Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bezpečná vzdálenost

Od: aloisb® odpovědí: 31 změna:

V televizi hlásili, že Policie ČR se bude více věnovat v rámci prevence kontrole, zda řidiči dodržují bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Připadá mi to jako velká zhovadilost, protože nikde není tato vzdálenost předepsána a že řidič nedodržel bezpečnou vzdálenost, to se pozná až při kolizi. Navíc když někdo dodržuje tzv. bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, tak se mu tam hned někdo zařadí buď z vedlejší silnice nebo prostě předjede a už je po bezpečné vzdálenosti. Když by se měla striktně dodržovat tzv. "bezpečná" vzdálenost, tak by se vůbec nedalo jezdit ! :o))

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirkamatapat*
hodnocení

3x

Já to občas praktikuji tak,že od okamžiku kdy vozidlo předemnou mine nějaký bod(patník,strom a pod.),začnu počítat jednadvacet,dvaadvacet...Jestliže tentýž bod minu za méně než ty dvě vteřiny,vím že bezpečnou vzdálenost nedodržuji.V Německu se kontroluje bezpečná vzdálenost častěji než u nás a jsou tam za nedodržení dost mastné pokuty,proto také Němci jezdí i u nás s větším rozestupem.Holt výchova je výchova.

Přesně tak. Je to o výchově.

Policie má určitý počet lidí a ten je nesrovnatelný s počtem řidičů na silnicích. Pokud by měla vychovávat policie, tak to nemůže stíhat.

Když se začnou řidiči vychovávat vzájemně mezi sebou, tak si zase budou dělat naschvály a to je taky cesta do pekla.

Jediná možnost, i při stále se zvětšující intenzitě dopravy, je začít každý u sebe. Najít v sobě něco dobrého a klidnou jízdou, ohleduplností a slušností ukázat ostatním řidičům, že není potřeba se stresovat za volantem.

Jenom si zkuste představit, že sedíte v autě autoškoly a neustále vás předjíždí jedno auto za druhým - bez ohledu na pravidla. A je to pouze proto, že řidiči mají zažité: přece se nebudu courat za autoškolou.

Přitom už ale zapoměli, že každý nějak začínal a každý v tom autě autoškoly musel sedět.

asd1

To je nesmysl, němci mají policajtů míň a vychovávat stíhají v pohodě. Pozoruju zajímavý úkaz - čech tady jezdí jako prase, ale jak přejede do němec tak jezdí ukázkově a dodržuje všechno. A němec doma jezdí slušně, ale jakmile přejede k nám tak jede jako prase.

Je to spíš systémem - v německu policie funguje a prase moc dlouho prasit nemůže, nedoplatí se, přijde o řidičák a pokud pojede bez něj tak jde do lochu. Se s nima nemažou... Kdo je slušný tak problém nemá.

takjan*

Policie málo lidí? Máme u nás jeden z nejvyšších počtu opicajtů na občana..

 

mp*
hodnocení

1x

Je fakt, že toto je problém, zejména u nás. Zažil jste třeba jízdu na Německé dálnici? Tak to asi nevěříte. prostě si ti představte, že letíte stopadesátkou (max u nás) za Vámi se řítí někdo Dvěstě (Asi se chce s Mnichova do Frankfurtu dostat v času. Nenajíždí, nebliká, jen jeho blízkost Vám naznačí, že jsou k dispozici další dva až tři pruhy. Prostě super, a najdou si si ta místo auta všech výkonů.

Zatímco u nás se využívá prostřední dálniční pruh na jízdu stodvacítkou. Jedeš v pravém a blba musíš v něm buď podjet, tím pádem jsi pirát a blba ani nenapadne, že dělá něco špatně, anebo abys dostál zákona, tak přejet o dva pruhy doleva...

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Doporučuji absolutně ignorovat mediální masírku v TV a používat mozek. Takzvaná bezpečná vzdálenost není v zákoně stanovena určenou délkou, takže policajti ať si kontrolují bezpečnou vdálenost třeba pobíháním mezi vozidly s metrem v ruce, což by nebylo nezajímavé :))

 

buss
hodnocení

0x

Ano, ta vzdálenost není definována, ale oni něco (kravského?) vymyslí, Faktem je, když se na někoho nalepím, tak prostě se nedá včas reagovat, ta jedna sekunda je potřebná jako minimum. Dvě sec odpovídají, za předpokladu, že je řidič pozorný, sleduje provoz a předvídá, jinak je to zbytečné. Při padesátce je to 28 m. A teď auto s lepšími brzdami vpředu a horšími za ním. Technicky to není problém řešit, něco blikat a podobně. Dva klacky u cesty ...No počkáme si.

