Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
o víkendu mě čeká první přezouvání auta, jelikož jsem čerstvý majitel auta. Ale potřeboval bych si něco ujasnit. Na víčku od palivové nádrže mám napsané tlaky pneumatik (předek, zadek). Tyto tlaky jsou pro nezatížené nebo zatížené pneumatiky (když už jsou na autě)? Toto je teď věc které moc nerozumím.
Tlak je zejména předepsán pro STUDENÉ pneu. Tedy nezahřáté pneu jízdou ani sluncem. Jízdou za zahřejí cca o 0,15-0,2. Tedy pokud je budete hustit po 5 km u pumpy, pak je třeba k tlaku uvedeném na víčku přidat o cca 0,15. Tlak pro ne/zatížené auto je na víčku obvykle uvedený, stejně jako tlak pro určitý rozměr pneu nebo motorizaci. Pokud není v autě 5 osob + náklad trvale nebo na větší vzdálenost, neřešte to a foukejte dle doporučení výrobce pro běžně zatížené auto. Daleko zajímavější je sledovat, jak s venkovní teplotou tlak v pneu stoupá/klesá. Tedy je třeba pneu ufouknout, pokud se venkovní teplota ve stínu zvýší cca 10-12 stupňů. To samé platí i obráceně na podzim, když teplota klesá.
Nevím z čeho vycházíte ale pro dálniční jízdu se doporučuje o něco málo zvýšit tlak v pneu!Při maximálním zatíženě zrovna tak.
Nevím ale všude se se běžně doporučoval tlak měřit na STUDENÝCH pneumatikách bez odpouštění při zahřátí jízdou či stání na slunci v létě.
ten tlak pneu stanovený na víčku nádrže nebo někde na slouku dveří řidiče je pro běžné zatížení.Osobně ale na svém toto nedodržuji a hustím stále o 2,5 desetiny více ,při předepsaném huětění auto plavalo a byla vyšší spotřeba
doplněno 27.03.15 20:12:Prosím sdělte ,kde jste to o upouštění pneu četl či zjistil-asi jste nepochopil Vy mne.Nikde se toto totiž nepíše ani neučí,vždy se píše-kontrola za studena a dle potřeby přidat nebo upustit na předepsaný tlak!
Neberu vám vaše názory. Tlak v pneu se stejně jízdou po dálnici zvýší, neboť auto jede trvale podstatně rychleji a pneu se tak více zahřívají. O upouštění pneu si to přečtěte znovu, zřejmně jste nepochopil, co píšu. Nižší spotřebu u běžného osobáku jistě mít nebudete při přehuštění o 0,25. Pouze zhoršíte jízdní vlastnosti.
Hm, tak teď jsem z toho úplně jelen ... Takže mám kola nafouknout na požadovanou hodnotu tlaku nezatížených pneu? Nebo mám kola normalně namontovat, spustit hever a nafouknoout na požadovanou hodnotu tlaku?
Nafoukat, namontovat, pravidelně kontrolovat. Kontroluje se za studena, tak jak auto stojí. Není třeba kvůli tomu auto zvedat a kola sundávat.
Proč myslíte, že je u čerpacích stanic stojan s tlakovám vzduchem? Aby tam řidič přijel, sundal kola, zkontroloval tlak, případně dofoukl, namontoval kola a odjel? To asi ne, že?
Ale abych vám to zjednodušil, buď si nafoukněte pneumatiky na autě, nebo, pokud vás to neobtěžuje, klidně ta kola předtím sundejte ve výsledku je to úplně jedno, jen ten první způsob je pohodlnější.
doplněno 29.03.15 09:27:Změna tlaku v závislosti na zatížení pneumatiky je zanedbatelná a běžnými pneuměřiči neměřitelná. Pokud tě nepřesvědčí moje tvrzení, tady je odkaz na provedené měření. vezeko.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.