Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pohon - je lepší přední nebo zadní?

Od: kuba* odpovědí: 14 změna:

Je lepší auto s předním pohonem nebo zadním pohonem?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

layborr*
hodnocení

5x

Předokolka je přirozeně stabilní

Auta s motorem vpředu a pohonem předních kol se chovají velmi předvídatelně a hlavně jsou už z principu samostabilizující se. Zatímco zadokolka má tendenci se destabilizovat, předokolka naopak téměř vždy následujte "čumák" a má tendenci jet rovně. Plno nadšených řidičů sice tuto vlastnost odsuzuje, ale v krizové situaci je zpravidla předvídatelné chování předokolky výhodnější a bezpečnější. Příkladem může být nyní velmi aktuální přejíždění z pruhu do pruhu na dálnici, která je pod sněhem. Zatímco předokolka se pod plynem celkem snadno přesune přes vrstvu odhrnutého sněhu a břečky uprostřed do druhého pruhu, udržet pod kontrolou zadokolku, která má tendenci se silně přetáčet je mnohem obtížnější.

S těžkým motorem vpředu má předokolka lepší trakci než zadokolka, pokud se potřebujete rozjet na kluzkém povrchu. I přes snahu výrobců mají zadokolky maximálně 50 % hmotnosti na poháněné nápravě, kdežto předokolky nějakých 60 – 70 %. Díky tomu je rozjezd s předokolkou na sněhu snazší, už i díky tomu, že auto má snahu jet rovně, kdežto zadokolka má přirozenou tendenci se přetáčet i při akceleraci. Zadokolka dokáže svou koncepci zužitkovat jen v místě s lepší přilnavostí, kdy se při prudké akceleraci přesune váha dozadu a zatíží dostatečně pneumatiky.

 

isteron
hodnocení

0x

Lepší je predný pohon. Zadný mali žiguláky, cez kardan, Škoda 1000MB - 120. Fiat 126 .p, VW Chrobák . A kde ú už teraz? Sú zastaralé ! A ešte Š 1203.

aroff

"A kde ú už teraz? Sú zastaralé !" Že by něco konstruktérům v BMW a Mercedesu uniklo?

martinhajek*

Pohon zadní nápravy je tedy podle tebe zastaralý? Kde jsi vzal takovou volovinu?!

Přední náhon měly aerovky už před válkou. Není to zastaralá koncepce?

 

kjanik112*
hodnocení

0x

Já jsem zvyklý na zadní náhon, to je automaticky poloviční terénní auto.Dobře projedu polníma a lesníma cestama, kde se přední náhon beznadějně zahrabe.Když si jedu pro dřevo,vydrápu se na vysoký kopec,naložím horu dřeva a pomalu zpátky. Zahoukám na turisty, kteří jdou v cestě.Uhnou, a já si vychutnávám jejich pokleslé brady a vyvalené oči.Nemohou pochopit, jak jsem se vůbec mohl tak vysoko dostat --ŠKODA 120. Na venkově není za škodovku náhrada.

no jo.. jenže v tomhle konceptu se snad vyrabi už jen porsche :D.. jinak tahle zadokolka je trochu jine kafe protože ma plně zatíženou zadní nápravu, sice jsem s ni moc nejezdil ale řekl bych že pokud na ni nazuješ pořádné gumy tak v zimě se před ní mužou jít předokolky zahrabat :D sice kdybych jel na zpatečku tak tě možna trumfnu :D

dericcaster*

Myslím, že vše má své pro a proti. Kdysi jsem Š120 měl. Je pravda, že dokázala projet všelijakým marastem, nadruhou stranu, na kluzské silnici - díky velmi lehkému předku - musel mít člověk na mysli, že nemusí jet vždy tam kam by si přál...

alisa

honzas1, otázkou by spíš bylo, jestli Porsche, Mercedes, BMW (atd.) vůbec vyrábí ten výrobně laciný přední náhon *smich*

 

hodnocení

0x

Přední pohon je výhodnější pro auta s motorem vpředu a zadní pohon je výhodnější pro auta s motorem vzadu. Auta s motorem vpředu a s předním pohonem musí vyjíždět do kluzkého kopce pozpátku :o))

 

hodnocení

0x

Prechod na predný pohon bol najmä z ekonomického hliadiska na úspore materiálu a využitia batožinového materiálu.Inak rozloženie síl je ideálne 50-50,Porsche by rado dalo motor hneď za sedačky.

 

fantom*
hodnocení

0x
Pro mně vyhovuje náhon 4x4 do terénu a na silnici předním náhonem
erikch*

rekl bych ze dnes uz se vytraci takove to opravdove rizeni-i diky vselijakym asistentum-na ktere se i diky medialni masazi vyrobcu spoleha stale vice ridicu(ponechme stranou fakt,ze dnes ziska RP kazdy kdo si je schopen zaplatit autoskolu,je schopen nabiflovat pravidla a rozjede se pri zaverecce...) Neni ani zapotrebi zminovat fyz.zakony-plati vzdy pro vsechny bez rozdilu(a muzete mit v aute x desitek asistentu)...Osobne jezdim po horach s BMW E 36,cili klasika zadek,a nemam problem-naopak i na snehu si rad zablbnu(samozrejme se ale u toho musi premyslet-to je asi bohuzel dnesni hlavni problem,absence uvazovani...) a kdyz uz se to clovek nauci zvladat neni nic nad prujezd zatackou bocnimi dvermi napred...,to ani s predkem ani se ctyrkolkou nezazijete...

takjan*

Pravda. Se zadokolkou (BMW) se musí umět jezdit, pak je to paráda. S pořádnými pneumatikami a ASC-T vyjedu stejně, do velkého kopce víc, než FWD. Rozjezd pravda někdy těžší. A když jsem jezdi se starými BMW bez asistentů, šlo to taky. Naopak podle mne dnes potřebují lidi těch asistentů čím dál víc. Základ je ale být vyježděn, umět to. Samozřejmě řidiči, kteří jedou z A do B a je jim jedno jak, jen se přepravit, potřebují to jednodušší, tj. předokolku..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]