 

ronyx*
hodnocení

0x

Pokud přes hranu své kapoty vidím mezi mým a přede mnou jedoucím autem na silnici, je to bezpečná vzdálenost - neodírám si o přede mnou jedoucí auto nárazník. Pokud silnice už vidět není, znamená to, že už auto před sebou tlačím a to mi zbytečně zvyšuje spotřebu *andel*

majsterjoe*

Aź budeš na své náklady měnit svůj nárazník a zadek auta před tebou, naučíš se jezdit s příslušnou vzdáleností od auta před tebou. ;)

doplněno 29.03.15 10:58:

JInak myslím že zas tak složité to není:

ibesip.cz/...

Bezpečná vzdálenost
repkin*

*palec*bod, pro někoho to bohužel složité je *bzum* , všichni všechno potřebují mít napsané na papíře a v zákoně a i kdyby to tam měli, tak by to stejně nedodržovali a vymýšleli si jiné výmluvy ... :-D*pivo*

 

bambula*
hodnocení

0x

Pokud je reakční doba 0,3 a případně ještě méně jak bylo u Schumachera, vynikající brzdy z F1, netelefonuji, nesvačím, neladím blábolky, nekoukám po slečinkách, tak při 50 km rychlosti můžu jet i 5 metrů za vozidlem, pokud některá schopnost není může být po nehodě i problém z pojišťovnou, že se bude cukat hradit škodné

Píšete nesmysly, že?

 

hodnocení

0x

Už jsem to někde psal a tak to zopakuju i tady.

Definovat jako bezpečnou vzdálenost časový údaj (dvě sekundy) je naprosto debilní. Dvě sekundy jsou časová jednotka a představit si kolik ujedu za dvě sekundy je téměř nemožné.

Ledaže se začnu koncentrovat na nějaký bod na cestě a budu odpočítávat ty dvě sekundy a zároveň budu doufat, že se mi během těch dvou sekund nic nestane.

V Německu to mají stanovené tak, že bezpečná vzdálenost je polovina hodnoty aktuální rychlosti na techometru v metrech (takže při rychlosti 120km/h je bezpečná vzdálenost 60m).

Toto je teorie, ale při takové vzdálenosti máš jako řidič dost času na reakci.

Taky by bylo dobré, kdyby například policie používala pro stanovení rozestupu vozidel délku přerušované čáry.

Je to pro policii těžká práce, protože vždycky můžou chytit toho posledního, který nedodržuje bezpečnou vzdálenost, ale je to jediná možnost, jak řidičům korigovat špatné návyky.

Stejně tak by neškodilo, kdyby při rozsvícení mlhových světel byly řidiči naučení snížit rychlost na 80km/h a náležitě prodloužili rozestupy.

Pro mne je příjemnější projet dálnici pomaleji a tím ztratit třeba několik minut, než čekat v koloně za nehodou a ztratit třeba hodinu.

 

hanher*
hodnocení

0x

V dojčlandu se na dálnici doporučuje rozestup tachometrová rychlost děleno dvěma = rozestup v metrech .

Tzn. při rychlosti 130km/h = 65m.

Dokonce mají na měření rozestupů kamery např. na mostech, nebo speciální měřící auta.

hodnocení

To ale znamená, že taková 2 auta pokud chcete předjet, tak obě najednou, protože se mezi ně nemůžete zařadit !

doplněno 29.03.15 15:46:

A pokud bude bezpečnou vzdálenost dodržovat celá kolona jedoucí 80 km rychlostí, tak ji vůbec nemůžete předjet a musíte se za ní courat !

repkin*

A proto po dálnici místo 130 jezdí lidi 180, protože ty co jedou 130 se podle nich courají, že :)

asd1

To neni doporučení, ale minimální odstup. Mají to "halb tacho" tj. polovina rychlosti. Kdo jede kilo, musí mít odstup 50 metrů, kdo 120 tak 60 atd. Při menším odstupu pokutujou, sazebník mají odstupňovaný podle rychlosti a odstupu - čím rychleji a blíž tím je to dražší. Na dálnici ve vyšších rychlostech jsou pokuty dost mastné i pro němce. V reálu ale pokutujou prakticky jen "lepiče". Souvisí s tim i zařazení po předjetí - nesmíte předjet a zajet hned před předjetého, ale zařadit se až bude odstup.

