybuje. Zde bych se bál zabrat za zarezlý šroub, abych vozidlo neschodil ze stojánku..

Vzhledem k tomu, že se nikdo nevyjádřil k tomu, že ho má doma, domnívám se, že tento způsob zvedání vozidla zdá se mi poněkud nešťastným..

Přeji krásné velikonoce..

(není smajlík velikonočního vajíčka?)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 02.04.15 14:37

Milane pozor, budete označen za debila ;) Mmch. jemu by nejspíš nestačil ani ten návod s rozměrama a rozpisem materiálu... *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.15 14:55
avatar

asd, nebudu za debila páč taztel nebude odpovídat.

Ale fakt by mne zajímalo držení vozidla na té kolébce..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.15 21:14

asi tak...

navíc na tom originálu je jasně vidět že závitová tyč je na obou stranách heveru a navíc je v trubce. Takže se prostě ohnout nemůže...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.15 21:30
Tady je nekdo zase moc chytry.nerozumim tomu proc vubec odpovidate kdyz mi to nijak nepomuze to ono pokus omyl tomu jsem se chtel prave vyhnout. Chtel jsem od nekoho kdo to ma doma at uz origo nebo samodomo aby mi poskytl info o rozmerech a ne plkani o nicem resp o tom jak jste uzasni a druhy je debil co to nedokaze sestrojit a spocitat. Tak se dal navzajem placejte po ramenou uzasnaci a uz na mou otazku neodpovidejte pokud tedy neprijdete s necim co mi s danym vyrobkem pomuze. Dekuji. Respektujte to prosim a uz neodpovidejte.
Datum: 01.04.15 21:39

Pokud Vám k výrobě nestačí fotky na Vámi vloženém odkazu , tak je to opravdu marné.

Jasně tam vidíte detailní provedení zvedáku, maximální úhel otevření i zavření, jak je řešené zvednání, aretace proti převrácení, atd... nevím co víc chcete.

Třena abz k Vám někdo z nás schopnějších přijel a udělal to za Vás?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.15 06:01
Dalsi deb*l co nechape ze kdyz vi ho*vno tak mi nema odpovidat!
Pro mene inteligentni jedince pokud nemate pro me cenne informace tak sem Nepiste!
Datum: 02.04.15 06:27
avatar
Kratast, požádal jste o radu, jak na to. Zřejmě to nedokážete sám nakreslit a vypočítat.
Ti znalí nebo se zkušenostmi odpověděli. To se Vám nelíbí. Napadáte je. Častujete různými poznámkami o jejich inteligenci a duševním stavu. Jste vulgární. Takto většinou žadatelé o pomoc nevystupují.
Korunu tomu nasadil nejen Váš poslední příspěvek, ale i ten - cituji: ( plkani o nicem resp o tom jak jste uzasni a druhy je debil co to nedokaze sestrojit a spocitat. Tak se dal navzajem placejte po ramenou)
Mnozí z nás se ptají: kdo je teda debil, který to nedokáže sestrojit a spočítat? Kdo se plácá ho ramenou, jaký je frajer, jak to těm debilům dal? Komu příště asi svoje poznatky, zkušenosti a rady neposkytneme?
Máte pravdu! Méně inteligentní jedinci by sem opravdu neměli psát.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.15 15:03

Závitová tyč to nemusí vydržet, to je pravda, ale podle mě se ohnout nemůže, protože je namáhaná na tah. Takže se může přetrhnout, nebo strhnout závit, ale ohnout ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.15 21:46
Abych to uvedl na pravou miru: otazka uplne v pocatku byla polozena celkem jednoduse. Pro me jsou odpovedi typu vzdyt to tam vidis apod. K nicemu. Schanel jsem nekoho kdo to ma doma zda by mi to mohl omerit popr sve poznatky. Chtel jsem se vyhnout pokusu omylu tim spise kdyz pod to auto budu lezt. Vse co tu radci pisi je mi tak nejak k nicemu. To je mi jasne ze ledacos vyctu z tech obrazku, ale nevyctu tam vse a tim padem bych se schyloval opet k pokusu omylu. Jen me zarazi kdyz to tam vsechno je jak tu pisete proc nenapisete treba dle obrazku je uhel ten a ten pouzita snekova prevodovka sila materiatu je takova a takova. To by byla vyhovujici odpoved spise nez kdyz to neumis tak to nedelej nebo sikovny kutil by si poradil. A jak jsem psal na netu se s timto zabyvalo celkem dost kutilu a nekteri s tim nedokazali zvednout ani felicii a tomu jsem se chtel vyhnout nejistemu vysledku po x dnech stravenych predelavanim a dumanim kde je chyba.
Datum: 03.04.15 11:09
avatar

kratas, zkuste mi odpovědět, jak vozidlo drží na zvedáku za prahy, čím je tam připevněno, že nesjede jako na lyžích...

Osobně mám dosti zkušeností s podobnou činností, (i když mi to nevěříte), ale určitě bych se bál lehnout pod takto nakloněné a nezajištěné vozidlo.

Třeba to doma nemají kutilové proto, že to není nic moc dobrá zvedák.

