Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia 1.3mpi teplota

Od: dominikk odpovědí: 8 změna:

Zdravím, chtěl bych se zeptat zdejších majitelů felicii s motorem 1.3mpi 50kW po faceliftu - jak vypadá průběh teplot? Tím myslím, jestli při delší trase motor drží teplotu 90 stupnů a stejně tak i ve městě - s otcem mám takovou "neshodu"že je naprosto normální, aby motor na delší trase ( >100km) měl okolo 70 stupnů a ve městě to vře až k 110. Porovnávám s I fábii 1.2 která drží pořád těch 90 stupnů ať ji točím jak chci.

O felicii není zrovna dobře servisně staráno ( jak se něco pokazí tak se to vymění, ale nějaké to pravidelné starání chybý ) - tak podle mě to je špatný termostat a zanesené chladící potrubí - tak jestli bych ten termostat zvládl vyměnit sám ( skoda-dily.cz/... + sundání nárazníku + předních blatniku a kompletně mu to vyčistil + vzal asfaltem karoserii at mu ještě pár let vydrží a neprorezne )

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel

termostat si vyměníš sám skoda-club.net/...

tu soustavu bych nečistil pokud to po výměně termostatu bude o.k.

dominikk
hodnocení

A mohu se zeptat proč bych se do té soustavy neměl pouštět? Jakože myslím tím jenom vytáhnout chladič a hadice a ty bych jenom pročistil a to asi nebude dobrý nápad ale protáhnout destilkou vnitřek motoru oné chladící soustavy - že bych jenom z jedné strany pod lehkým tlakem stříkl destilku, nebo ono když otevřu expanzku tak v ní je takový bordel.

Ještě otázka - Auto má najeto 250tk, jenže bylo kupované z AAA takže může mít dalších 200 najeto, ale problémem je "neochota" se vytočit - posledních 10 let otec s tím jezdí stylem 3 tisíce otáček max. a např. maximálku to má 115 což není ani na dálnici ( s 1.3 40kw jsem jel 150 a v pohodě ) a když si vemu že jsem měl fabii htp která zezačátku nejela ani 140 ale jak se 2x vytočila tak nemá problém 180 a ještě by šla - čím to je způsobené, že se to po tom vytočení rozjede?

dle mě to bude zbytečný jediný co bych uděla tak vypustit vodu nalejt čistou s litrem octa a jezdil tak dva tři dny pak to vypustil a dal novou nemrznoucí směs

k tomu netahání udělej toto : skoda-club.net/...

dominikk
hodnocení

kompletní nový palivový systém byl dělaný před 5 měsícema ( od hadiček až po čerpadlo ) a vidím že se v tomhle vyznáš tak ještě poslední otázka k felici - když olej "teče" přes zátku víka ventilů - mám hledat chybu v zátce ( není šroubovací a příjde mě taková volnější ) nebo problém někde jinde? A nedělá to, že tam je moc oleje.

 

martinhajek*
hodnocení

2x

No ano, normální to není. Termostat vyměň a kouknul bych se i zda funguje sahara. 110C je moc, spínat větrák musí při cca 97C.

 

fik
hodnocení

0x

Není to dobře,motor musí držet kolem 90 stupňů pořád a tuto teplotu musí dosáhnout za maximálně 4 kilometry jízdy

Teď v chladném počasí drží 90 stupňů jak mimo město tak ve městě,to si termostat hlídá a jinam to nepustí,pokud se v létě vyskytne nějaká kolona tak teplota stoupá někam ke 105° a pak sepne ventilátor a už neroste,mimo město se zase vrátí na 90

Termostat zvládne vyměnit i cvičená opice,to jsou tři šroubky a odpojit pár kabelů a hadic,nárazník to samý,tam si jen dávej pozor aby jsi neurval šrouby

 

danys*
hodnocení

0x
Pokud ti spíná ventilátor, tak bych to neřešil.
fik

To by měl řešit,páč mu často motor nejede na provozní teplotu a zbytečně se více opotřebovává

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]