U nás by se na odstup a celkově nebezpečný způsob jízdy zaměřit měli, ale moc toho asi nezmůžou. Němec změří rychlost + odstup a podle sazebníku uloží sankci. Čech na to nemá předpis a pokud nedojde k bouračce tak malý odstup nebyl, takže na lepiče v podstatě nemá páku (tu má až po nehodě). V praxi bezpečný odstup nemá až moc řidičů, např. osobák předpisových 90 (= na tachometru 100) a kamion (nebo i dodávka) odstup 20m za osobákem = pokud dojde na brzdění tak je v kufru i když začnou brzdit současně.

Potřeba to je a určitě to neni buzerace, ale moc to nevidim... Zase se bude měřit tam kde se vybere nejvíc pokut za minimum práce a pro bezpečný provoz to bude mít minimální přínos...

doplněno 30.03.15 09:36:

Nedodržování vzdálenosti:

Při nedostatečné vzdálenosti až 3 měsíce zákaz řízení (od 1.5.2006). (dříve 1 měsíc)

do 80km/h: 25€

při více než 80km/h byla vzdálenost méně než:

polovina rychlosti: 35€

5/10 z poloviny rychlosti: 75€ + 1 bod (do 31.1.09 40€ + 1 bod)

4/10 z poloviny rychlosti: 100€ + 2 body (do 31.1.09 60€ + 2 body)

3/10 z poloviny rychlosti: 160€ + 3 body + 1 měsíc zákaz řízení - při více než 100km/h. (do 31.1.09 100€ + 3 body + 1 měsíc zákaz řízení - při více než 100km/h)

2/10 z poloviny rychlosti: 240€ + 4 body + (2 měsíce zákaz řízení - při více než 100km/h) (do 31.1.09 150€ + 4 body + 2 měsíce zákaz řízení - při více než 100km/h)

1/10 z poloviny rychlosti: 320€ + 4 body + 3 měsíce zákaz řízení - při více než 100km/h. (do 31.1.09 200€ + 4 body + 3 měsíce zákaz řízení - při více než 100km/h)

při více než 130km/h byla vzdálenost méně než:

5/10 z poloviny rychlosti: 100€ + 2 body (do 31.1.09 60€ + 2 body)

4/10 z poloviny rychlosti: 180€ + 3 body (do 31.1.09 100€) + 3 body

3/10 z poloviny rychlosti: 240€ + 4 body + 1 měsíc zákaz řízení (do 31.1.09 150€ + 4 body + 1 měsíc zákaz řízení)

2/10 z poloviny rychlosti: 320€ + 4 body + 2 měsíce zákaz řízení (do 31.1.09 200€ + 4 body + 2 měsíce zákaz řízení)

1/10 z poloviny rychlosti: 400€ + 4 body + 3 měsíce zákaz řízení (do 31.1.09 250€ + 4 body + 3 měsíce zákaz řízení)

 

daniel*
hodnocení

0x

bezpečná vzdálenost jsou přibližně 2 vteřiny od vozu jedoucího před vámi.

 

repkin*
hodnocení

0x

S tím nesouhlasím, až na vyjímky tu vzdálenost dodržuju i v případě, že mne někdo předjete, to, že ten za mnou má malý penis a velké nervy a lepí se mi na prdel už je jeho problém, né muj.

 

hujer123*
hodnocení

0x

Na německých dálnicích bývají v nebezpečnách úsecích tabule s nápisem a vyobrazením dvou aut "HALB TACHO". To znamená, dodržovat vzdálenost v metrech, která je rovna polovině čísla, které ukazuje ručička tachometru. Například při 120 km/hod je to 60 metrů. Můžeme diskutovat, jestli je to hodně nebo málo, ale je to srozumitelné a Němci s jejich dálnicemi by o tom měli něco vědět.

 

hodnocení

0x

Jen bych upozornil, že ty 2 sekundy nebo halb tacho ještě neznamenaji bezpečný odstup. Zajistí pouze to, že nenarazím do auta před sebou, pokud začne brzdit stejně dobře jako já.

Pokud narazí, pak narazím taky.

 

mp*
hodnocení

0x

Osobně bych doporučil návštěvu nějaké Německé dálnice zejména kolem Norimberku a Mnichova. To je škola řidiče. A ohleduplnosti.