Přeji hezké velikonoce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 03.04.15 11:44

Zdravím, vždyť je ten zvedák blbost. To už je bezpečnější stranové zvednutí, ale to už je zase jiná kapitola. Pokud neselže zrovna zvedák, tak Vás jednou zklamou prahy či nižší tření a to se potom už většinou s nikým ani nepozdravíte. Pokud chcete přirovnání bezpečnosti, tak je to jako lézt pod zvednutou korbu, bez bezpečností tyče. Dvakrát třikrát to výjde, ale potom i mocná hydraulika selže a je z Vás paštika a to ani na té korvě nemusí nic být-klesá obdivuhodně rychle.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.04.15 01:15
avatar

Zdravím,
ono na tom zvedáku není moc co počítat. Všechy síly působící na zvedák jsou v podstatě statické, takže je to pouze o únosnosti materálů.
Šířka mezi prahy je známá (odvíjí se od zvedaného auta), výška rámů bude vycházet z výšky auta v nezvednutém stavu a ve stavu maximálního zvednutí. Pokud chci teda auto zvedat třeba tak, aby spodní hrana prahů byla 50cm nad zemí, položím si na zem rovnoběžně 2 kusy materiálu vzdálené od sebe 50cm, vezmu třetí kus materiálu a dám ho v úhlu 45° na tyto rovnoběžky. Odměřím délku úhlopříčně vloženého materiálu a mám +- výšku rámů. Vycházím přitom z toho, že nejefektivnější zvedání (nejmenší počet otáček šroubu na 1cm zdvihu) je právě do těch 45° úhlu zvedáku.
Co se týká možnosti sesmeknutí auta z překlápěcích podložek - pokud tam dám klasickou gumu třeba 10mm výšky, auto se sesmeknout nemůže (zvýší se tření). Pokud budu chtít být extra puntičkář a mít to hodně pojištěné, místo gumy tam dám na míru ustřižený kus protiskluzových podložek - pak se to nehne ani náhodou.
Proboření překlápěcích podložek do prahů - v podstatě nemožné, protože se váha auta rozkládá na velkou plochu prahů. Prahy jsou profilovaný (ohraněný plech), který se tlakem jen tak nezbortí, ani když je částečně zkorodovaný. Proboření se do prahů by přicházelo v úvahu pouze ve dvou případech
- krátké překlápěcí podložky (třeba 10cm), pak se ale jedná o zvedání v bodech (jako když byste tam dali klasický hever)
- totální prorezavění prahů přesně v místech konců překlápěcích podložek, ale pak se vám to proboří pouze na jednom místě a stabilitu auta na zvedáku to nemá šnaci nijak ohrozit.
Takže překlápěcí podložky - čím delší, tím lepší (co profil prahu dovolí - některá auta mají prahy do oblouku) , ideálně je naohýbat z plechu tl. 2.0mm s výškou hran třeba 2cm.
Nejzásadnější na celém zvedáku je zvedací mechanismus, tj. šroub (šrouby). Laické řešení je použít pouze jeden šroub - nejsou potřeba úhlové šnekové převodovky. V případě použití 2 šroubů je vetší bezpečnost zvedáku - šrouby mohou být slabší a i kdyby jeden šroub prasknul, podrží to druhý. Při použití jednoho šroubu je třeba auto podkládat - když praskne ten jeden jediný šroub, jde to celé dolů. Prodávané řešení tohle má vyřešené tak, že po zvednutí se kolíkem zajistí trvalá poloha na dvou do sebe se zasouvacích trubek (jäklů) s vyvrtanými otvory. Což by šlo u amatérské výroby udělat také.
Jaký šroub použít? Nabízí se řešit to závitovou tyčí s normálním metrickým závitem. Ale to není řešení zrovna ideální - metrický závit má snahu se při větším zatížení přidírat, takže je přeba ho stále dostatečně mazat. Navíc není dostatečně pevný. Nejlepší řešení je jako zvedací šroub použít závitovou tyč s trapézovým závitem, kde se tlak roznáší na větší plochu (větší plocha boku závitu) a nehrozí tak nebezpečí přídání. Trapézové závitové tyče lze normálně zakoupit. U takového zvedáku bych to viděl na velikost TR 30, pak bude průřez závitu dostatečný. Závitový tyč je namáhaná na tah, takže pokud se závit nebude přidírat, nehrozí ohnutí závitové tyče.
Samostatná kapitola (a řekl bych, že neproblematičtější a také nejdůležitější) je závitová matice a uchycení závitové tyče. Jak pevná část (pro uchycení konce šroubu), tak pohyblivá část (matice - dostatečně dlouhé - na několik stoupání závitu - pro pevné vedení) musí být uchyceny výkyvně (na čepech, aby se přizpůsobvaly úhlům pohybujícho se šroubu). Pevná část musí být udělaná tak, že šroub bude upevněn v axiálním ložisku pro zachycení osových tlaků a tím i lehký pohyb šroubu. Matici bych v každém případě vybavil maznicí, ideálně pro tlakový ruční mazací lis. Jako mazivo optimálně použít grafitový mazací tuk či ještě lépe tuk s příměsí mědi. Pozn. - na zvedacím šroubu a uchycení matic si dejte nejvíc záležet - na tom závisí bezproblémová funkčnost zvedáku.
Pokud budete zvedák svářet sám, optimální by bylo použítí sváření CO2. Pokud dostatečně provaříte kořen sváru, nemůže vám zvedák ani při zatížení ve svárech povolit.
Materiál na rámy bych volil profil Jäkl s co nejsilnější stěnou (třeba 2.0mm nebo 3.0mm) průřezu třeba 40x20 nebo 60x30 (60x40) podle toho, jak široká budete mít pojezdová kolečka - plocháče pro osičky koleček vařit zásadně na bok Jäklu kvůli pevnosti profilu. Čistě teoreticky - pokud dobře vyřešíte otočné místo kratší vzpěry toho "Áčka" a budou kvalitní sváry, tak celá konstrukce by klidně mohla být i z profilu Jäkl 20x20x2mm a udrželo by to statické tlaky taky - zátěž na každou stranu bude při 2t autě pouhá 1t - statická. Že by se i takový slabý profil ani nehnul lze klidně ověřit třeba tak, že si auto zvednete a pod něj svisle dáte sloupek z tohoto Jäklu a auto na něj (samozřejmě přes podložky) spustíte. Jinak se stačí podívat na klasické hevery dodávané s auty (či prodávané k autům) - to je doslova "pouťovina" že by člověk brečel a auto to udrží taky.
Jinak co se týká praktičnosti, tak nepovažuju tento zvedák za to nejpraktičtější, co na trhu je, protože se dostanete buď pouze k zvednutému předku či zadku auta a jinak to překáží. Já si tento způsob zvedání řeším tak, že auto zvednu vysokou 20t panenkou z náklaďáku na max. výsuv (odhadem cca 80cm) a pak, aby mi panenka nepřekážela, tak to řeším 2 kozičkami pod nosníky a panenku vyndám. Je fakt, že to zvedám na několikrát a trvá to déle, ale nemám možnost pevného (třeba betonového) podkladu, takže by mi pojízdný zvedák byl k ničemu a způsob s panenkou mohu používat i na nezpevněném terénu (trávě).
Jen pro inspiraci - mně se velmi líbí zvedáky "z boku" - funguje to jako autokolíbka, ale stačí k tomu jeden člověk na rozdíl od klasické autokolíbky, které mám, ale jsou pro překlopení auta potřeba 2-3 lidí. Odkazy jsou na prodávané provedení, ale už jsem taky viděl na YT video někde z Ruska, kde to bylo vytvořené svépomocí.





