Nejste přihlášen/a.
Prosím Vás jakou má převodovku teda jak se řadí u tohoto typu vozu? Je to DAF...děkuji. autoskolaostrava.cz/...
doplněno 24.03.15 20:25:Jedna se o skupinu C takže tua velká dodavka...díky.
Dělám C na Iveco Eurocargo a má osm kvaltů, klasické H a na šajtrpáce kroužek, kterým se pootočením přepíná malá a velká řada.
Tedy mám otočeno na malou řadu, dopředu zařadím 1, dozadu 2, vpravo dopředu 3, vpravo dozadu 4, přepnu kolečko a jedu dopředu 5, dozadu 6, vpravo dopředu 7, vpravo dozadu 8...
Na malé řadě je ještě vlevo dozadu malá jednička a vlevo dopředu zpátečka.
Po dvou jízdách se na to dá vpohodě zvyknout a řadit bez přemýšlení bez nákladu se stejně rozjíždím rovnou za 3, hned tam jde 4 a velká řada.
Taky jsem se učil Ečko na Eurocargu. C na Ifě. Taky mělo 8 kvaltů s velkou a malou řadou tedy s jednou převodovkou a tedy bez půlek. Řady se přepínaly otočným kroužkem. A při malé rychlosti a zvolené velké řadě se ozval bzučák. Každé Eurocargo to ale tak nemá, záleží na dané specifikaci, co si objednal zákazníka pro jak velké náklady je dané auto uzpůsobeno. Takže těžko řící, co bude mít ten DAF, ale požadavky na auto autoškoly by měly být min. 8 rychlostí. Viděl bych to na malo a velkou řadu a 8 rychlostí. Bez půlek.
doplněno 28.03.15 21:53: Takhle to má třeba Iveco Eurocargo 8 kvalt. Bílé rychlosti se řadí při poloze voliče řady v malém rozsahu. Černé řady se řadí při otočení voliče do velké řady. R je zpátečka. C je plazivý převod, taková hodně pomalá 1ka. Tohle auto půlky nemá. Kdyby mělo tak má celkem 16 rychlostí + 2 plazivé převody + 2 zpátečky.
Velký a malý okruh?Tak to bude převodovka s půlkami,přičemž půlky jsou rychlosti dělené napůl.Tzn,že máš k dispozici 2.jedničky,2.dvojky,2.trojky atd.To však neznamená automaticky dvojnásobnou rychlost,ale větší záběr u půlek,zejména v terénu.Řazení půlek bylo u např.u Pragy V3S dosahováno extra pákou,u novějších vozů se děje pomocí elektrického spínače.Techniku řazení Ti musí někdo vysvětlit.
P V3S s půlkama? To je nějaká legrace?
doplněno 25.03.15 23:14:Pro @jirkamatapat Ano, takto je to už lepší.
Velká a malá řada není to samé co půlky. Malá řada jsou rychlosti 1-4 a velká řada 5-8.
doplněno 25.03.15 09:37:A pokud řadíš s půlkama, tak je malá jednička, velká jednička, malá dvojka, velká dvojka atd. Ale řady jsou něco jiného.
Zdravím, DAF má, pokud se nepletu přípínač velká-malá řada ovl. ve svislé poloze a ovladač půlek ovládaný horizontálně. Půlky stupně redukují (podobně jako u traktoru zajíc-želva, rychlost-síla) a řady rozšiřují počet převodů, jinak by klasické háčko mělo jednou tolik drah a to by bylo hrozné. Při normální jízdě je všechno ani nevyužije, ale je dobré to umět. Já jsem se učil na LIAZU, ale ten má jen půlky. Naučil jsem se řadit malá1-velká1 až malá5 a velká pět (vše dvakrát spojka) a potom zase dolů, ale s meziplynem. Nutno podotknout, že malá 1 (či malá řada a půlená 1 do síly) se používá jako tzv. plouživá při obtížných rozjezdech souprav např. při zastavení v kopci, jinak se neřadí. LIAT zvládal rozjezdy na 2 i 3, s tím, že je dalo říci, že když se nic nevezlo, tak se jezdily velké stupně a při zátěži malé stupně, takže člověk s tím moc ani nekvedlal.
Pravděpodobně řazení "dvojitým H".
Tedy
jedna - k sobě dopředu
dvě k sobě dozadu
tři dopředu
čtyři dozadu
pak přehodíš na neutrále řadící páku od sebe a jsou tam další 4 rychlosti
dopředu 5, dozadu 6, od sebe dopředu 7, od sebe dozadu 8.
Žádná malá a velká řada, to je blbost u tak malýho auta jako je DAF LF.
Pravděpodobně o tom moc nevíte a jen tápete. Řada LF je až do 18 tun! To je podle Vás "malé auto"?
doplněno 28.03.15 20:49:Asi budu raději takto hloupý, než abych si nechal radit od machra, který nechápe, že to jeho "dvojité H" je nemlich to samé, co malá(dolní) a velká(horní) řada.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.