Tlak v pneumatikách - zatížené vs nezatížené

Od: Datum: 27.03.15 16:47 odpovědí: 13 změna: 01.04.15 19:38

Dobrý den,

o víkendu mě čeká první přezouvání auta, jelikož jsem čerstvý majitel auta. Ale potřeboval bych si něco ujasnit. Na víčku od palivové nádrže mám napsané tlaky pneumatik (předek, zadek). Tyto tlaky jsou pro nezatížené nebo zatížené pneumatiky (když už jsou na autě)? Toto je teď věc které moc nerozumím.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.03.15 16:49

Zdravim myslim si ze pokud tam jsou jen jedna varianta tlaku tak pro zatizene.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.03.15 17:05
avatar

Pokud je tam jen jedna varianta tak to je nezatížený vůz .

U Fabie je to tak

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hod
Datum: 27.03.15 17:06

Tlak je zejména předepsán pro STUDENÉ pneu. Tedy nezahřáté pneu jízdou ani sluncem. Jízdou za zahřejí cca o 0,15-0,2. Tedy pokud je budete hustit po 5 km u pumpy, pak je třeba k tlaku uvedeném na víčku přidat o cca 0,15. Tlak pro ne/zatížené auto je na víčku obvykle uvedený, stejně jako tlak pro určitý rozměr pneu nebo motorizaci. Pokud není v autě 5 osob + náklad trvale nebo na větší vzdálenost, neřešte to a foukejte dle doporučení výrobce pro běžně zatížené auto. Daleko zajímavější je sledovat, jak s venkovní teplotou tlak v pneu stoupá/klesá. Tedy je třeba pneu ufouknout, pokud se venkovní teplota ve stínu zvýší cca 10-12 stupňů. To samé platí i obráceně na podzim, když teplota klesá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.03.15 17:18
avatar

Nevím z čeho vycházíte ale pro dálniční jízdu se doporučuje o něco málo zvýšit tlak v pneu!Při maximálním zatíženě zrovna tak.

Nevím ale všude se se běžně doporučoval tlak měřit na STUDENÝCH pneumatikách bez odpouštění při zahřátí jízdou či stání na slunci v létě.

ten tlak pneu stanovený na víčku nádrže nebo někde na slouku dveří řidiče je pro běžné zatížení.Osobně ale na svém toto nedodržuji a hustím stále o 2,5 desetiny více ,při předepsaném huětění auto plavalo a byla vyšší spotřeba

doplněno 27.03.15 20:12:

Prosím sdělte ,kde jste to o upouštění pneu četl či zjistil-asi jste nepochopil Vy mne.Nikde se toto totiž nepíše ani neučí,vždy se píše-kontrola za studena a dle potřeby přidat nebo upustit na předepsaný tlak!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jhd
Datum: 27.03.15 17:42

Neberu vám vaše názory. Tlak v pneu se stejně jízdou po dálnici zvýší, neboť auto jede trvale podstatně rychleji a pneu se tak více zahřívají. O upouštění pneu si to přečtěte znovu, zřejmně jste nepochopil, co píšu. Nižší spotřebu u běžného osobáku jistě mít nebudete při přehuštění o 0,25. Pouze zhoršíte jízdní vlastnosti.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrgr*
Datum: 01.04.15 19:38

Při jízdě po dálnici se pro snížení valivého odporu a tím snížení spotřeby doporučuje zvýšit tlak v pneu. Jízdní vlastnosti se tím samozřejmě nesníží, pouze při jízdě po okreskách to více drnčí a při vyšším tlaku v pneu se více ojíždí střed pneumatiky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: clock
Datum: 27.03.15 19:07

To je snad úplně jedno. Namontováním kola na auto a puštěním z heveru se tlak v pneu nezmění.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marec
Datum: 27.03.15 19:19

Hm, tak teď jsem z toho úplně jelen ... Takže mám kola nafouknout na požadovanou hodnotu tlaku nezatížených pneu? Nebo mám kola normalně namontovat, spustit hever a nafouknoout na požadovanou hodnotu tlaku?

Od: clock
Datum: 27.03.15 19:41

Nafoukat, namontovat, pravidelně kontrolovat. Kontroluje se za studena, tak jak auto stojí. Není třeba kvůli tomu auto zvedat a kola sundávat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.03.15 22:08

Proč myslíte, že je u čerpacích stanic stojan s tlakovám vzduchem? Aby tam řidič přijel, sundal kola, zkontroloval tlak, případně dofoukl, namontoval kola a odjel? To asi ne, že?

Ale abych vám to zjednodušil, buď si nafoukněte pneumatiky na autě, nebo, pokud vás to neobtěžuje, klidně ta kola předtím sundejte ve výsledku je to úplně jedno, jen ten první způsob je pohodlnější.

doplněno 29.03.15 09:27:

Změna tlaku v závislosti na zatížení pneumatiky je zanedbatelná a běžnými pneuměřiči neměřitelná. Pokud tě nepřesvědčí moje tvrzení, tady je odkaz na provedené měření. http://www.vezeko.cz/images/s…testu-vezeko/Ploha_B-pneu.pdf

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.03.15 13:12
avatar

Jen tak pro zajímavost. Opravdu si myslíte, že když na sundaném kole nahustíte přesně 2 atm., nasadíte ho na auto a spustíte z heveru, bude tam zase 2 atm.?

doplněno 28.03.15 13:13:

Jinak samozřejmě měřit nasazené na autě.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 28.03.15 20:58

Ten rozdíl zas tak moc velký nebude, to už bude spíše hrát roli nepřenost pneuměřičů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marec
Datum: 28.03.15 08:41

Dobře, děkuji :)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.