 

mp*
hodnocení

0x

A hlavně se na to koukněte realisticky. Kdo jezdí každý den, tak vidí každý den několik prasících řidičů. O jejich motivaci se můžeme jen domnivat. Drogy? Stres? Špatná životní situace?. To můžeme jen odhadovat.

 

mzxy*
hodnocení

0x

Aloisb - zhovadilé je chování bezohledných řidičů, když se budou všichni chovat zodpovědně a slušně, bude se policie věnovat jiným činnostem než hlídáním zhovadilých řidičů, ohrožujících ty slušné...

asd1

Bohužel u nás se policie zhovadilým řidičům moc nevěnuje a spíš se snaží nachytat ty slušné - viz styl vybrat co nejvíc pokut s nejmenší námahou. Říká se "český policajt měří 10 metrů za cedulí a německý 10 metrů před křižovatkou" a sedí to naprosto přesně - např. rychlost v místech kde to je důležité měří minimálně, takm totiž drtivá většina jede pomalu a moc by nevybrali. Zato u cedule obec v poli půl kilometru za posledním barákem měří každou chvíli... Nebezpečný způsob jízdy prakticky neřeší, a když už tak z vrtulníku koukaj kdo začne předjíždět 20 metrů před koncem plné čáry (protože už vidí do celého úseku a je to bezpečnější než s předjetím čekat těch 20 metrů) - klasika je zatáčka, rovina, ale na rovině ještě 50 metrů plná čára a až pak přerušovaná. Němci mají často přerušovanou i v zatáčkách kde je vidět 50 metrů a zodpovědnost za předjetí nechávají na řidiči - když předjíždí traktor a má Porsche ať si předjede, když ale zaviní nehodu tak má průšvih. Tady se plná kreslí i na úseky 300m dlouhé a když tam jede traktor 20kmh tak legálně předjet nejde i když by to bylo bezpečné.

mzxy*

Výpověď policisty je podle judikátu US důkazem, bez zdokumentování jiných přestupků (než překročení rychlosti nebo požití drog nebo alkoholu) technickými prostředky jsou případné svědecké výpovědi polistů zpochybňovány, to je logické.

Navíc naše legislativa v rámci demokratizace po roce 1989 již neupravuje případný trestní postih toho, kdo znevažuje postavení policisty nebo samotného zákroku, prováděného podle zákona. Kdyby tam ochrana vážnosti zákonného úkonu zůstala, málokdo by si dovolil policistům nadávat a chovat se k nim jako k onucím a navíc se tím ještě chlubit na youtube.

Autorita policisty se samozřejmě nevybuduje zákonem, ale především jejich odborným a profesionálním chováním. Podívám-li se na to z druhé strany, je logické, že budu řešit a stíhat přestupky, kde na mé straně není důkazní nouze a kde má práce bude mít nějaký efekt. Podmínky pro výkon práce policisty musí být takové, aby v případě, že postupuje podle zákona jeho činnsot měla nějaký pozitivní efekt, v dnešní době je však často výsledkem takového snažení jen pocit marnosti.

 

hodnocení

Výpověď policisty je buď pravdivá nebo lživá :o))

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Toníku zdravím. Že Tě taková drobnost rozlobí. Ty jako zkušený určitě víš jak se pozná bezpečná vzdálenost.

Nejvíce se mi líbíodpověď jirkamatapat, který si to kontroluje stejně jako já, a pak jště sdělení, že je to vše o výchově.

Mnohokrát jsem říkal synkům, že ta vzdálenost, co si myslí, že je bezpečná je určitě málo. Musí nechávat více místa před sebou..

Časem to poznali, po malém ťukanci..

hodnocení

Ahoj Milane, mě trochu rozzlobilo, že se policie vůbec chce zaměřit na kontrolu této nepolapitelné podmínky bezpečného silničního provozu. Vždyť to, že někdo nedodržel bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, se s jistotou pozná až při kolizi. Právě jako zkušený řidič vím, že v provozu dochází běžně k nedodržení tzv. bezpečné vzdálenosti ne mojí vinou a při tom se nic nestane, vzdálenost co nejdříve upravím a jede se dál. Když se ale policisti budou snažit tyto situace využít k postihu, tak bych to považoval spíše za účelovou šikanu.

repkin*

Ne vše, co se kde píše je pravdou. Policie se zaměřuje především na to, co může právně a důkazně prokázat, což si myslím, že toto není. Rychlost, alkohol/toxi, pasy, telefony, povinná výbava, technická způsobilost apod. to je to, co by Vás, jako řidiče mělo na sobě a ostatních řidičích zajímat. ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]