Tohle video má několik dílů

Ohodnoceno: 3x
 

 

Datum: 04.04.15 07:33
Ronyx super odpoved.konecne nekdo kdo tomu rozumi a nemluvi jen do vetru.
Datum: 04.04.15 10:00

Aby sis nestěžoval, že ti bráníme v rozletu, máš tady rozbor sil pro pevnostní výpočet.

schvílně si to spočítej pro malý úhel alfa. Při výpočtu šroubu je třeba kromě vypočítané tahové síly počítat ještě s namáháním na krut. Počítal bych s bezpečností minimálně 2.

doplněno 04.04.15 10:07:

Tak vzorečky neumím vložit. Zkusímvečer, možná že to někdo zatím udělá za mě. prozatím síla F3 rovná se F1 lomeno

2 tangens alfa. Síla F2 rovná se F1 lomeno 2 sinus alfa.

doplněno 04.04.15 10:08:

F1 hmotnost vozidla. F3 síla ve šroubu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 04.04.15 10:28

Zdravím, já bych sem žádné výpočty nevkládal. "Civilista" co je špatně použije, když neví co je to návrhová bezpečnost atd., tak by to nemuselo dopadnou dobře. Navíc nikdo neví, jak moc dovedené bude svařování, takže asi tak. Jestli není lepší klasická rampa.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: tojefuck
Datum: 22.09.16 11:21

for Tratast: Už jsi to sestavil? docela mě tento typ zvedáku taky zajímal tak jestli už máš nějakou zkušenost..

-jinak jsem kdysi uvažoval o dvou heverech ze škodovky (120..) mezi ně trubku s podložkami pro prahy, jednoduché skladné ale dost nebezpečné .. misí se zvětšit "noha" heveru aby se to neklopilo do stran, a pak bud musí být dva lidi každý na jedné staně a nebo se naběháš po kousku na každé staněm ale i na to je řešení jen to nebudu psát sem klidně napíšu na email.. další mínus je únosnost heveru

fro Ronyx: super už jsem myslel že tu nebude nikdo kdo by normálně odpověděl, jen k tomu bočnímu zvedáku jak tam máš videa, obzvláště na posledním videu je nádherně vidět jak to kroutí celou kastli do vrtule.. to asi není to co by jsme chtěly.. ale jinak to vypadá skvěle :)

pro ostatní jedince typu trtr: slyšeli jste o tom že střelné zbraně zabíjejí? jak je to možné?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.